Varför så mycket upphetsning?
Jag försökte skriva i en tråd som dock verkade ha självdött. Det handlade om en något utvecklingsstörd ung kvinna som fortfarande gick i blöjor. Det väckte massor av aggressioner och ren dumhet.Jag ville ta upp frågeställningen så jag startar en ny tråd.
De närmare orsakerna eller detaljerna är inte särskilt intressanta, men rakt på sak går jag alltså i blöjor. Många andra, yngre och äldre, gör det också. De flesta har nog fysiska orsaker, andra mer känslomässiga, som fetisher etc. Vilken orsaken än är, verkar det starta ett himla hallå. Folk blir anklagade för allt möjligt och omöjligt: Som att vara "troll", vad det nu är, konstiga, utvecklingsstörda (vad som nu är förbjudet med det), äckliga, lata, slarviga som inte sköter sin hygien och så vidare i oändlighet. I värsta fall kan en del bli misstänkta att vara pedofiler. Det är en himla sjuk tid vi lever i, ute i världen som alla vet och här hemma.
Jag har varit gift i många år och varit beroende av blöja inte lika länge men många år ändå. Har haft stort stöd av min fru i detta. Visst syns det både på baken och frammen att det putar ett extra plagg under byxorna eller shortsen, hur mycket min fru än säger "Äsch inte syns det så någon tänker på det". Hon har hjälpt mig avdramatisera det hela så jag numera inte ens fattar vad det stora ståhejet rör sig om.
Min fru hänger mina plastbyxor på torkställningen på balkongen efter tvätt, eller på linan mellan äppelträden i stugan. Vi gör oss av med tomma blöjkartonger i grovsoprummet i källaren. Om någon skulle ha lust att spionera, skulle det förstås vara lätt att lista ut.
Men man kan bara strunta i det också, så ta det bara lugnt, ni som lever i detta.