Inlägg från: Anonym (Kvinnligt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnligt?)

Varför är det mest män som är rasister?

Har inte hunnit läsa tråden men känner att trådrubriken och trådstarten skapar en berättigad frågeställning.

Varför har kvinnor valt att visa sitt stöd och rösta för den ökade kriminaliteten och för den hemska samhällsutvecklingen vi har skaffat oss i Sverige?

Varför röstar kvinnor för att Sverige ska fortsätta med likartade prioriteringar, att neka hjälp till behövande kvinnor och barn för att i stället prioritera ta emot, ta hand om och försörja unga friska män från främmande länder och främmande kulturer?
    Varför är det så många kvinnor som stödjer att vi ska ta emot män med riktigt sunkig kvinnosyn, samtidigt som vi inte har gjort särskilt mycket för behövande kvinnor och barn?

För mig känns det ofattbart att kvinnor har valt att rösta på detta sätt.
    Och fullkomligt obegripligt att s k feminister öppet stödjer att vi ska ta hand om och försörja massor av män som mördar och misshandlar kvinnor med hänvisning till männens heder, och försvarar sitt märkliga stöd med att man inte är rasister...
    Sveriges kvinnor, och särskilt alla som kallar sig feminister, har i dessa frågor visat sitt stöd och har handlat fullkomligt obegripligt.

• Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 17:19:18 följande:
    Även detta låter rasistiskt OCH misogynt

förstår ni andra min poäng här?
    Att erkänna att jag inte förstår varför svenska kvinnor väljer göra som de faktabaserat och bevisligen verkligen gör,
    hur kan denna min frågeställning och mitt erkännande anses vara rasistiskt och misogynt?

Det är ju precis sådana ställningstaganden och påståenden som du står för som för mig är obegripliga.

Är du en Svensk kvinna?
    Betraktar du dig som feminist?

Tillhör du dem som rent faktabaserat stödjer det som jag frågade om i mitt förra inlägg?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:10:43 följande:

Rasism och misogyni går hand i hand (män ffa). Därför väljer de rasistiska kvinnorna att inte sälla sig till gruppen rasistiska män. På grund av det öppna, helt oförklädda kvinnoföraktet. Det handlar om självbevarelsedrift. 

Du är ett exempel på en rasist som uppvisar kvinnoförakt. Vilken kvinna (oavsett åsikt) skulle vilja sälla sig till ditt högljudda skränande?

Förstår du logiken?

Vad i mina frågor skulle vara att jämställa med högljutt skränande?

Jag har framfört saker som faktamässigt är belagda och det finns bevis för det jag skriver.

I övrigt ställer jag på neutralt och korrekt sätt öppna frågor till dig, utan att komma med några som helst påståenden eller åsikter.
    Du kan mycket enkelt välja att besvara mina frågor.

I stället väljer du att komma med osanna påståenden och okvädningar, och du gör valet att hoppa på mig som person, trots att jag inte har uttryckt någon egen uppfattning eller åsikt om något, framförallt inte något om dig som person.

Säger dessa dina personliga val mer om mig än de säger om dig?
  • Anonym (Kvinnligt?)

Att Sveriges fruktansvärt negativa samhällsutveckling är ett faktum finns det numera nästan ingen som längre försöker dölja och förneka.

De allra flesta erkänner i dag att Sverige har extremt stora problem med sprängningar och skjutningar.
    Det är väl känt och allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

De allra flesta känner till och erkänner numera att det bland gärningsmännen är en extremt stor överrepresentation av utrikes födda, och barn till utrikes födda.
    Om detta råder numera inga delade meningar. Överrepresentation är faktabaserat belagd.

För att kunna motverka ett problem måste man acceptera att problemet finns och man måste ta hänsyn till de fakta som finns gällande problemet.

Att rent faktabaserat, genom bl a BRÅ och andra myndigheters officiella statistik, konstatera att denna extrema överrepresentation faktiskt finns,
    att faktabaserat konstatera detta, är det att vara rasistisk?

• Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:26:33 följande:
    Eller hur, Kvinnor stödjer och älskar kriminalitet i Sverige. Det vet ju alla att det är fakta.
    Det där som du skriver om har jag inte kommenterat och jag har inte framfört någon sådan åsikt.

Däremot är den faktamässigt belagt med officiell statistik skillnaden mellan hur Sveriges kvinnliga respektive manliga väljare har valt att lägga sina röster i valen.

Detta är fakta.
    Oavsett om du gillar det, om du klarar att erkänna det, eller inte.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 18:36:31 följande:
    Jag håller med om att vi har problem med skjutningar och sprängningar. Skulle däremot inte kalla dem extremt stora.

Däremot håller jag inte med om att Sverige har en negativ samhällsutveckling. De flesta är för negativa och fokuserar på problem istället för det positiva.
    Det är väl känt, det är visat rent faktabaserat med statistik, och det är allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

Att vara bland de värsta och sämsta i världen är enligt din uppfattning inte att betrakta som att vi skulle ha extremt stora problem?
    På vilken nivå, om inte bland de värsta i världen, skulle då problemen bli extrema? Och beskriv då i relation till vad, när du nu inte anser att sämst i världen är en användbar relation?

