Inlägg från: Anonym (Kvinnligt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnligt?)

Varför är det mest män som är rasister?

Anonym (B) skrev 2025-02-06 19:25:18 följande:
    Jag berättade ju precis varför du är rasistisk och misogyn. 
    Och återigen
    Vilka känslor du tillåter dig själv att känna, och vad du utifrån dina känsloyttringar tycker, har inget med saklig grund att göra.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Börje P skrev 2025-02-09 20:34:55 följande:
    Jag hamnar litet på defensiven av dina goda argument, märker jag. Men hellre än att erkänna mig besegrad väljer jag att skifta fokus! Trådens ämne handlar ju ändå om skillnader mellan män och kvinnor avseende respektive köns benägenhet att uttrycka sig rasistiskt.
    Här vidhåller jag att det är hormonerna, dessa oanständiga vitaminer, som avgör.
    Nej, i trådrubriken står det skrivet att det ÄR flest män som är rasister.

Jag har tidigt hävdat att den uppfattningen i hög utsträckning kan påverkas av skillnader hur man uttrycker sig, hur kvinnor och män väljer att uttrycka sig i sådana frågor, och framförallt hur olika individer tillåter sig själv känna och uppleva olika saker. 
    Det är självfallet inte säkert att en individ som medvetet har valt avstå från att uttrycka sig offentligt (t ex en kvinna) för den sakens skull inte skulle kunna vara rasist...

Dessutom skiljer det på ett fullkomligt självklart sätt mellan olika människor, sannolikt mellan olika grupper människor (t ex manligt / kvinnligt) hur man upplever och hur man väljer tolka saker som uttrycks.

I normala fall bör det självfallet avgöras och bedömas utifrån saklig grund.
    Medan vissa tillåter sig själva avgöra saken utifrån sina känslor och sitt tyckande.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    För den som följer tråden är det fullkomligt uppenbart.
    Jag har blivit personligt påhoppad på allvarligt sätt såtillvida att jag har anklagats för att vara rasist och för att jag har uttryckt mig rasistiskt.
    En medlem i tråden (kanske fler...) tillåter sig själv tycka och känna så.
    Detta trots att jag ha lagt mig vinning om att uttrycka mig sakligt och på sådant sätt så att det inte på saklig grund är att betrakta som rasistiskt.
    Ingen moderator har på saklig grund tyckt att något jag skrivit kan uppfattas som rasistiskt.
    Anmälningarna skulle annars självfallet och riktigt ha resulterat i att mina inlägg skulle ha plockats bort. Och om jag upprepat hade bedömts på saklig grund uttrycka mig rasistiskt, så om en viss medlem känner och tycker, så hade jag sannolikt blivit avstängd. Vilket självfallet hade varit rätt och riktigt, om jag hade uttryckt mig så.

Med hänsyn till trådstarten och ämnet är det alltså här mycket tydligt hur olika individer kan känna och tycka olika avseende var gränserna går gällande vad som faktiskt är att på saklig grund uttrycka sig rasistiskt och gällande vem som ska betraktas vara rasist.

Jag tar avstånd från all rasism.
    Men någon borde också ta ställning mot sådana personliga påhopp där någon medlem får utstå att bli personligt påhoppad och falskeligen anklagas för att vara rasist!
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (Näm) skrev 2025-02-10 19:48:54 följande:
    Så, konkret och nedkokat, anser du att frågeställningen i trådstarten är felaktig?
    Män är i själva verket inte rasister i större utsträckning än kvinnor?
    Jag anser att jag inte vet.
    Det är ju helt uppenbart att det som påstås i trådrubriken inte är på saklig grund klarlagt.
    Jag vet inte och ingen annan kan heller veta.

Menar du, konkret och nedkokat, att bara de som upplevs uttrycka sig rasistisk är de enda rasisterna?
    Den som uttrycker sin rasism är mer och värre rasist än den som väljer att tiga om sina åsikter?

Så konkret och nedkokat, anser du att alla som väljer att inte ge uttryck för sina åsikter saknar åsikter? Alltså helt oavsett vilka åsikter det gäller...
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 20:40:10 följande:
    Du har fel.

Sen så kan man ha en rasistiska tankegångar utan att få sina inlägg bortplockade. 

Tror du överskattar sin förmåga till saklighet förresten.
    Beskriv då konkret i vad jag har fel?

Jag tar avstånd från all rasism. Menar du att detta är fel?

Har jag fel när jag säger att rasistiska inlägg inte är tillåtna och brukar plockas bort?

Självfallet kan vilken medlem som helst ha vilka tankegångar som helst, gällande precis vilket ämne som helst, utan att den medlemmens skrivna inlägg plockas bort.
    Skulle jag ha påstått något annat? Du fabulerar...

Jag är 100% säker på att FL inte plockar bort någon medlems skrivna inlägg, på grund av vilka tankegångar den medlemmen har i sitt huvud.
    Hur skulle det ens vara möjligt för FL eller någon moderator att veta vilka tankegångar alla medlemmar har???
    När inlägg plockas bort är det givetvis på grund av det någon har skrivit (inte vad någon har tänkt i sitt eget huvud).

