Flytta från sina barn?
Varför kan ni inte kompromissa? Är han flyttbar?
Varför kan ni inte kompromissa? Är han flyttbar?
Jag förstår. Hur gammal är dottern då och vad har hon för kontakt med mamman? Okej vad skönt att du ändå lyckats få nytt jobb i den situationen eller har du fått det? Jo menar bara att dina barn är viktigare än hans bilmekande eller pool. Det är en annan sak om du vill flytta och känner att det är okej. Är det inte det får han också anpassa sig.
Gällande barnen tänker jag att de är stora och kommer ändå ha egna liv snart. Dessutom är det inte ett helt enormt pendlingsavstånd. Har barnen träffat din nya?
Har varit där själv men för egen del ångrar jag mitt beslut gällande barnen och blir inte bra men var inte helt samma situation ändå. Och de är ju som sagt vuxna. Du kan ju testa på och funkar det inte så får du flytta tillbaka. De har säkert förståelse för att du har träffat någon som gör dig lycklig och inte vill offra det bara så.
Kärlek i den åldern är en stark dragningskraft med en stor kompott av olika drivkrafter. Du har väl ändå bestämt dig. Han kan inte flytta på sig han har en viktig dotter. Du är fabriksarbetare, bor i lya osv. Bara te o flytt.
I värsta fall kan man gå i förtidspension alt. ta en anställning i hans hus.