Inlägg från: Anonym (Postpaket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Postpaket)

Att ha 4 barn, hur är det?

Gullvivor skrev 2025-01-23 18:27:35 följande:
    Att ha 4 barn, hur är det?

Ni som har 4 barn eller fler, hur tyckte ni det var att gå från 3 till 4 barn? Var det en stor omställning? Hur i hela friden hinner man vara en bra mamma till alla 4? 

Har tre barn och att gå från 2 till 3 barn har varit jättetufft tycker jag, knappt någon "harmoni" hemma.. Men då är ändå de två yngsta 3 år och snart 1 år. 

Nu väntar vi fjärde barnet (!!!) och jag har mycket panik inför hur livet kommer bli. 
    Behöver därför snälla höra andras erfarenheter, både positiva och negativa, angående hur ni upplevde att skillnaden var. 

Jag har inte själv fyra barn men vill bara skicka en positiv kommentar att saker nästan alltid löser sig och det blir bra i slutändan. Kämpa på. Du kan säkert det mesta nu, vet hur man hanterar småbarn, syskonbråk osv osv. Använd all din kunskap. vad för råd hade du gett någon som frågade om att gå från 2 till 3? vad hade varit dina bästa tips? vilka misstag gjorde du som du lärde dig av? Det är troligen bra tips även när man går från 3 till 4. 
Svar på tråden Att ha 4 barn, hur är det?