En miljon
Hur vanligt är det att ha en miljon i fondsparade?
Läste någonstans att var 10e svensk har det. Tycker det låter mkt. Man läster ju också att folk knappt har råd med mat.
Läste någonstans att var 10e svensk har det. Tycker det låter mkt. Man läster ju också att folk knappt har råd med mat.
Jag har ungefär 500 000 i fonder. Jag är ensamstående och har sparat ensam, och aldrig haft en hög inkomst. Tjänar ett några tusenlappar under medellönen. Men jag har sparat i ett antal år, så mycket jag tyckt att jag kunnat avvara, och det har gett avkastning även om det varit små summor i taget.
Därför tycker jag att det låter väldigt rimligt att många som tjänar betydligt mer än jag, eller har sparat i fler år, eller är två om sparandet har fått ihop över en miljon.
Nu måste man ju inte tjäna ihop pengarna själv om andra har bott i hus.
Vi ärvde ca 9 miljoner rent efter svärföräldrarna, och sen blir det väl i alla fall 3 miljoner till när min mamma lämnar jorden.
Går säkert å spara ihop 1mille, men varför ju äldre en blir ju tråkigare blir ju livet och man handlar ju betydligt mindre ny än förr:)