För nära, hur göra?
Hej, jag är en kvinna på 42 år. Som undrar hur ni gör med folk som blir för närgångna? Nu menar jag inte fysiskt.
Utan mer personer som vill komma en nära in på livet, fast man inte vill. Jag har haft ett liv med trauma och andra tråkigheter. Jag mår bra nu. Men jag är person som klarar mig själv och på egen hand. Det kanske låter hemskt. Men jag har liksom inte ett behov av att ha nära vänner eller en partner.
På arbetsplatsen är det väl helt ok, folk respekterar det till största del. Haft en del som verkar vilja veta ens privata angelägenheter och det förstår jag inte riktigt.
Hur nära står ni era arbetskollegor?Jag tycker att blir märkligt on det blir för privat. Jag har ingen önskan om att flukta ut mitt privatliv eller berätta om att någon i min familj gått bort etc.
Samma med en man, jag blir ganska irriterad på hans sätt att försöka nästla sig in i mitt liv. Han vill komma nära. Och det vill jag inte. Känner att jag blir lite stridslysten Och gillar honom ännu mindre pga av det. Samtidigt kan det vara känsligt. Hur får man dessa människor att få? Att jag inte behöver någon.