• Xenia

Mitt ex kräver att jag ska passa hunden

Ja, jag tycker synd om hunden som har en så ansvarslös husse.

Men betr dejtande, så kan du väl dejta ett par timmar, hunden kan väl vara ensam i 4 timmar? Leder dejten till övernattning får du bara förklara att du har en hund/passar en hund. (Du behöver inte förklara att det är åt ett ex, det kan ge intrycket att du står närmare ditt ex än du gör). Kan man inte dejta genom att gå en promenad i parken, då kan hunden följa med.

Annars får du förklara att du verkligen inte kan passa hunden mer eller iaf inte så ofta. Det verkar sannerligen som han utnyttjar dig. Gör han något för dig i gengäld?

Varför vägrar han att skaffa en annan hundvakt eller lämna in hunden på hundpensionat? Ren snålhet?

• Xenia

Så du passar hunden hemma hos honom inte hemma hos dig. Övernattar du i exets bostad också?

Anonym (B) skrev 2025-02-01 09:00:57 följande:

På tal om att det är synd om hunden så håller jag helt med! Därför har jag ställt upp i så många år. Men jag har märkt att han spelar på detta. Kan skicka en bild på hunden med texten att han vill bli passad av mig för att han älskar mig så mkt osv. Varför har han inte under alla dessa åt skaffat sig ett socialt nät till hunden? Varför skaffar han sig en flickvän utomlands? Osv

Sisr jag passade hunden fick jag ingenting som tack. Jo en utskällning för att hans stenåldersdiskmaskin gick sönder.

Svar på tråden Mitt ex kräver att jag ska passa hunden