• Anonym (TS)

Snälla hjälp mig! Alko och transsportstyrelsen

Jag skäms till döds men jag blev tagen för drograttfylla vid lunch idag. Pga att jag drack igår/i natt. Jag har bara mig själv att skylla. Så jag ursäktar mig inte.

Men det blev värsta polisförhören och upprepade andningsprov. Landade på 0.16. Jag förringar det inte, men tänker att det kanske inte var det värsta de sett. Men att jag borde väntat nån timme till. 

De har plockat mitt körkort (som jag desperat behöver åtminstone varannan vecka när barnen sover hos mg) så jag har lite panik!
    Polisen skulle skicka till transsportstyrelse. Men hur lång tid tar det då? Vad kan jag göra för att skynda på?Hur lång tid? Hjäääälp.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig! Alko och transsportstyrelsen
  • målvakten

inom ett par veckor till beslutet kommer och sen har du "straffet" på det. Alltså så länge de anser körkortet kommer vara indraget.

Du kan tyvärr inte skynda på det om det inte är så att körkortet är avgörande för det jobb du har som tex yrkesförare osv.

Så tyvärr får du nog hitta ett annat sätt att transportera barnen på.

If I offended you, you needed it.
  • Yllop
    Anonym (TS) skrev 2025-01-29 18:19:46 följande:
    Snälla hjälp mig! Alko och transsportstyrelsen

Jag skäms till döds men jag blev tagen för drograttfylla vid lunch idag. Pga att jag drack igår/i natt. Jag har bara mig själv att skylla. Så jag ursäktar mig inte.

Men det blev värsta polisförhören och upprepade andningsprov. Landade på 0.16. Jag förringar det inte, men tänker att det kanske inte var det värsta de sett. Men att jag borde väntat nån timme till. 

De har plockat mitt körkort (som jag desperat behöver åtminstone varannan vecka när barnen sover hos mg) så jag har lite panik!
    Polisen skulle skicka till transsportstyrelse. Men hur lång tid tar det då? Vad kan jag göra för att skynda på?Hur lång tid? Hjäääälp.

Vad hade du tagit för något?
  • Anonym (TS)
    Yllop skrev 2025-01-29 19:54:38 följande:
    Vad hade du tagit för något?
    Skrev fel, rattfylla blev jag tagen för. Druckit alkohol, inte tagit nåt annat. 
  • Anonym (Ol)

Får inte ihop det. Du är beroende av ditt körkort men ändå kör du rattfull, så till den grad att du får körkortet indraget. Du dricker dig rejält full en veckodag dessutom. 

Nja, det där körkortet är nog inte så viktigt, då hade du aldrig riskerat det. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Ol) skrev 2025-01-30 09:03:38 följande:

Får inte ihop det. Du är beroende av ditt körkort men ändå kör du rattfull, så till den grad att du får körkortet indraget. Du dricker dig rejält full en veckodag dessutom. 

Nja, det där körkortet är nog inte så viktigt, då hade du aldrig riskerat det. 

Bra med personer som vet hur beroendesjukdomen fungerar 👍 Och som faktiskt svarar på det jag undrade.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-30 09:11:52 följande:
    Bra med personer som vet hur beroendesjukdomen fungerar 👍 Och som faktiskt svarar på det jag undrade.
    Se det här som en möjlighet att ta tag i (eller ta tag i ännu mer) din sjukdom
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)

Missbruk är förjävligt.
    Men se det så här...det hade kunnat vara oändligt mycket värre än ett indraget körkort...
    Tänk om du hamnat i en olycka...skadat någon eller till och med dödad någon.

Har du hjälp för ditt beroende?

• fornminne
    Anonym (TS) skrev 2025-01-30 09:11:52 följande:

Har du en beroendesjukdom och inte kan kontrollera ditt drickande, bör du kanske inte köra bil? Eller ha barnen. Har du sökt hjälp? 

Var det bara ett dumt misstag (att du festade en kväll och körde bil för tidigt dagen efter) är det en annan sak. Men har du alkoholproblem är ju detta något som kan hända igen.

• Anonym (Kvinna..)

När det hände mig gick det rätt snabbt till rättegång. Jag köpte då ett alkolås billigt på blocket som en bilverkstad monterade in. Kostade inte mycket och kunde köra väldigt omgående. 

Ta d lugnt, förstår att du mår dåligt men även detta kan du lösa. Lycka till. 

Svar på tråden Snälla hjälp mig! Alko och transsportstyrelsen