Inlägg från: Anonym (PelleStina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (PelleStina)

Varför är det mest män som är rasister?

Bra fråga. Bland muslimska män har vi nära nog 100 rasister.
    Importerat problem.

• Anonym (PelleStina)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-02-02 15:12:26 följande:
    "Nej det var inte bara M" är inte att anklaga den ena eller andra sidan om du frågar mig.
    Vissa har större skuld än andra.
    1) Regeringen Reinfeldt
    2)Regeringen Löfven
    3)Sveriges Television, SR, DN och Aftonbladet

Läs gärna på om Lucuabeslutet och hur Bengt Westerberg tog initiativ till att bryta det och fick med sig de andra.

Ett avgörande beslut för landet.
  • Anonym (PelleStina)
    Anonym (Man) skrev 2025-02-04 22:55:46 följande:
    Om man generaliserar så ser tänker män oftare rationellt och på konsekvenserna medans kvinnor tänker emotionellt.

För mig handlar det absolut inte om att vilja hjälpa människor i nöd,. Tycker du att resultatet av vår hjälp har gjort att Sverige har blivit ett bättre och säkrare land att leva i? Och är det verkligen så att dom personer som varit mest behov verkligen är dom som kommit hit?

Sedan undrar jag vad en rasist är och är jag rasist efter vad jag skrivit ovan?
    Rasist är det mest missbrukade ordet i Sverige de senaste 20 åren så det betyder egentligen inter mer än att "Jag har en annan åsikt och håller inte med dig".

Det är de självutnämnda antirasisterna som är de verkliga rasisterna. De som gapat om 30-talet och stöveltramp, men som nu är helt tysta inför arabernas hat mot Israel och judar.
  • Anonym (PelleStina)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 23:49:27 följande:
    Stackars missförstådda rasister...de är de verkliga offren.
    Jo, rasism kan ju bara komma från höger.
  • Anonym (PelleStina)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-05 16:31:28 följande:
    Du menar alltså egentligen att det är ditt intryck, du upplever att, män oftare än kvinnor uttrycker sig rasistiskt.

Klarar du inte förstå att det är olika saker:
    - Att uttrycka sig rasistiskt, att avstå från att uttrycka sig
    respektive:
    - Att vara eller inte vara rasist?
    Ja, dert är baserat på en känsla, en egen uppfattning.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?