Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Min sambo passivt hintar om vårat sex

Nu sticker jag ut hakan lite här... Men det är långt ifrån alla kvinnor som når en s k vaginalorgasm. Dvs, av enbart penetration, in-och-ut. Är mina erfarenheter. Och framförallt så kanske det inte händer varje gång man har sex...

De kvinnor som jag har haft sex med och som har upplevt det, då har vi ofta haft sex under en längre tid, vi har testat oss fram utifrån ställningar, vinklar. Kvinnan har ofta varit väldigt upphetsad, kanske mer så än vid en vanlig "snabbis under täcket en onsdagskväll"...

Mer vanligt är s k klitorisorgasmer. Men somliga kvinnor har svårt att uppleva det också.

I min värld, som kille, så är det "lättare" att ge sin kvinna en klitorisorgasm. Och har man passerat den gränsen så kan det även (oftare) vara lättare att nå en vaginalorgasm om man fortsätter med penetration (efter exempelvis oralsex). 

Så här, jag har alltid levt efter devisen "It takes two to tango". Dvs, sex och samliv, njutning, orgasmer, klimax så krävs det en insats från båda sidor. 

Nu är ni i sak väldigt unga (!). Det är lite trist att läsa att din sambo uttrycker i termer av "den gången var inte så bra"...

Sex är en "uppmuntrings" aktivitet. Positiv uppmuntran, positiv lekfullhet, "gör mer så", "mer där, mindre där". Det är ett avsevärt mycket bättre sätt att "uttrycka sig på".

Likaså "satisfyern". Varför smyga med den? Involvera den i ert gemensamma sex-och samliv istället.

När jag var i er ålder; det som funkade bäst var oralsex, fingrar, därefter penetration - i den ordningen. Det var en "sure ticket" att nå orgasm och njutning.

Svar på tråden Min sambo passivt hintar om vårat sex