• Tremere

Sexiga underkläder för tjocka

Jag och min fru vill piffa upp sexlivet lite med lite nya underkläder till henne. 
    Tyvärr har vi båda med åren blivit överviktiga. 
    Detta jobbar vi nu på, men fram till dess så tänker vi att lite nya underkläder kan ge en morot. 

Hon har stor hängig byst och är rätt tunnformad. Ingen direkt midja och en hängmage. 
    När man kollar stora modeller har de ju oftast fortfarande fina timglasformer. 

Vad för plagg skulle kunna passa henne? 
    Funderar på body, korsett eller kanske babydoll-klänning eftersom den skulle dölja magen. 
    String går bort, men vad tror ni om såna där halvstring (brazilian?)

Vi jobbar båda två på att gå ner i vikt, så det behöver inte påpekas. 

• Svar på tråden Sexiga underkläder för tjocka
  • Tremere
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-30 18:38:22 följande:

Måste bara fråga, har din fru bett dig att hjälpa henne att hitta underkläder och fråga här?

Vad spelar det för roll? 
    Jo, vi letar tillsammans, så hon vet. 
  • Tremere
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-30 18:34:12 följande:

Det är bara du själv som kan avgöra vad hon passar i. Men det är nog helt omöjligt att hitta sexiga kläder i hennes storlek här i Sverige. Den största storleken verkar vara LXX. Kommer hon i den storleken? Ni får nog beställa från Amerika, där är det inte så ovanligt med kvinnor som är enorma. 

Men ska du verkligen utsätta henne för detta? Hon kan bli helt förtvivlad när hon ser sig själv i spegeln.

Jag kanske var otydlig, men hon är inte enorm. 
    Hon har XL i damkläder. 
    Hon handlar sina vanliga kläder i de "vanliga" affärerna. 
    Det är mer kroppsformen som inte stämmer överens med de modeller som visar dessa lite större plagg. 
  • Tremere
    Anonym (The bug) skrev 2025-01-30 18:40:54 följande:

Kolla på snagtights.eu, de har verkligen alla storlekar som finns.

Tack, vi ska kolla där. 
  • Tremere

Jag tror min TS missförstods lite. 
    Jag kanske var otydlig. 
    Men min fråga är vilken typ av underkläder som ni tror skulle passa någon med en gynnsam kroppsform. 

Jag älskar min fru och vi håller på med en viktresa båda två. Vi är också väldigt medvetna om våra kroppar. 
    Men tanken är att lite fina underkläder kunde liva upp och ge inspiration. 

• Tremere
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-30 19:09:11 följande:
    Ja du, för att många kvinnor inte vill att deras män ska välja underkläder till dem. Det är något man ofta vill välja själv. SÄRSKILT om man är kraftigt överviktig.
    Ah.. Jag fattar. 
    Ja, det förstår jag. 
    Men vi letar tillsammans. 
    Hon kommer självklart att få välja, men jag ville bara få lite tips på vad som kan passa. 

Fattar ju att en typ kroppsstrumpa kan se lite kul ut. 
    Lite barbamamma FörvånadFlört
  • Tremere
    Anonym (Ylva) skrev 2025-01-30 19:22:38 följande:

Snygga underkläder sporrar verkligen till att försöka kämpa extra med vikten...

Jag var xxl och allt eftersom jag började gå ner köpte jag lite fina underkläder och det lyser upp min dag... även om det bara var jag som såg dem...

Och om du finner henne sexig i underkläderna och visar det så kommer hon också känna sig sexig som kan ge det till dig... 

Ah.. Det är så vi tänker. 
    Har du något förslag på typ av underkläder som du kände dig extra fin i? 
  • Tremere
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-30 19:44:50 följande:
    Det är väl du som gnäller. Personligen tycker jag att det inte låter det minsta kul att bli beskriven som en tunna och barbamamma, men nu är hon ju tydligen med på den här tråden, så då är allt bra.
    Jag förstår att det lät nedsättande så som jag beskrev henne. 
    Men det är så hon själv beskriver sig. 
    Och jag är inte bättre själv. 
    Du skulle säkert kalla mig fet gubbe, så.... Flört

Vi kan garva åt eländet, både hon och jag. 
    Men, det viktiga är väll att vi vill förändra. 

