Orolig för min dotter
Har en dotter som snart fyller 18 år hon har haft drogproblem sedan hon var 14 år.
Har en dotter som snart fyller 18 år hon har haft drogproblem sedan hon var 14 år.
Låter spontant som att hon tagit tyngre droger tidigare, kanske amfetamin då och nu kanske gått över till heroin.
Detta kommer låta hårt, jag vet det, men du kan inte göra så mycket om hon inte vill sluta själv. Och har hon fyllt 18 blir det ännu svårare, på gränsen till omöjligt, för dig som förälder att få hjälp av myndigheter.
Jag har haft missbrukare i min familj och till slut når man en punkt där föräldrar, släkt och vänner måste klippa helt. Det gör man främst för sin egen skull.
Om hon kommer hem påverkad, ring polisen direkt. Låna aldrig, aldrig, aldrig ut pengar igen. Om hon stjäl hemma, ring polisen direkt. Om hon är hotfull och utåtagerande, ring polisen direkt. Om du får kontakt med henne och får veta var hon är, ring polisen och informera om var hon är någonstans och att hon är påverkad av narkotika.
Säg att du/ni finns där när hon är redo att ta emot hjälp, när hon vill förändra sin egen situation.
Tjack, ladd eller annan centralstimulantia.
Benz, opiater eller heroin.