Inlägg från: Anonym (Görsomdusjälvvill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Görsomdusjälvvill)

Min fru

Anonym (Niklas) skrev 2025-01-31 08:49:43 följande:
    Min fru

Jobbigt när min fru sen 25år tillbaka och som jag älskar mest av allt i världen kom med en bekännelse som jag aldrig skulle kunna tänka.
    Vet inte varför just nu,men hon erkännde en kväll för två dagar sen att när hon va mellan 19-23 så jobbade hon utomlands i en klubb där hon strippade,med allt som detta innebär, dvs privata danser plus att hon träffade kunder efter jobbet .
    Trodde inte mina öron ,och efter detta så är jag helt förtvivlad, vet inte hur jag ska hantera detta 

Hantera det som DU vill, även en man har rätt till sina egna känslor och värderingar.
    Om DU inte gillar det så får du göra slut, annars stannar du kvar.
    Fundera ett tag och känn efter hur DU känner om det, inte vad någon annan tycker.
    Fjäril kär skrev 2025-01-31 15:09:16 följande:

Är det ingen som tänker att detta kan vara en ung trasig människas mindre lyckade val i livet?  

Antingen är/var hon trasig eller så gjorde hon det för att hon ville.

Fast jag tycker det är tröttsamt att man alltid påstår det med kvinnor, så fort en kvinna har något förflutet överhuvudtaget så måste det tvunget vara att hon var trasig, att hon gjorde misstag för hon var ung och dum.

Kan man inte inte bara äga sitt förflutna istället? "Jag jobbade som strippa när jag var ung, gillar du det inte får du hitta någon annan."

Jag tycker TS själv får avgöra hur han ser på saken, det är inte hugget i sten att man ska vara ok med allt som ens partner gjort när den var yngre,
    Har man verkligen funderat på det ett tag och man verkligen tycker att det är en dealbreaker och något man verkligen inte känner att man kan komma över så får man väl göra slut.
    Sen kanske någon annan tycker det är fel eller att man är osäker osv men det får väl vara hänt då
    Anonym (Dubbelsuck) skrev 2025-01-31 18:08:42 följande:
    Men det är ju för att den samlade forskningen bekräftar att majoriteten av kvinnor som säljer sin kropp (på en glidande skala) har varit utsatta tidigt i livet.

Är du faktaresistent i övrigt också eller bara när det gäller just kvinnor som jobbat i sexindustrin?
    Faktaresistent? Jag skrev ju att antingen är/var hon trasig eller så gjorde hon det för att hon ville. Det finns mycket troligt många kvinnor som säljer sex osv pga uppväxten. Men varför?
    Man behöver inte strippa för att man blivit utsatt, man behöver inte skada sig själv för att någon annan behandlat en illa. Jag behöver inte skada mig själv eller mobba andra för jag själv blev mobbad.

Ska man strippa så ska man göra det för att man VILL strippa, vill man inte strippa så ska man låta bli. Även kvinnor måste lära sig att vara snäll med sig själv och att ta ansvar för sitt liv och inte bara skylla allt på sin dåliga uppväxt eller någon annan.

Sen är det fortfarande så att man får göra slut av vilken anledning man vill, om det så är att ens partner varit strippa eller haft en ful mössa.
    Och om någon annan tycker att man är ett (valfritt okvädesord) för att man gör slut för en sådan sak, ja då får de väl tycka det då.
Svar på tråden Min fru