• Anonym0987274

Min sambo passivt hintar om vårat sex

Hej på er. Jag (23) och min sambo (22) har varit ihop i ungefär 2 år. Något som jag har märkt är att hon ganska ofta pratar illa om vårat sex men anser att det inte är ?någons? fel. 

hon har svårt att komma genom endast penetration. hon vill inte att jag ska använda mig utav fingrar eller liknande och endast min snopp. Hon kan säga saker som ?den gången var inte så bra? när det endast är Jag som gör något i sängen men märker att det blir mer och mer sällan vi har sex medans hon mer och mer vill smyga och använda sin satesfyer. Hon säger att jag gör det bra och hon gillar det  väldigt mycket men verkar inte alls sugen längre som tidigare i våran Relation. 

har även erbjudit mig att använda mig utan fingrar för att hon ska få det bättre men hon vill inte, hon vill själv inte heller göra det själv under själva sexet. 

har ni något tips om hur jag ska hantera situationen? tacksam för svar :p

• Svar på tråden Min sambo passivt hintar om vårat sex
  • KimLinnefeldt

Berätta för henne vad du skulle vilja uppleva i sängen med henne. Och be henne berätta vad hon önskar sig. Och så kan ni komma överens om att försöka gå varandra till mötes.

Du kan ju bland annat berätta att du blir ledsen när hon säger negativa saker om ert sexliv.

• Anonym (s)

smyga med satisfyern? är det inte en del av samlaget?

• Anonym (On point)

Förälskelsen och därmed passionen verkar vara i avtagande, vilket i och för sig är helt normalt efter 2 år. Nu gäller det att ge allt så att passionen övergår i kärlek. 

Genom att helt öppna sig för varandra blir det också mycket enklare att vara öppna för varandra i de sexuella samlivet.  Det är dags att leka, testa och vara prestigelösa i sänghalmen. 

Det kanske visar sig att ni inte är så samspelta som ni trodde utan att någon kanske rent av bägge hittills nöjt er vad ni får av den andre. Då måste ni fundera tillsammans på hur ni ska lösa detta. 

• Anonym (hmm)

Ja vill hon varken prova dina förslag eller komma med något eget hur du ska göra, och hon dessutom vill ha mindre sex, då tror jag inte det finns något du kan göra.
    Då har du ju redan provat.
    Det går ju knappast lösa med kommunikation om hon inte berättar hur hon vill ha det eller vad hon vill testa för att det ska bli bättre.

• Anonym (hmm)
    Anonym (On point) skrev 2025-01-28 17:08:48 följande:

Förälskelsen och därmed passionen verkar vara i avtagande, vilket i och för sig är helt normalt efter 2 år. Nu gäller det att ge allt så att passionen övergår i kärlek

Genom att helt öppna sig för varandra blir det också mycket enklare att vara öppna för varandra i de sexuella samlivet.  Det är dags att leka, testa och vara prestigelösa i sänghalmen. 

Det kanske visar sig att ni inte är så samspelta som ni trodde utan att någon kanske rent av bägge hittills nöjt er vad ni får av den andre. Då måste ni fundera tillsammans på hur ni ska lösa detta. 

Som det låter på TS så verkar han ganska öppen för det? Men det krävs att tjejen också vill det, om hon inte ens vill testa en så enkel sak som att bli fingrad så spelar det nog ingen roll hur mycket TS anstränger sig för att försöka göra henne nöjd
  • Tukt

Ni behöver ju ta diskussionen utifrån ett relationsproblem, inte ett sexuellt. Får ni inte det där att fungera nu, så kommer relationen långsamt börja ruttna tills ni i princip bara är vänner. Det är också risk att det inte bara handlar om sex, utan ett generellt kommunikationsproblem.

• Anonym (Grabb)

Nu sticker jag ut hakan lite här... Men det är långt ifrån alla kvinnor som når en s k vaginalorgasm. Dvs, av enbart penetration, in-och-ut. Är mina erfarenheter. Och framförallt så kanske det inte händer varje gång man har sex...

De kvinnor som jag har haft sex med och som har upplevt det, då har vi ofta haft sex under en längre tid, vi har testat oss fram utifrån ställningar, vinklar. Kvinnan har ofta varit väldigt upphetsad, kanske mer så än vid en vanlig "snabbis under täcket en onsdagskväll"...

