Anonym (A.) skrev 2025-02-01 16:01:23 följande:
Men skulle jag enbart dejta de jag känner är speciella för mig så blir det kanske en dejt var tredje år på sin höjd. Det sägs ju att man ska ge folk chansen och att det kan utvecklas efter hand.
Nja.. det gäller ju möjligen om personen ändå har något att bygga på och det inte finns så mycket negativt.
Nu är du medveten om att du ignorerar flera röda flaggor för att du hoppas på motsatsen men blir ständigt överbevisad att du hade fel. Då är det dags att lyssna på din magkänsla.
Man kan absolut lära sig att hitta andra egenskaper som blir viktiga så man kan bli kär i andra personligheter och nya människor. . Det handlar om att kanske prioritera annorlunda på vissa saker och lära bort dåliga prioriteringar.
Det handlar om att lägga ner tid på att jobba med sig själv och bli mer trygg och självsäker, jobba på självkänsla , bearbeta trauman och såna saker . Då ändras samtidigt perspektivet på andra människor och man tänker annorlunda på vad som är viktigt och vad man kan ställa krav på och i slutändan bli attraherad av.