• cosinus

Höra av sig till barn 18+- hur ofta?

Mina egna föräldrar ringer mig när de vill något specifikt men också om det börjar gå mer än 2 veckor sen vi hördes sist. Jag är då närmare 50. Bor 3-4 timmar bort beroende på färdmedel.

Ibland hörs vi flera gånger i veckan, ibland kan det gå 2 veckor. Så har det varit i många år. Jag pratar nästan alltid med pappa, när jag ringer är det alltid till honom om jag nu inte vill mamma något specifikt. Men är han hemma sätter han nästan alltid på högtalare så mamma hänger med på ett hörn ändå. Men för mig är pappa den naturliga kontaktvägen, av någon anledning men jag har alltid varit lite närmare honom. Mina två syskon tror jag gör tvärtom. De vänder sig i första hand till mamma.

Min egen dotter flyttade i höstas för att plugga. Till min hemort. Så hon har hela min släkt att falla tillbaka på om det krisar. Morfar som fixar allt praktiskt bara hon ringer, moster som jobbar nära där hon pluggar. Det är inte ofta hon använder det men en trygghet för mig och hon blir medbjuden när släkten träffas och firar några av kusinerna och sånt. I början ringde jag henne varje dag. Men det var nog bara 1.5 - 2 veckor. Nu ett halvår senare så rings vi inte superofta. Är nog ungefär som mina föräldrar. Kommer jag på att det gått nästan 2 veckor så ringer jag. Men, det går ju mycket textmeddelanden mellan alla i familjen och henne. Så nuförtiden är ju inte telefon allt. Sen åker jag ibland ner och hälsar på släkten och henne. Brukar försöka åka ner någon gång i månaden. Kan jobba hemifrån från min syster och då passa på att träffa dottern också. 

Svar på tråden Höra av sig till barn 18+- hur ofta?