Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vilka ska ha rätt till polisskydd?

Vilka åsikter i åsiktsfrihetens land Sverige leder till verkliga dödshot??? Vi alla vet svaret.

Så om man börjar med att sätta hårt mot hårt och förklara för alla som saknar medborgarskap eller har dubbla medborgarskap att vi kommer obönhörligen skicka ut dig och ev din familj om du inte följer god svensk sed och uttalar dödshot, firar mördande av folk med andra åsikter eller sympatiserar med terrorgrupper så tror jag problemet rätt snabbt skulle minska. Vi snackar inte utdragna domstolsförhandlingar och möjligheter att överklaga utan bara hej och tack, du är inte välkommen tillbaka någonsin.

Det finns uppenbarligen sjukt många människor i Sverige som firar eller tycker det är ok att mörda någon som bränner en sagobok med pedofilvarning. Alla dessa hör inte hemma i Sverige. Dom är ett hot mor svenskt leverne.

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-31 14:03:07 följande:

Det här blir ju istället invandrarfientligt det du säger. Att det bara skulle vara utlänningar som inte gillar koranbränningar. Det är inte okej att hylla att någon blivit mördad. Det är högst allvarligt och fel! 

Däremot är det väldigt många som inte bryr sig om Koranen som ändå tycker att dessa aktioner varit fel. Att en person kan välja att enbart provocera utan något tydligare budskap och höjt terrornivå i Sverige. För vadå? 

Då kan man ju fundera på hur man ska lägga sina resurser. En unga flicka föds in i en familj och riskerar att bli mördad enbart för hon pratar med någon som anses fel. Hon har inte kunnat göra något för att påverka detta mer än att typ inte prata med folk av motsatt kön.

Sedan ställer du det mot någon som ska provocera, för att den kan? Det är ju en sak att ha en saklig diskussion och kritik. Typ att man på ett nyanserat sätt berättar att jag kommer från ett land med en stark muslimsk tradition, jag upplevde det såhär. Jag tycker att det är fel att det står såhär, dom här sakerna tycker jag är extra problematiska. 

Finns väldigt många som påverkat och förändrat Sverige genom att diskutera. Vilken förändring ser vi av detta? 

Sedan handlar detta om resurser och polisskydd, vilka väljer man att prioritera saker till? 

Det är inte invandrarfientligt däremot är det fientligt mot alla som flyttat hit eller präglats av föräldrar som flyttat hit och inte följer vår kultur vad gäller yttrandefrihet. Dom som tycker att dessa koranbrännaraktioner är fel har fel och kan flytta till annat lämpligare land där man inte har rätt att utrycka sig. Låter som att du är en av dom.

Vi har inte råd (ja, det kostar faktiskt stora summor skattepengar) att skydda alla som utsätts för nån form av hot pga islam och dess sjuka idéer. Då är det bättre att skicka iväg dom som uttrycker dessa idéer och så får dom ägna sig åt dom någon annanstans och så kan exvis deras döttrar bo kvar i Sverige. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-01-31 14:23:13 följande:
    2011 kostade han 6 miljoner om året, "jag är värd den kostnaden". Hur mycket kostade han totalt för oss skattebetalare bara för att få skapa den konst som han ville?
    Men hur illa står det till med vissa folk i Sverige? Återigen han irriterade sjuka folk som dyrkar en viss religion. Alla som dyrkar den är inte sjuka, men dom som inte fattar att det är ok att håna den är sjuka. Var är egentligen alla våldsamma judar, buddhister och liknande i Sverige? 

Det absolut billigaste sättet att bli av med dessa problem vore egentligen att förbjuda islam i Sverige. Ta bort alla moskéer och förbjud den totalt. Är alldeles för mycket rubbade idéer och våldskapital inom den för att passa i ett så mesigt land som Sverige där befolkningen tolererar på tok för mycket skit utan att protestera och göra uppror på riktigt.
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-31 14:54:34 följande:

Och du ser inte detta som islamofobi? 

Vet inte om jag tycker en religion med ett så pass stort våldskapital och förtryck av kvinnor hör hemma i ett land som Sverige. Det är för många seder inom den som egentligen är olagliga men ändå får fortgå. Att exvis judar flyr Malmö och inte kan gå runt i religiösa symboler i MÅNGA områden i Sverige visar hur lågt vi sjunkit och att krafttag behövs.
  • Anonym (A)
    Xenia skrev 2025-01-31 15:00:09 följande:
    Jag vet inte vad polisen skulle kunna göra åt det. Socialtjänsten skulle förstås kunna avdela en kontaktperson som stöttade kvinnorna att inte gå tillbaka, men socialtjänsten har också begränsade resurser.

Fri vilja eller inte, det går inte att skydda personer som inte är beredda att skydda sig själva. Som älskar sin våldsamme man eller sin mordiska familj mer än sitt eget liv.

Vad Momika beträffar så hade han väl redan hemlig adress. Men genom att sända på TikTok utsatte han sig för fara. Åas var det ju genom donationer via TikTok som han försörjde sig.
    Jag förstår inte varför dom satte honom i Södertälje omgiven av en massa människor som mest troligt gladeligen tjallade om var han befann sig. Måste väl finnas lämpligare ställen. Har inte tiktok, men kan man via den se var den som sänder befinner sig?
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-31 15:08:22 följande:
    Har du läst bibeln eller? det är ju inte så att kristendomen är så vacker heller? vi förbjuder inte den för det. 
    Så hur många kristna fanatiker skulle bry sig om någon får för sig att bränna bibeln i Sverige? Du kan väl testa och så får vi se vilka kravaller och mängder mordhot som uppstår. Jag gissar på 0.
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-31 15:11:37 följande:
    Södertälje är ju knappast en stad som gillar musliner? majoriteten är ju syrisk ortodoxa.
    Majoriteten ja, men det finns en bunt muslimer där också. De är ju inte bortjagade från stan. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-31 16:41:36 följande:
    Skulle nog inte vilja påstå att det är särskilt mycket muslimer i Hovsjö iaf. Vilken plats menar du skulle vara mer muslimfritt då? Som han skulle varit tryggare på? 
    I nån stuga i en riktigt klassisk håla med max 100 pers boende i inre Norrland hade han varit hyggligt säker.
  • Anonym (A)
    Xenia skrev 2025-01-31 17:42:11 följande:
    Nej, där hade han verkligen stuckit ut. Skvallret skullle ha gått och förr eller senare nått en fanatisk muslim.

Säkrare i en storstad, boende i ett anonymt höghus. Men precis som i Hovsjö kunde han ha råkat på någon som kände igen honom och som skvallrat.
    Har du koll på riktiga hålor? Folket där vet nog inte ens vem Momika är/var så visst dom kanske berättar för släkten som bor utomsocknes att det dykt upp en utlänning i byn, men knappast att släkten finner det intressant nog att sprida vidare. 

Ett höghus med massor av människor och deras gäster som man riskerar springa rätt in i är knappast en bra lösning.
  • Anonym (A)
    Xenia skrev 2025-01-31 18:28:44 följande:
    Tja, finns det hålor där ingen någonsin ser på Rapport/Aktuellt, ingen läser en kvällstidning och ingen följer sociala medier?

I höghuset försvinner man i mängden. Finns det en bakdörr kan man använda den.

Om jag ville gömma mig, så skulle jag satsa på storstaden och höghuset, där folk inte känner sina grannar.

Men samtidigt var ju Momika väldigt synlig via TikTok. Hans främsta mål var inte att gömma sig.
    I tvättäkta hålor bor det mest gamlingar kvar. Dom följer knappast sociala medier. På sin höjd använder dom Facebook. Och att en sån som Momika bränt en koran är en icke intressant nyhet och bortglömt ungefär samtidigt som tv:n stängs av. 

Skulle aldrig riskera synas i ett höghus om jag skulle behöva försvinna. Skulle satsa på en håla, gärna nåt som slutar med "träsk i namnet". Sen dra iväg 10-20 mil bort och storhandla mat och dylikt och bunkra upp i stugan. Sen får man roa sig på nätet och ta långpromenader/skidtur i frisk luft. Att gå runt i en stad när man har ett pris på sitt huvud är rent livsfarligt. Att gå runt i en skog är bara hälsosamt (så länge man hittar hem så klart).
  • Anonym (A)
    Xenia skrev 2025-02-01 01:18:45 följande:

De anställda på den affär Momika i så fall skulle behövt handla på är ju inte 100 år och kan hänga med i nyheterna. En del anställda eller kunder kan vara muslimer som avskyr Momika och gärna tipsar någon militant islamist.

En Momika i höghuset kan alltid ha mössa och halsduk när han går ut och endast gå ut när det är mörkt. På sommaren svårare men alltid ha solglasögon.

Men egentligen säkrast i en utländsk storstad typ London. Men hur skulle han komma in i London? Han hade ju inget svenskt pass. 

Hur länge skulle f.ö. Momika stå ut alldeles ensam och isolerad i "hålan"?

I Södertälje bodde han på skyddad adress. Hur hittade mördarna honom? De kanske kände igen den balkong från vilken han sände live.

"Kriminalvården gjorde för bara drygt två veckor sedan en så kallad frivårdsutredning. Där konstaterades att Momika levde med skyddad identitet, att han blivit misshandlad och att han ?isolerat sig i hög omfattning på grund av den hotbild som finns mot honom?." 
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/3MeMjA/salwan-momika-kan-ha-rojt-sig-sjalv-pa-tiktok-enligt-uppgifter

Om man handlar 10-20 mil bort på en stor affär ICA på kvällstid är chansen extremt liten att trilla dit på det. Man åker bil dit. Är man förföljd, vilket är osannolikt, så ser man det rätt tydligt när man inte är ensam på vägen i urskogen på vägen hem.

Att däremot slinka ner på närbutiken endast i skydd av mörker är extremt riskabelt. Alternativt ta sig ner i ett garage fyllt med andra människors bilar där någon kan dyka upp när som helst. Halsduk och mössa ser också mer misstänkt ut en stor del av året i S-tälje än i en norrländsk inlandskommun där man mest troligt inte ens springer på någon ute efter kl 20 på kvällen. Jag har själv försökt undvika springa på folk i en trappuppgång när jag hyrde lägenhet svart i innerstan ett kort tag och då var jag bara där måndag-torsdag. Skulle bara upp en trappa, men var ändå väldigt svårt att undvika folk.

Hur länge en sån som Momika skulle stå ut i hålan har jag ingen aning om. Han kanske skulle gått all in "the Shining" efter nån månad.
Svar på tråden Vilka ska ha rätt till polisskydd?