Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Botox?

Jag fick belymmersrynkan när jag var 20. Gjorde botox där när jag var 30. men har bara gjort det en gång. Ska göra det igen någon gång. Men känner att det som funkar mest är lugn och ro, avslappning och återfuktande hudvård 

• Anonym (J)
    Anonym (Aldrig Botox!) skrev 2025-01-26 16:18:06 följande:
    "Botox anses vara världens giftigaste substans - en miljon gånger giftigare än kobragift. Ett litet snapsglas rent Botox skulle kunna döda hela Sveriges befolkning enligt Folkhälsomyndigheten". 

Och ingen vet vad som händer på sikt, det är ju ett nervgift.

De som använder Botox regelbundet, hur kommer de att se ut i framtiden då längre studier saknas?
    Det är mycket som är farligt 
  • Anonym (J)
    Anonym (Aldrig Botox!) skrev 2025-01-26 17:40:37 följande:
    Den långsiktiga effekten av Botoxinjektioner är att man blir oförmögen att använda de mimiska musklerna i ansiktet. Risken är att dessa funktioner aldrig kommer tillbaka. 

Biverkningarna liknar neurologiska symtom med hängande ögonlock, dubbelseende, svårigheter att svälja och svag nacke. Injektioner med Botox i pannan, bekymmersrynkan och kring ögonen kan orsaka liknande symtom.

/Anna Rostedt, professor och överläkare som forskar om Botox.

Så jag förstår inte hur man kan ta dessa risker med världens giftigaste substans för lite rynkor.
    Men det där var intressant, aldrig hört 
  • Anonym (J)

Den som gjorde botox på mig sa iallafall att vissa inte var så duktiga på det och satte det fel ibland 

• Anonym (J)
    Anonym (Aldrig Botox!) skrev 2025-01-27 14:58:18 följande:
    Vad som gick fel märker man först i framtiden med plastansikte och muskelförtvining. Och då är det försent att göra någonting åt det. Hollywood-kändisar är ett skräckexempel på vad som kan hända efter att de har injicerat världens giftigaste substans i ansiktet. Är det verkligen värt detta för lite rynkor?
    Man kan ju bli mobbad för det. Jag har massor med ggr fått klagomål av andra över hur arg jag ser ut och sådant. Det är inte alls roligt och gör en bara ännu mer orolig och därmed kommer bekymmersrynkan fram ännu mer
Svar på tråden Botox?