Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Farliga klassrum

Anonym (Men) skrev 2025-02-01 13:05:26 följande:

Då gör du ju bedömningen att det inte är så farligt och risken är låg för att något ska hända. 

Jag har svårt att tro att det är så många elever som behöver lämna klassrummet under lektionstid. 

Men jag måste ju ha öppet när eleverna kommer in? och sedan har jag fullt upp med annat. Så då ska jag ha koll på vad som är viktigt och gå ut och låsa dörren mitt i allt. 
  • Anonym (TS)
    Spucks skrev 2025-02-01 13:06:16 följande:
    Om du går med hela klassen för att hämta något, hur är det då relevant hur dörren är låst? Ni går ju ändå tillsammans.
    Om ni är i matsalen och en elev skär en annan med kniv, hjälper det inte heller att du kan snabbt låsa klassrumsdörren inifrån.

Men om era elever är så galna att de knivskär varandra i matsalen och skjuter varandra på toan, är problemet inte dörrarna .....
    Det är inte specifikt våran skola utan allmänt. Det här kommer funka tills den dagen det inte funkar? Det är en säkerhetsfråga. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Men) skrev 2025-02-01 13:17:05 följande:
    Men du, det är ju faktiskt du som anser att det är farligt att inte kunna låsa. Nu kan du det, även om det är lite bökigt för dig. Då får du välja det som är viktigast, och det verkar vara din bekvämlighet. 

Nej, ska jag avbryta en genomgång för att gå ut ur klassrummet för att låsa? 

Det kan absolut vara en säkerhetsrisk att det inte GÅR att låsa. Vet ingen annan skola som har låsta klassrum under lektionstid. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Men) skrev 2025-02-01 13:18:11 följande:
    Visiterar du alla elever innan de går in i klassrummet? 

Nej verkligen inte. Men du verkar vara mer intresserad av att trycka ner mig som lärare, lägga extra arbetsuppgifter på mig och verkar inte förstå hur det är att ha elever i ett klassrum. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Men) skrev 2025-02-01 13:23:57 följande:

Ja, det ska du om du anser att det är farligt för eleverna att vara därinne med olåst dörr. 

Nej, problemet är om något händer så kan jag inte låsa? jag vill ha dörren öppen, men vill bara kunna låsa inifrån. Det är inget konstigt med tanke på inrymningar som får göras. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (g) skrev 2025-02-01 13:30:33 följande:

Det där verkar helt absurt. Någon glömde att tänka efter...

Jag tycker det. Men jag får litet medhåll här och varken ledning eller facket ser det som ett problem tills något händer. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Men) skrev 2025-02-01 14:04:40 följande:
    Är det nya dörrar?
    Spelar det någon roll hur nya dörrarna är? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lunar eclipse) skrev 2025-02-01 14:03:35 följande:
    Inrymningar?
    Ja, vi tränar på att inrymmaZ 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lunar eclipse) skrev 2025-02-01 14:11:23 följande:
    Jaha, så hur har ni diskuterat det på din skola? Vad ska göras i såna situationer?
    Låsa klassrummet. 
Svar på tråden Farliga klassrum