Anonym (B) skrev 2025-02-06 19:08:37 följande:
Du har rasistiska åsikter. Du är också misogyn. Du kan läsa vad du skriver under "visa endast"
Anledningen till att du är det är för att du inte kan särskilja mellan invandrare och problem inom olika kulturer eller "vänsterblivna", "godhetsknarkare" (ord som signalerar en hundvissla inom rasisternas spektrum) kvinnor och feminister. Du ställer rasism på ena positionen på en våg och på den andra "stödja kriminalitet"
Du tycks både gilla och inbilla dig, du tycks känna och tycka, att jag bär på rasistiska åsikter, trots att jag inte någonstans har gett uttryck för något som på saklig grund kan betecknas som varande rasistisk.
Annars skulle självfallet det jag skrivit ha fallit för någon av anmälningarna och inlägget hade plockats bort. Om jag på saklig grund hade gjort det upprepat, så som du tycks tro, så hade jag väl sannolikt varit avstängd vid det här laget?
Och detsamma gällande misogyn.
Du inbillar dig att jag är en sak, och du anger anledningen till det, trots att det bara finns i din inbillning, eftersom du inte på saklig grund lyckats visa annat.
Du borde själv se det orimliga i detta.
För mig finns ingen koppling mellan betydelsen i orden västerblivna och godhetsknarkare med något som ens skulle kunna betraktas som vara rasistiskt. Jag tror ärligt inte att någon annan än du kan göra den kopplingen.
Det där om våg och ställa det ena mot det andra är rent sakfel av dig. Inget av det jag skrivit stämmer med det som du påstår. Inte ens i närheten. Jag förstår inte ens att du kan tillåta dig fyllas av sådana känslor så att du tycker detta avseende något jag skrivit.
Men känslor och tyckande som saknar saklig grund är väl oftast omöjligt att förstå, för någon annan än den som själv väljer låter sig fyllas av sådana känslor?
På förekommen anledning vill jag tydligt påpeka att jag har lagt mig vinning om att inte
gett uttryck för något som på saklig grund skulle kunna betecknas som varande rasistiskt.