Flytta från sina barn?
Anonym (H) skrev 2025-01-27 08:01:30 följande:
Förstår din situation och tankar. Självklart ska man som vuxen kunna satsa på sitt eget liv också. Samtidigt är jag kanske inte rätt person att ge råd då jag är väldigt biased. Alla lägger upp det som dem vill men bara detta att du uttrycker stress över vardagen och ändå ska lägga varje ledig stund att åka till honom. Betalar han någonting för dessa resor? Åker han till dig? Har han erbjudit sig att flytta till dig eller att ni skulle flytta till en stad mittemellan? Ja hon är 18 men man är ju ändå flyttbar och hon har också en bra relation till mamman. Han har ett barn och du två. Känns som att det alltid är så att kvinnan ska anpassa sig och ge upp saker. Men som sagt har stött på så många egoistiska bekväma män där det går ut över kvinnan och hennes barn och fd. Självklart säger jag inte att det är fallet för er. Varför stressa egentligen? Om ni har en stabil relation och hans dotter är 18 och dina vuxna kan ju ett par år göra skillnad för dem då det händer mycket i den åldern. Då hinner de etablera sig mer och landa i saken. Förstår att det kan vara frustrerande att bo isär men om målet ändå är att flytta ihop och sådär? Ponera att ni säger att ni ska flytta ihop om två år och ni åker varannan gång så blir det inte lika stressigt och båda får tid med barnen och varandra.
Jag är i ungefär samma sits med min yngsta i samma ålder och ungefär samma avstånd till kvinnan jag träffat. Jag åker oftare till henne då hon har mindre barn. Men jag ser absolut ingen anledning att hon ska bidra till mina resekostnader. När jag är där står hon för maten.
Vi har träffats i snart två år och i vårt fall blir det jag som flyttar. Men det blir först efter min yngsta flyttat hemifrån. Skulle tro det sker i slutet av året men det får ske här han känner för det själv och jag tror han vill flytta ihop med sin tjej.