Att vår utveckling har lett till att vi tillhör världens sämsta inom detta område, att vi i Sverige har problem med gängkriminalitet på en nivå som inte finns bland jämförbara länder, det är inte en negativ samhällsutveckling enligt dig?

Min uppfattning är den motsatta mot din. Jag tycker att vi och våra Svenska politiker oavsett partifärg, tillsammans med svenska gammelmedia, har alltför mycket under alltför lång tid sysslat med att försöka dölja och förneka sanningen om de nya samhällsproblemen.

Men berätta gärna och ge några exempel på det du anser vara de positiva sakerna med Sveriges samhällsutveckling?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:46:03 följande:

Somliga har stora svårigheter mellan att hålla isär rasism från andra samhällsfrågor även gällande invandring.

Men så tänker rasister. De gillade säkert att sortera in pärlor i färg och form på dagis. Därför blir också kvinnor en utsorterad grupp och påförda exakta egenskaper.

Gruppen kvinnor är i valstatistiken utsorterad av den officiella Svenska Valmyndigheten. 
    Du vill alltså försöka hävda att Valmyndigheten enligt dig skulle vara misogyn och rasistisk?

Vare sig jag eller någon annan medlem på detta forum kan styra över Valmyndigheten.

Du är nog den enda medlemmen som känner behov av att utrycka dig om Valmyndigheten som att de skulle gilla sortera pärlor och färg på dagis och du är nog ensam om att vilja förbjuda en officiell myndighet att presentera den officiella  statistiken.

Och du är den som mot andra väljer slänga ur dig ord som misogyn och rasistisk. Säger detta mer om Valmyndigheten eller om dig?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 19:00:56 följande:
    Nej, inte alls. Det är lika lätt att hitta statistik för att visa att Sverige är bland de bästa länderna i världen. Titta på mängden korruption och föräldraledighet exempelvis. Allt handlar om vad man tittar på.

Gängkriminalitet är illa men det är inget som påverkar vardagen för normalpersonen.

Beträffande positiv samhällsutveckling ser vi bland annat teknisk utveckling, IT, och större möjligheter till kommunikation. Rätt övertygad om att om man skulle sätt en person från idag i en tidsmaskin 50 eller 100 år tillbaka så hade de snart bönat och bett om att få komma tillbaka.
    Sverige är bland de bästa i världen på föräldraledighet.
    Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???

Är enligt din uppfattning den Svenska "normalpersonen" i behov av vård, skola, omsorg?
    Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola och omsorg i Sverige, eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 19:10:55 följande:

Har valmyndigheten kommit fram till att kvinnor stödjer kriminalitet? Är det för att du anser att kvinnorna inte stödjer rasism i ditt svart-vita universum?

Antingen är du för kriminalitet eller så är du för rasism.
    ...enligt valmyndigheten förstås...

Nej, det är inte mina åsikter och det är inte vad jag har kommit fram till.

Jag låter fakta väga väldigt mycket tyngre än att låta mina känslor helt okritiskt spela mig en massa spratt.

Hur har du det med dina egna överväganden? Är det fakta eller dina egna känslor som väger tyngst?

Jag studerar på faktamässigt stark grund den officiella statistiken som Valmyndigheten presenterar, och jag tar del av massor av analyser, från t ex svenska media, då både s k vänster- som högermedia, och jag tar del av partiernas egna valanalyser som jag ställer i relation till deras partiprogram och deras officiella hållning i olika frågor, och jag suger i mig många olika mer eller mindre officiella analyser av vad samtliga Sveriges riksdagspartier står för, mm, mm.
    Bl a på detta vilar min egen analys som tydligt grundar sig på officiella fakta från den Svenska Valmyndigheten.

Om du själv i stället för att bara tycka en massa bara grundade på dina egna känslor med öppna ögon studerar Valmyndighetens statistik uppdelad på kvinnor respektive män, och om du sedan sätter dig in i de Svenska riksdagspartiernas partiprogram, samtliga partier såväl s k vänster som höger, så kan du också dra dina egna slutsatser baserade på fakta, i stället för att basera dina dömande, grovt generaliserande och uppenbart förhastade slutsatser enbart på dina egna känslor.

Hör gärna av dig igen när du skaffat fakta i stället för att häva ur dig okvädningar mot andra medlemmar, dina grovt generaliserande okvädningar som enbart är baserade på dina egna känslor.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 21:05:56 följande:
    "Fakta" och påståenden om att "kvinnor stödjer kriminalitet" går inte ihop. Sen kan du fortsätta jiddra om hur faktabaserad du är.
    På förekommen anledning upprepar jag till dig:
    Hör gärna av dig igen när du skaffat fakta i stället för att häva ur dig okvädningar mot andra medlemmar, dina grovt generaliserande okvädningar som enbart är baserade på dina egna känslor.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?