Inlägg från: Anonym (Fryslort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fryslort)

Varför fryser jag jämt?

Jag är kvinna, 40, och jag fryser jämt. Mina händer och fötter är iskalla och jag huttrar verkligen. Klär mig ofta i flera lager kläder även inomhus och det är riktigt jobbigt att alltid känna sig stelfrusen. Det har varit så här i flera år, så det är ingenting som kommit nyligen. Även på sommaren kan jag vara riktigt frusen. Röker inte, snusar inte.

Jag har inget fel på sköldkörteln, detta är testat flera gånger och senast för ett år sedan. 
    Jag äter en blodtryckssänkande medicin och har arytmi, kan detta spela in? Jag var dock frusen innan medicinen också...

Några tankar?

• Svar på tråden Varför fryser jag jämt?
  • Anonym (Fryslort)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-02 13:02:50 följande:

Järnbrist!!!

Nope, har jättebra järnvärden.
  • Anonym (Fryslort)

Vill förtydliga att jag inte har någon brist på något. Jag är blodgivare och har jättebra värden, och B12 äter jag tillskott på. Jag har alltid varit frusen, men upplever att det blir värre med åldern. 

Kanske borde testa att träna mer som någon skrev men jag fryser ofta direkt efter att jag har tränat, sådär pass att jag måste gå och ta ett varmt bad för att jag nästan skakar. 

• Anonym (Fryslort)
    Anonym (rth) skrev 2025-03-04 23:43:37 följande:
    Jag är gluten känslig / intolerant. När jag ätit gluten så blir jag lite stel i njurarna och blir kall av mig. Tog flera år innan jag upptäckte det och kom på kopplingen. 

Kanske något man kan fundera på i alla fall?
    Stel i njurarna...?
Svar på tråden Varför fryser jag jämt?