• Ninja2022

Fick avbryta graviditeten i v21, väntar på provsvar

Jag går i detta nu igenom exakt samma sak. Har inte gjort själva avbrytande ännu, det är planerat 13/2. Känns helt fruktansvärt att gå och vänta så länge på ett beslut. Ska även göras en till ul undersökning på annat sjukhus pga beslutstagandet. Men min lilla kille har inte någon chans för liv. Är i v 19+2 nu idag. 

Det är mitt och min sambos första barn, vi är 27 år gamla. Aldrig hade vi kunnat föreställa oss att vi skulle få detta besked vid rul. Allt har sett bra ut innan, vi har ändå gjort 3 ul innan rul.

Känns helt omänskligt att gå igenom, samt att kunna gå tillbaka till sitt gamla liv. Jag har 5 st gravida i min närhet där jag var först ut. 2 av dom är på jobbet. Hur ska jag kunna fortsätta leva med konstanta påminnelser om vad jag gått miste om. Vet att det blir mer okej tillslut nån gång men jag önskar ingen att behöva gå igenom detta.

Är också livrädd för att det ska visa sig vara nåt fel på mig och min sambo och att vi inte kan få barn ihop. 

Hur har det gått för dig? 

Många styrkekramar från en som vet precis <3

• Ninja2022
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-03 12:31:24 följande:
    Åh jag beklagar så att ni behöver gå igenom detta ♥️
    Hela livet vänds upp och ner på bara ett ögonblick känns det som. 

Jag är fortfarande sjukskriven och vi väntar fortfarande på provsvar. Håller med dig om att det känns konstigt och gå tillbaka till sitt gamla liv. 

Våran läkare informerade oss om att det finns ivf om det skulle vara så att vi bär på något. Så det finns andra vägar att gå. Tycker det känns så orättvist, jag har också många omkring mig som är gravida och känns som alla föder ut friska barn på löpande band och man själv är i detta mörker. Självklart är jag glad för deras skull men man vill ju själv också uppleva den lyckan.

Skickar massa styrkekramar till dig också, ni kommer att ta er igenom detta ♥️ ♥️ 
    Finns här om du vill prata privat, kan vara skönt med någon som är i samma sits då man känner sig väldigt ensam i detta.
    Det är verkligen så. Svårt att fatta att man inte ska få den där lilla bebisen i sommar. 

Var på ytterligare ett ul idag där läkaren var helt fantastiskt bra, känns lite bättre att få allt förklarat en gång till. Valde att inte se på skärmen för att ta mig igenom det och det var ett bra val ändå. Det enda rätta är att avsluta den här graviditeten men det gör ont ändå.

Hade gärna pratat privat, känns bra att dela med någon som vet Hjärta
Svar på tråden Fick avbryta graviditeten i v21, väntar på provsvar