Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Orolig för min dotter

Har en dotter som snart fyller 18 år hon har haft drogproblem sedan hon var 14 år.

Varit riktigt tuffa år med ständig oro och rädsla för vad som kan hända.
    Min dotter förändrade sin personlighet, kall och känslolös. Ignorerar sms och samtal i dagar.
    Hon har ringt så många gånger att jag tappat räkningen och är ledsen, ber om pengar så lovar hon att komma hem direkt.
    Sedan är hon som bortblåst varje gång.
    En morgon skulle hon bara åka in till stan och träffa en vän men istället plankar hon på tåget upp till Stockholm. Kontaktas av polisen som hittat henne medvetslös i Stockholms tunnelbana.
    Ständiga orosanmälningar inkommer till socialtjänsten och möten på möten. 
    Andra gången hon rymde upp till Stockholm slutade det med att polisen fick bryta upp dörren hos en helt okänd man som hindrat dom från att lämna lägenheten.
    Vi ser allvarligt på det här uppger socialen och sedan hör jag inget mer. 
    Under två år har jag haft ständig kontakt med socialtjänsten och ständigt nya oroväckande händelser.
    Möten på möten på möten med Pup, skola, socialen, Eleonora gruppen och andra insatser. 
    Möten som inte leder till någon förbättring, ingenting händer. Det tar nästan två år innan min dotter får börja lämna urinprov med jämna mellanrum och det blir bättre. Under en period köndes allt hoppfullt och hon verkade må bättre. 
    En period kändes livet nästan normalt.
    Men för ca 2 månader sedan började jag sakta men säkert märka små förändringar i hennes beteende.
    Och i denna skrivande stund har jag ingen aning om var hon är och är full av oro.
    Till min fråga vad kan det vara för drog min dotter tar.?
    Innan hon började lämna urinprov var hon mer dissig, pratig, svårt att sitta still, liksom studsig och uppåt.
    Men nu är hon mer frånvarande, seg när hon pratar, dåsig och helt känslolös. Inte mista förståelse eller respekt för hur oroliga vi är, eller hur mycket vi ber henne komma hem. Ingenting.
    Är riktigt orolig har kontaktat soc igen och har möte med dom på onsdag.
    Förlåt för långt inlägg men finns det någon som vet vad det kan vara eller hur saker fungerar 
Svar på tråden Orolig för min dotter