Inlägg från: Anonym (Kär i annan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär i annan)

Göra slut med någon man älskar

Jag har inte gjort slut men funderar mer och mer på att göra det.. är i ett förhållande sen 10+ år tillbaka och senaste tiden har det känts så jobbigt. Min sambo är helt fantastisk. Omtänksam, snäll och fin. Men det har börjat känna mer som att vi är mest vänner och inte i en kärleksrelation. Min sexlust är körd i botten. Kanske att det handlar om att jag gått och kärat ner mig i någon annan? Tänkt att det säkert går över men kan inte sluta tänka på denna person.. hört att förhållandet kan överleva trots man blir kär på annat håll, bara man vill få det att funka, men jag är inte säker på att jag vill det. Jag längtar efter något annat men är rädd att det är en fas jag är i bara.. Någon som känner igen sig/har råd? 

• Anonym (Kär i annan)
    Anonym (Sl) skrev 2025-01-29 22:49:46 följande:
    Gräset är inte grönare på andra sidan.
    Nej, det är ju aldrig någon garanti.. men ska man hellre leva olycklig och ovetandes då i sin nuvarande relation? Går det ens att rädda?
  • Anonym (Kär i annan)
    Anonym (Sl) skrev 2025-01-29 23:18:07 följande:
    Nej men vad trodde du? Att en relation kommer vara likadan som i början? Pirr i magen osv går över och övergår sedan till att älska. Sluta leva på rosa moln. Och sluta jämför kär och älska.
    Oj, vet inte om du såg det men har alltså varit i min nuvarande relation i över tio år. Alltid varit med min sambo, sen övre tonåren. Är alltså fullt medveten om att en relation behöver omvårdnad och att pirret försvinner till slut. Men det betyder inte att gnistan varit helt släckt. Haft mindre förälskelser tidigare som gått över.. Men har den senaste tiden börjat känna att vi är mer som vänner än kärlekspar.
  • Anonym (Kär i annan)
    Anonym (Alice) skrev 2025-01-29 23:19:07 följande:
    Se dina känslor för den andra som en väckarklocka att börja rannsaka dig själv och det förhållande du lever i. Det är inga konstigheter att känslor dör ut, man växer ifrån varandra.på olika sätt, man har saker som inte fungerar och skaver etc så ja ibland måste man göra slut. 
    Gräset kan vara grönare ur synpunkten att DU är viktig och att dina känslor och det du vill med ditt liv också måste få prioriteras och att vara singel med möjlighet att testa nya saker i livet vad gäller jobb, utbildning, boende osv kan vara bättre än att leva olycklig och stampa på samma fläck i flera år. 
    Tack för väldigt fin input<3
    Kanske att vi kan ta en paus till att börja med.. 
Svar på tråden Göra slut med någon man älskar