För mig är det självklart, liksom jag förutsätter att det är för de allra flesta, att jag inte vare sig bryr mig eller agerar på grund av vilka tankegångar någon har.

Men jag har numera blivit varse att du både bryr dig och agerar på sådant som du inbillar dig själv, och på vad du tillåter dig själv tycka och känna, t ex gällande tankegångar som du inbillar dig att andra medmänniskor har.
    Jag måste erkänna att ditt agerande förbryllar.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 21:11:32 följande:
    Rasisterna som uttrycker sin rasism är värre än de som inte gör det.

Varför undrar du ens? 
    De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.

Men jag är mycket undrande till att du uppenbarligen föredrar rasister som mördar bara de är tysta,
    framför rasister som skriker och gapar på gator och torg?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 22:15:30 följande:
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
    Du får självfallet tycka att de som skriker är de värsta.
    Jag förstår att du känner dig obekväm, de skapar känslor av olust hos dig, de som skriker och gapar.

Du för tycka vad du vill, även om jag finner det mycket märkligt.
    Men jag för min egen del vidhåller att de som mördar är oändligt mycket värre.

De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 13:04:12 följande:
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
    Det är mycket uppenbart, du upprepar dig vilket gör det ännu mera uppenbart, att du lyckas inbilla dig själv saker.
    Sannolikt är det bara dina känslor som du tillåter spela dig ett spratt och som föder din lust att komma med dina olika känsloyttringar.

Jag har mer än en gång visat att du faktiskt inbillar dig.
    Men du har inte någon enda gång visat att jag skulle ha inbillat mig något.

T ex finns inget som skulle kunna tyda på att jag inbillar mig det som du påstår i det ovan citerade.
    Men det är ju fullkomligt uppenbart, du visar det själv, att du lyckas inbilla dig det.

Kan man dra någon annan slutsats än att du väljer att låta dina känslor gång på gång spela dig diverse spratt?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 20:05:44 följande:
    Ja, det kanske är dags för dig att gå och lägga dig innan du snurrar in dig alltför mycket. Det börjar säkert bli lite för krångligt för dig nu.
    Du kanske kan ha lite rätt på något sätt...

Men du är den som har snurrat in dig mest.
    Om detta råder inga tvivel efter alla dina känsloyttringar och allt det som du så uppenbart klarar att inbilla dig själv.
    Allt verkar kunna bli för krångligt för dig.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Börje P skrev 2025-02-11 22:21:25 följande:
    I trådrubriken ställs frågan "Varför är det mest män som är rasister?". Den frågan inrymmer påståendet "Män är rasister", och som stöd för det påståendet anförs senare att det är mest män som skriver rasistiska kommentarer.
    Visst kan man vara rasist "i hjärtat" utan att detta på något enda sätt kommer till uttryck genom tal, skrift eller handling (i värsta fall mord). Men det vill jag hävda är ointressant om man inte är tankeläsare. 
    Fråga till dig:
    Tycker du också att högljudda rasister, de som skriker och skränar på gator och torg, är de värsta rasisterna?
    Tycker du liksom minst en annan medlem att de högljudda är värre än rasister som begår mord men som inte skriker lika högt?

Jag hoppas att jag missförstår dig gällande ditt uttryck att du tycker det är ointressant med dem som begår mord, om man inte är tankeläsare? Jag vågar lova dig att ett sådant illdåd inte är ointressant för offrets anhöriga, oavsett om de är tankeläsare eller inte.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Börje P skrev 2025-02-12 03:18:49 följande:
    Jag tror vi pratar förbi varandra. Det är väl fullständigt självklart att det är värre att begå mord, av vilken anledning som helst, än skräna på ett torg? Hur i all sin dar kan du tro att jag tycker något annat? (Ursäkta, det är inte min mening att vara nedlåtande, men här började jag gapskratta!)

Låt mig nu vara så tydlig jag kan! Det är totalt, fullständigt, till 100 % ointressant om man är rasist, nazist eller har en hemlig önskan om att äta bebisar levande OM man aldrig någonsin ger uttryck för det i ord, skrift eller handling, t.ex. begår mord eller annat lagbrott. Jag hoppas jag har varit tillräckligt klar här; i annat fall är du välkommen att fortsätta fråga.

Den här diskussionen är löjlig, fast kul ändå! Ta mig själv som exempel! Jag själv kan knappt prata med en kvinna i fertil ålder utan att i tankarna tafsa på henne, eller kanske något ännu värre. Givetvis har jag aldrig varit i närheten av att göra det och kommer aldrig att göra det heller. Jag är en riktigt äcklig dreglande mansgris, men jag håller mina förfärliga impulser under kontroll.
    Så det är tur att det inte finns tankepolis! Då hade jag varit inlåst på livstid!
    Tack för klarläggande, det uppskattas.

Som jag trodde så är åtminstone du och jag överens.

Jag frågade på förekommen anledning eftersom minst en annan medlem, troligen flera, tycker att en rasist som skränar är värre rasist än en tyst rasist som mördar.

Jag började undra om det kunde vara möjligt att jag var ensam i tråden om att tycka att en mördare är värre än en gaphals?