Mer vanligt är s k klitorisorgasmer. Men somliga kvinnor har svårt att uppleva det också.

I min värld, som kille, så är det "lättare" att ge sin kvinna en klitorisorgasm. Och har man passerat den gränsen så kan det även (oftare) vara lättare att nå en vaginalorgasm om man fortsätter med penetration (efter exempelvis oralsex). 

Så här, jag har alltid levt efter devisen "It takes two to tango". Dvs, sex och samliv, njutning, orgasmer, klimax så krävs det en insats från båda sidor. 

Nu är ni i sak väldigt unga (!). Det är lite trist att läsa att din sambo uttrycker i termer av "den gången var inte så bra"...

Sex är en "uppmuntrings" aktivitet. Positiv uppmuntran, positiv lekfullhet, "gör mer så", "mer där, mindre där". Det är ett avsevärt mycket bättre sätt att "uttrycka sig på".

Likaså "satisfyern". Varför smyga med den? Involvera den i ert gemensamma sex-och samliv istället.

När jag var i er ålder; det som funkade bäst var oralsex, fingrar, därefter penetration - i den ordningen. Det var en "sure ticket" att nå orgasm och njutning.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym0987274 skrev 2025-01-28 16:30:40 följande:
    Min sambo passivt hintar om vårat sex

Hej på er. Jag (23) och min sambo (22) har varit ihop i ungefär 2 år. Något som jag har märkt är att hon ganska ofta pratar illa om vårat sex men anser att det inte är ?någons? fel. 

hon har svårt att komma genom endast penetration. hon vill inte att jag ska använda mig utav fingrar eller liknande och endast min snopp. Hon kan säga saker som ?den gången var inte så bra? när det endast är Jag som gör något i sängen men märker att det blir mer och mer sällan vi har sex medans hon mer och mer vill smyga och använda sin satesfyer. Hon säger att jag gör det bra och hon gillar det  väldigt mycket men verkar inte alls sugen längre som tidigare i våran Relation. 

har även erbjudit mig att använda mig utan fingrar för att hon ska få det bättre men hon vill inte, hon vill själv inte heller göra det själv under själva sexet. 

har ni något tips om hur jag ska hantera situationen? tacksam för svar :p

Du ger henne inte oralsex, bara petting med fingrar?
  • Anonym (K)

Som ovan, du nämner inte oralsex, att bli slickad är för dom flesta kvinnor det skönaste och säkraste vägen till fantastiska orgasmer. Tänkte på att hon inte vill att du använder fingrarna, en hel del män är hårdhänta vilket gör mkt ont, då vill man inte ha några händer där. Klitoris är otroligt känslig, jämfört med en kuk som verkar kunna hanteras rätt hårdhänt. Det bästa för många kvinnor är så känslig och mjuk hantering att man bara längtar efter mer, det är säkraste vägen till upphetsning för mig. När hon rör sig för att få mer av fingrarna så vet du att det är lagom. När det blir hårdhänt så gör det ont och upphetsningen sjunker som en sten, att vara rädd för smärta där är inget kul alls. Antar att det kan jämföras med om du får smärta i bollarna.

Om jag ser porrfilm så får jag en smärtreaktion genom att se vad som görs om det ska smekas på klitoris, tänker bara aj vad hemskt för kvinnan, hur står hon ut.

• beli

Varje gång nån förvånas över (eller nämner) att en kvinna inte kan komma genom endast penetration så himlar jag med ögonen. Det här är en myt som jag inte kan förstå fortfarande finns år 2025. Att hitta en kvinna som kan komma genom endast penetration är som att leta efter en nål i en höstack. Varför fokuserar man endast på det?

Jag är 49 och upplever fortfarande att kroppen får nya sexuella reaktioner som jag aldrig upplevt tidigare. Om jag får gissa så har din tjej många, många år kvar tills hon upptäcker vissa saker med sin kropp (och det kommer troligen inte att vara tillsammans med dig). Hennes attityd måste också förändras först. Att mannen ska kunna ge henne orgasm med enbart kuken är en naiv tanke.

Summan av kardemumman: Rent sexuellt sett är ni extremt unga och har mycket att lära än. Om hon inte vill vara med och göra det skönare för sig själv så kanske det inte är så mycket att göra förrän hon själv får den insikten, och den kan dröja.

Svar på tråden Min sambo passivt hintar om vårat sex