Höra av sig till barn 18+- hur ofta?
Som motvikt till alla trådar om att höra av sig/umgås med svär/föräldrar undrar jag hur ofta ni hör av er till era unga vuxna som just fått eget boende, några mil bort eller kanske i en helt ny stad?
Jag har inga bra referenser då jag slutade ha kontakt med pappa vid 25, och min mamma har telefonfobi och ringde mig typ aldrig när jag själv blev student.
I 30 år nu har jag ringt henne och varenda gång säger hon "Jo jag tänkte just att jag skulle ringa dig MEN...[kom på att jag skulle vattna blommorna/ tänkte att jag störde/ då kom posten/ då var det TV-nyheter osv osv] ".
Jag ringer vårt barn en gång i veckan nu. Jag vill inte störa men jag vill kolla av hur det mår och att inget särskilt tynger eller skulle behövas hjälp med (hen har inte bil eller tillgång till bil och inreder fortfarande lite smått).
Vi bjuder hem hen på middag någon gång i månaden, om vi inte redan ses av annan anledning som födelsedag eller högtid.
Hur gör ni och tycker ni att det funkar som ni gör? Har era barn bett er att ringa mer eller mindre?