Inlägg från: Anonym (A.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A.)

Tappar känslorna efter sex

Jag kan känns pirr och snudd på förälskelsekänslor för en kille, men efter sex är dessa känslor som bortblåsta och ersätts mer eller mindre av olust. Magin är försvunnen. 

Jag blir så besviken på hela grejen. Att dejta. Finns det någon annan kvinna som funkar såhär? Jag undrar ju vad det beror på. 

• Svar på tråden Tappar känslorna efter sex
  • Anonym (A.)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-01-31 21:41:55 följande:

Det låter som att du egentligen bara är attraherad och kåt och inte intresserad på riktigt? 

Utan nån vidare mer information om dina dejter så kan jag bara svara på just vad du skriver men min killgissning så  känns som att du fokuserar på egenskaper som mer är "sexiga" / ytliga? 

Vad behöver du för att bli kär I en person?  

Jag har inte alls gått på utseendet i dessa fall, mer personlighet skulle jag vilja påstå. Så absolut inte det ytliga/sexiga. 

För att jag ska bli kär krävs ganska mycket, jag har till exempel en viss typ av man som jag faller för rent personlighetsmässigt. Sen behöver han också vara rätt lik mig på vissa sätt, är vi för olika så uteblir känslorna. jag behöver samhörigheten. 

• Anonym (A.)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-31 21:31:54 följande:

Jag funkade så när jag var yngre, men jag är man.

Okej. Hur gammal är du nu? 
  • Anonym (A.)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-02-01 09:51:32 följande:
    Jag tänker inte på utseendet utan jag tänker på egenskaper som får dig intresserad och attraherad . Jag tror att du faktiskt bara är kåt och förväxlar det med att vara på riktigt intresserad . 

Kanske dessa män har egenskaper du bländas av, som gör dig fascinerad,  du blir förförd helt enkelt.  Karismatiska män. Och sen när du väl legat ett par gånger kommer hans verkliga sidor fram du inte velat/kunnat se från början . Du kanske till och med ignorerat några röda flaggor?  Och sen inser du att han inte alls var den du trodde..
    Nej, inget sånt. Tror mer att det är så att det saknats vissa saker redan från början som jag försökt förbise och sen när
    nyhetens behag lagt sig är det inte intressant längre. 
  • Anonym (A.)
    Hellishen skrev 2025-02-01 09:51:43 följande:

Spelar det någon roll om de är bra eller dåliga i sängen?
    Sex kan ju vara ett antiklimax, och att man ser någon ny sida av killen man inte visste fanns där.

Nej, inte alls 
  • Anonym (A.)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-02-01 09:51:32 följande:
    Jag tänker inte på utseendet utan jag tänker på egenskaper som får dig intresserad och attraherad . Jag tror att du faktiskt bara är kåt och förväxlar det med att vara på riktigt intresserad . 

Kanske dessa män har egenskaper du bländas av, som gör dig fascinerad,  du blir förförd helt enkelt.  Karismatiska män. Och sen när du väl legat ett par gånger kommer hans verkliga sidor fram du inte velat/kunnat se från början . Du kanske till och med ignorerat några röda flaggor?  Och sen inser du att han inte alls var den du trodde..
    Snarare som att jag gett nån chansen även om det inte funnits tillräckligt från början för att jag tänkt att det kan utveckla sig, sen får jag avsmak. 
  • Anonym (A.)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-02-01 15:35:52 följande:
    Sluta dejta killar du vet redan från början inte är vad du vill ha. 

Men skulle jag enbart dejta de jag känner är speciella för mig så blir det kanske en dejt var tredje år på sin höjd. Det sägs ju att man ska ge folk chansen och att det kan utvecklas efter hand. 

Svar på tråden Tappar känslorna efter sex