Anonym (A) skrev 2025-01-31 13:50:14 följande:
Vilka åsikter i åsiktsfrihetens land Sverige leder till verkliga dödshot??? Vi alla vet svaret.
Så om man börjar med att sätta hårt mot hårt och förklara för alla som saknar medborgarskap eller har dubbla medborgarskap att vi kommer obönhörligen skicka ut dig och ev din familj om du inte följer god svensk sed och uttalar dödshot, firar mördande av folk med andra åsikter eller sympatiserar med terrorgrupper så tror jag problemet rätt snabbt skulle minska. Vi snackar inte utdragna domstolsförhandlingar och möjligheter att överklaga utan bara hej och tack, du är inte välkommen tillbaka någonsin.
Det finns uppenbarligen sjukt många människor i Sverige som firar eller tycker det är ok att mörda någon som bränner en sagobok med pedofilvarning. Alla dessa hör inte hemma i Sverige. Dom är ett hot mor svenskt leverne.
Det här blir ju istället invandrarfientligt det du säger. Att det bara skulle vara utlänningar som inte gillar koranbränningar. Det är inte okej att hylla att någon blivit mördad. Det är högst allvarligt och fel!
Däremot är det väldigt många som inte bryr sig om Koranen som ändå tycker att dessa aktioner varit fel. Att en person kan välja att enbart provocera utan något tydligare budskap och höjt terrornivå i Sverige. För vadå?
Då kan man ju fundera på hur man ska lägga sina resurser. En unga flicka föds in i en familj och riskerar att bli mördad enbart för hon pratar med någon som anses fel. Hon har inte kunnat göra något för att påverka detta mer än att typ inte prata med folk av motsatt kön.
Sedan ställer du det mot någon som ska provocera, för att den kan? Det är ju en sak att ha en saklig diskussion och kritik. Typ att man på ett nyanserat sätt berättar att jag kommer från ett land med en stark muslimsk tradition, jag upplevde det såhär. Jag tycker att det är fel att det står såhär, dom här sakerna tycker jag är extra problematiska.
Finns väldigt många som påverkat och förändrat Sverige genom att diskutera. Vilken förändring ser vi av detta?
Sedan handlar detta om resurser och polisskydd, vilka väljer man att prioritera saker till?