• Anonym (Ångest)

Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen

Hej! 

Min kille sedan ett år tillbaka har en tjejkompis som han lärde känna för 17-18 år sen (de var 15 år). Jag har inga problem med att han har tjejkompisar men det som får mig att må dåligt är att jag fick veta att de var tillsammans när de var 15 år och att de har haft sex med varandra. Han har haft två andra längre relationer innan mig utöver denna så jag vet ju att om det hade varit något mellan dem så hade det väl skett tidigare. Jag kan dock inte släppa tanken på att de varit intima med varandra och kan inte övertyga mig om att det inte finns någon attraktion mellan dem. 

Jag har berättat att jag tycker det är jobbigt att veta att de har varit intima men att jag såklart är fine med att de har en relation. Han säger att han knappt minns det och att det verkligen inte finns något mellan dem. Jag förstår att det var väldigt längesen men i mitt huvud känns det jobbigt att veta att de en gång sett varandra på detta sätt. 

Detta har gjort att han inte vågat nämna hennes namn för mig och att han tagit avstånd från henne sen han träffade mig, vilket jag verkligen inte vill. Nu känns det som att han undanhåller deras vänskapsrelation pga att jag inte ska reagera och då bygger jag upp ännu mer i mitt huvud att de hörs i smyg. 

Hur släpper man dessa tankar? Jag håller på att bli knäpp?.

• Svar på tråden Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 17:44:32 följande:
    Han och jag är överens om att man inte har kontakt med sina gamla ligg men i detta fall menar han på att de var ?barn? och att han inte ens tänker/minns att de gjort något, utan att han ser henne som någon han känt hela livet. Jag minns ju inte heller mina ligg från den åldern men för mig blir det ändå fel?vart ska man då dra gränsen för vad som är ligg?
    Så han har lyckats med att han får ha undantag från regeln men inte du.
    Det är lätt att gå på att man är en svartsjuk hysterisk subba om man inte går med på det som mannen vill. 
    Var ärlig mot dig själv och andra om dina egna behov. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2025-02-02 18:10:23 följande:
    Så han har lyckats med att han får ha undantag från regeln men inte du.
    Det är lätt att gå på att man är en svartsjuk hysterisk subba om man inte går med på det som mannen vill. 
    Var ärlig mot dig själv och andra om dina egna behov. 
    Ja jag har sagt vad jag tycker men vet inte riktigt vad man ska göra heller. Antar att jag får acceptera att de har en relation, tror inte det hjälper att förbjuda heller?men pendlar mycket mellan att tycka att det inte är ok och att tycka att jag själv överreagerar.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 17:55:18 följande:
    Nja inte att de ska ha sex igen utan mer tanken på hur de har sett varandra på det sättet. Men absolut känner jag mig töntig men har fortfarande svårt att släppa tankarna.
    Du har två alternativ, antingen släpper du dina tankar, litar på den man som älskar dig och ni går vidare tillsammans

Eller framhärdar du i dina tvångstankar, blir en dramaqueen som vill kontrollera honom och hindra honom att träffa vänner från tonårstiden. Då kommer du att förgifta er relation och så småningom kommer har börja titta på kvinnor som inte är hysteriskt kontrollerande (dock inte tonårsvännen) och så lämnar han dig.
    Det är bara att välja.
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:04:20 följande:
    Ja jag har sagt vad jag tycker men vet inte riktigt vad man ska göra heller. Antar att jag får acceptera att de har en relation, tror inte det hjälper att förbjuda heller?men pendlar mycket mellan att tycka att det inte är ok och att tycka att jag själv överreagerar.
    Jag hade inte stannat i en relation där man fortsätter umgås på tu man hand med personer man har haft sex med.

Men det minsta du ska kräva är att ni har samma regler. Antingen så har ni regeln att ni inte träffar gamla ligg eller så har ni inte det. Att du ska ha den regeln men inte han är ju uppåt väggarna.
  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2025-02-02 20:14:04 följande:
    Jag hade inte stannat i en relation där man fortsätter umgås på tu man hand med personer man har haft sex med.

Men det minsta du ska kräva är att ni har samma regler. Antingen så har ni regeln att ni inte träffar gamla ligg eller så har ni inte det. Att du ska ha den regeln men inte han är ju uppåt väggarna.
    Ja samma regler ska gälla och vi är ju överens, men det blir ju fel om han inte ser sitt ligg som ett ligg bara för han inte kommer ihåg det för det var så längesen. Blir svårt att dra gränsen då för vad som är ligg och inte?
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-02 20:09:28 följande:
    Du har två alternativ, antingen släpper du dina tankar, litar på den man som älskar dig och ni går vidare tillsammans

Eller framhärdar du i dina tvångstankar, blir en dramaqueen som vill kontrollera honom och hindra honom att träffa vänner från tonårstiden. Då kommer du att förgifta er relation och så småningom kommer har börja titta på kvinnor som inte är hysteriskt kontrollerande (dock inte tonårsvännen) och så lämnar han dig.
    Det är bara att välja.
    Ja det kanske är så?är inte så kontrollerande som person, det är nog mer jobbigt i mitt huvud men det kanske bara är att släppa taget för jag vill ju vara med honom Och inte låta något som hände för 18 år sen förstöra för oss. 
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:23:45 följande:
    Ja samma regler ska gälla och vi är ju överens, men det blir ju fel om han inte ser sitt ligg som ett ligg bara för han inte kommer ihåg det för det var så längesen. Blir svårt att dra gränsen då för vad som är ligg och inte?
    Ja, då blir det fel. Det har du rätt i.
    Han försöker hitta kryphål för att regeln inte ska gälla honom. Men han vill att du ska följa regeln
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:23:45 följande:
    Han försöker hitta kryphål för att regeln inte ska gälla honom. Men han vill att du ska följa regeln
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:27:58 följande:
    Ja det kanske är så?är inte så kontrollerande som person, det är nog mer jobbigt i mitt huvud men det kanske bara är att släppa taget för jag vill ju vara med honom Och inte låta något som hände för 18 år sen förstöra för oss. 
    Det är inte du som är problemet. Det är inte det som hände för 18 år sedan som förstör för er.
    Problemet ligger hos din pojkvän som inte vill att du ska träffa någon som du haft sex med. Men han tycker att han ska få göra det. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2025-02-02 20:28:40 följande:
    Ja, ska man skylla på att man inte anses vara gamla ligg bara för att man inte minns det så blir det konstigt tycker jag. Då kan man ju säga så om allt nästan.
Svar på tråden Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen