Inlägg från: Anonym (Gia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gia)

Botox?

Var är er erfarenhet av botox? Jag har alltid varit fast bestämd att jag aldrig skulle göra några ingrepp men nu när jag närmar mig 40 och märker jag börjar åldras funderar jag på lite diskret botox för att minska mina linjer lite. 
    Vill absolut inte se ut som nån stel, överfixad dam utan har sett en del där det ser mycket naturligt ut och de bara ser lite yngre och fräschare ut.
    Någon med erfarenhet som kan ge tips? Kanske inte gör detta men går som sagt i funderingar. Skulle aldrig göra fillers då jag tycker det ofta ser onaturligt ut + hört det kan flytta sig under huden. 
    Alltid sett väldigt bra ut och blir väl en lite kris med åldrandet?

• Svar på tråden Botox?
  • Anonym (Gia)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-26 11:53:25 följande:

Min åsikt är att botox blir bäst när man är kring 30-35. Kring 40 börjar bli för sent (botox funkar på dynamiska rynkor, det har ingen effekt på statiska rynkor och slapp hud) och vill man då absolut se yngre ut är det både mer effektivt och billigare på sikt att genomgå ett lyft.

Är man osäker på vad som är rätt väg kan man försöka tänka 10 år framåt i tiden (då är det definitivt för sent för botox om man vill se naturlig ut). Kommer du då att acceptera dina rynkor, eller kommer du definitivt att vilja göra något åt dem? Om du tror att du kommer acceptera rynkorna då så absolut, testa botox nu som en tillfällig kul grej. Vet du däremot med dig att du kommer vara ännu mer missnöjd då så varför slänga bort 10 år på botox när du får ett helt ansiktslyft för samma pris? 

Fast jag ser alldeles för ung ut för att göra ett ansiktslyft. De flesta tror jag är yngre än min ålder men jag själv börjar se skillnaden. 
  • Anonym (Gia)
    Anonym (Aldrig Botox!) skrev 2025-01-26 17:40:37 följande:
    Den långsiktiga effekten av Botoxinjektioner är att man blir oförmögen att använda de mimiska musklerna i ansiktet. Risken är att dessa funktioner aldrig kommer tillbaka. 

Biverkningarna liknar neurologiska symtom med hängande ögonlock, dubbelseende, svårigheter att svälja och svag nacke. Injektioner med Botox i pannan, bekymmersrynkan och kring ögonen kan orsaka liknande symtom.

/Anna Rostedt, professor och överläkare som forskar om Botox.

Så jag förstår inte hur man kan ta dessa risker med världens giftigaste substans för lite rynkor.
    Oj! Detta har jag bara hört skulle vara i extrema otursfall med hängande ansikte och att det är övergående då det lämnar kroppen. Muskelförsvagning gissar jag blir om man gör det ofta under flera år. Det går ju ur efter några månader första gången och sen håller det längre andra vad jag förstått. 
  • Anonym (Gia)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-26 19:19:13 följande:
    Jag tror dig men du är fortfarande 40. Absolut kan du köra botox ett par år men det kommer inte vara en hållbar metod särskilt länge. 
    Är 35, gör det skillnad?
  • Anonym (Gia)

Landat i att jag struntar i det. Tror ändå de flesta börjar se konstiga ut efter några år.

Svar på tråden Botox?