Jag läser ditt sista stycke och jag tror att jag fattar din poäng.
    Men jag misstänker att vissa inte klarar ta in poängen för de låter sig drabbas av kortslutning pga några av dina ordval...
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-12 19:26:18 följande:
    Har du svårigheter rent kognitivt?

Finns ingenting som indikerar att tysta rasister är de som begår mord. Inte heller att ett mord är någon form av "tysthet" det är ju raka motsatsen till tysthet.

I din värld så verkar det ena slå ut det andra på något bisarrt vis.
    Det där som du dillar om, det har jag inte skrivit något om.

Om man läser alla inläggen så finns nog anledning reflektera över vem som i verkligheten ger intryck ha svårigheter rent kognitivt?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Tom Araya skrev 2025-02-17 09:52:34 följande:
    Innan man grottar ner sig i frågor som dessa så tycker jag att man borde titta på hur det ser ut mer generellt mellan könen att uttrycka åsikter. Kanske är det där skillnaden finns...
    Tack.
    Ja detta och liknande har jag också skrivit i flera av mina inlägg. Om detta är du och jag helt överens.

Men vissa i tråden verkar inte ens ha förmåga ta in vad detta faktiskt innebär, det som du så enkelt och tydligt skriver.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 15:22:53 följande:
    Vem är det som påstår att en tyst rasist som tydligen begår mord (för det är ju så tyst) är bättre än en högljudd rasist?

.....? 
    Det där som du dillar om, det har jag inte skrivit något om.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 17:27:35 följande:
    nämen! Det har du ju aaaaldrig skrivit.
    Du är en rolig rasist. (Förutom högljudd)
    Tack för att du bekräftar och visar att jag aldrig har skrivit det som du dillade om.

Du väljer återigen att göra ett personligt påhopp på mig och kallar mig återigen för rasist.
    Trots att du är väl medveten om, och trots att jag har gjort dig uppmärksam på, att det saknas all saklig grund för din anklagelse.

Det är anmärkningsvärt att du som person gör ditt val att utan saklig grund kalla en annan medlem för rasist!
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 20:59:21 följande:
    Jag har aldrig kallat dig för rasist.
    Du kallade mig rasist.
    Det var klart och tydligt.
    Men nu går det inte att se eftersom ditt inlägg verkar ha plockats bort.

Uppenbarligen var det någon mer än jag som ansåg att du begick ett övergrepp mot en annan medlem när du valde göra ditt personliga påhopp på mig, när du gjorde ditt val att tydligt kalla mig rasist.

Denna händelsen, ditt agerande när du grundlöst kallade mig rasist, hör ju utan tvekan till ämnet och trådstarten.
    Du har själv hjälpt till att visa att frågeställningar och påståenden i trådrubrik och trådstarten kan ifrågasättas.
    Det är uppenbart att vissa låter sina känslor spela sig ett spratt, många känsloyttringar saknar grund, när man diskuterar sådana saker som tas upp i trådstarten.
    Vissa låter uppenbarligen sina känslor styra och förlorar då sin förmåga att föra en saklig diskussion (om sådan förmåga någonsin har funnits?).

Med hänsyn till trådstarten är det intressant att du själv visar hur känslor och känsloyttringar kan förstöra möjligheten att på vettigt sätt resonera om och diskutera de saker som tas upp i trådstarten.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-18 13:28:47 följande:
    Jag trodde det vet en slags lek du pysslade med. "Jag har aldrig sagt något sånt"-leken i kombination med "jag är ingen rasist"-leken
    Ja det är nog fullkomligt uppenbart för alla att du väljer att tro och inbilla dig saker som saknar all grund.
    Vilket nu också är bevisat på sakligt sätt.

Kan dina svårigheter att kontrollera ditt eget agerande möjligen sig av att du tillåter dina känslor helt och hållet styra över normalt sunt förnuft?

Behåll du dina lekar för dig själv.
    Att du väljer att göra ett personligt påhopp och rikta grova falska anklagelser mot en annan medlem på forumet anser nog de flesta inte bara vara en lek.
    Vilket väl även du borde inse eftersom du fått ditt inlägg, ditt grova påhopp, bortplockat?

Med ditt agerande och också med ditt senaste inlägg visar du återigen att trådämnet är intressant och du visar mycket tydligt att det finns anledning ifrågasätta påståenden och frågeställningar i trådstarten likväl som i flera inlägg i tråden.

Dina egna påhittade lekar har inget med ämnet att göra.

V v återgå till ämnet och försök resonera och diskutera på en åtminstone någorlunda vettig nivå.
    Försök åtminstone göra det utan att du tillåter dina märkliga känsloyttringar förvandlas till påhopp, falska anklagelser och glåpord mot andra medlemmar i detta forum.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-18 14:42:04 följande:
    Allt det andra säger om dig är sant.

V v återgå till ämnet.

Försök åtminstone resonera och diskutera på en någorlunda vettig nivå.

Utan att du tillåter dina märkliga känsloyttringar förvandlas till påhopp, falska anklagelser och glåpord mot andra medlemmar i detta forum.

Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?