Och egentligen handlar ju tråden om vad någon mer storväxt kan tänkas passa bättre i. 
  • Tremere
    Anonym (J) skrev 2025-01-30 19:42:41 följande:
    Fast han kanske tycker om att titta på henne ändå? de får väl själva välja vad de gillar och vill ha 
    Ja, jag gillar att vara med henne ändå, men det var exakt den typ av tips jag ville ha. 
    Hon har inte brytt sig om annat än att det ska vara bekvämt innan. 
    Men nu har hon kommit fram till att hon vill ha nåt som också är sexigt och snyggt. 
  • Tremere
    beb3380 skrev 2025-01-30 21:18:55 följande:

Kolla Temu, där finns bilder på grejorna. Många saker rätt billiga, behövs ju ingen särskild slitstyrka i grejorna. Finns mycket för lite större.

Tack för tipset. 
    Dock så söker jag mer vilket typ av plagg som skulle kunna passa. 
    Vart jag köper dem har jag koll på. Flört
  • Tremere
    Anonym (Emma) skrev 2025-01-30 23:16:32 följande:

Något här kanske? 

Du har bäst koll på hur din frus kroppstyp är så du borde kunna lista ut vilken modell genom bilder?

https://www.hunkemoller.se/lingerie/curvy-collection

någon av dessa kanske?

https://www.hunkemoller.se/bralette-daisy-svart-205499.html

https://www.hunkemoller.se/shorts-i-sammet-och-spets-bla-205113.html

https://www.hunkemoller.se/body-mariah-rod-203730.html

Tack för tipsen Cool
  • Tremere
    Anonym (Soja) skrev 2025-01-31 09:07:40 följande:
    En body med push up kanske ? 

Jag pendlar mkt I vikt och en body täcker magen. Stayups funkar alltid, jag brukar välja att ha stayuos hållare så att jag kan köpa en stl på stayupsen sä det inte blir att dom sitter för tight. Då slipper man den lilla "vallen" som kan bli. 

Tack för tipset.
    Body har vi funderat på.

Eller Babydoll dress kanske, med inbyggd bh

• Tremere
    Hjelm skrev 2025-01-31 11:02:44 följande:
    Det handlar ju egentligen helt och hållet om vad HON känner sig fin i. Färger, material, stuk. Är hon en som känner sig sensuell och sexig i spets, eller är det mer lack och läder som kittlar?

XL är ju fortfarande en storlek som finns i de flesta butikers sortiment så det lär inte vara något problem att hitta något som passar storleksmässigt.

Du nämnde babydoll-linne tidigare i tråden, det kan säkert vara ett bra val om hon har komplex för magen och känner sig självsäkrare om den döljs. Samtidigt kan det bli helt fel om det inte alls är hennes stil för övrigt. Man ska ju inte göra sig till något man inte är bara för att man har extrakilon.

Eftersom ni redan kan varandras kroppar utan och innan och redan attraheras av varandra, tänker jag att ni kanske skulle vinna mer på att framhäva det hon gillar snarare än dölja det hon inte är lika förtjust i?

Ni kan väl börja med att gemensamt titta på olika sexiga underkläder och prata om vad ni tycker är snyggt, liksom i allmänhet, och så får hon känna sig fram med vad hon skulle kunna känna sig snygg i?

Många underklädesbutiker som t.ex. Hunkemöller är också jätteduktiga på att hjälpa kunden hitta rätt.

Stort tack för input.
    Ja, vi skall sätt oss i helgen och kolla.
    Kanske plocka ut 5-6 plagg var som vi gillar och se om det matchar mot vad den andra valt :)

Svar på tråden Sexiga underkläder för tjocka