• Anonym (24)

Kär, men hon är mycket äldre

Jag är en kille 24 år, men blir 25 i år. Efter sommaren började det en ny kvinna på mitt jobb som jag fick upp ögonen för på en gång (i likhet med alla andra män, misstänker jag, då hon är för jävla sexig och vacker). Hur som helst klickade vi rätt snabbt och började lära känna varandra. Har haft kontakt även privat sedan september och skriver en hel del med varandra utanför arbetstid om allt möjligt. 

Hon gör mig knäsvag och jag kan inte tänka på så mycket annat än henne. Vi har en rätt flirtig men också varm ton i våra meddelanden, mycket hjärtan och så. Till exempel kan hon skriva att hon ställde en kopp med kaffe på mitt skrivbord när hon vet att jag inte hunnit hämta kaffe själv. Såna småsaker. Sånt gör hon inte för någon annan på jobbet. 

Men ja? hon är rätt mycket äldre. Hon är 45. Men som sagt fantastiskt vacker, så det finns inte en enda kille/man på jobbet som inte pratar om henne. Jag är rätt säker på att vi redan har nåt, men vågar jag ta det vidare och lägga in en stöt eller berätta för henne hur jag känner? Det är ju så stor åldersskillnad och jag tänker att hon kanske backar. Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Kär, men hon är mycket äldre
  • Anonym (U)

Tråna på håll är mitt råd. Inled ingenting med en kollega.

• Anonym (!)
    Anonym (U) skrev 2025-01-23 16:00:53 följande:

Tråna på håll är mitt råd. Inled ingenting med en kollega.

Finns ett gammalt talesätt:
    Man ska inte bedriva hor där man jobbar eller bor.
  • Anonym (U)
    Anonym (!) skrev 2025-01-23 16:37:22 följande:
    Finns ett gammalt talesätt:
    Man ska inte bedriva hor där man jobbar eller bor.
    Man ska inte äta där man skiter
    är ett annat talesätt.

Men sen har vi förvisso
    man ska inte gå över än efter vatten
    bättre en fågel i handen än tio i skogen
  • Anonym (Kvinna 42)

Gör ingenting är mitt råd.  För risken är övervägande stor att du missförstår ert messade just pga dina känslor och tolkar in saker som faktiskt inte finns där. 
    Att bry sig om någon, skicka ett hjärta osv kan helt enkelt bara vara vanlig omtänksamhet  
    Flört? Tja möjligt att hon flörtar men det betyder inte att hon är det minsta intresserad - hon kan vara smickrad över uppmärksamhet bara. 

Jag har varit den äldre kvinnan och fick en ung kille på ca 23 år som praktikant och det tog en vecka så var han uppenbart förälskad i mig . Då jag var hans handledare så hade vi varandras telefonnummer och även varandra på Facebook. Han dök upp ständigt I Messenger och på sms och ja han var otroligt rolig att prata med och på många sätt väldigt vuxen....men....Jag var noll intresserad då jag dejtade mycket äldre män och han var jämngammal med mina egna söner . Han var charmig och kul och tyvärr misstolkade han ofta mina vänliga ord för intresse. Vi var ut några kollegor från jobbet och åt middag en fredag och på nåt sätt fick han det till att vi var på dejt...
    Han började gå över gränsen efter några månader med att kalla mig söt, skriva puss, ge mig komplimanger på arbetstid osv... till sist fick chefen gå in och han fick helt enkelt sluta hos oss. 

• Mkay

Personligen hade jag inte försökt göra något av min attraktion till en kollega, jag värderar mitt jobb för högt för att riskera det om det skulle skita sig (vilket det är en stor risk att det gör). Men sen så är det ju många som träffar sin partner via jobbet enligt statistiken. Du får väl överväga risken att det skiter sig och du måste byta jobb vs chansen att det blir bra och komma fram till vilket det är som väger tyngst för dig. För du kan absolut ha missförstått situationen, eller om tydligt flört faktiskt förekommer kan det också bara vara hon som är smickrad över uppmärksamheten men inte vill ta det vidare, så det kan gå väldigt fel om du försöker göra något mer med det. 

• Anonym (Hm)

Skulle inte inleda något med en kollega då det kan sluta på ett icke önskvärt sätt.

• Anonym (Nja)

Tycker inte du ska ta det längre än det som är. Kanske är hon flörtig eller bara väldigt glad i dig, men det betyder inte att man vill ligga eller inleda en annan relation än vänskap. Sannolikheten att en kvinna som är 20 år äldre skulle vilja detta med någon som är i ens barns ålder är mycket mycket liten.
    flört är flört och inte alltid mer än en lek.

• Anonym (24)

Jag kanske skulle ha skrivit det, men hennes anställning är tidsbegränsad, så att inleda nåt hade blivit ett problem så sett. Det är dessutom en syor arbetsplats och jag vet iaf två etablerade par här samt ytterligare någon som dejtat en kollega.

Hade ni som är negativa till det resonerat annorlunda om vi var lika gamla? 

• Mkay
    Anonym (24) skrev 2025-01-23 18:32:57 följande:

Jag kanske skulle ha skrivit det, men hennes anställning är tidsbegränsad, så att inleda nåt hade blivit ett problem så sett. Det är dessutom en syor arbetsplats och jag vet iaf två etablerade par här samt ytterligare någon som dejtat en kollega.

Jag hade inte resonerat annorlunda om det var någon i min ålder, har alltid haft tankesättet att jag inte vill inleda något på arbetsplatsen för att jag bryr mig för mycket om mitt jobb. Absolut har det förekommit attraktion för en och annan på jobbet, till och med en som flörtade med mig och jag flörtade tillbaka på lite olika sätt. Tyckte mest det var en rolig grej, en jobbflört som jag inte hade för avsikt att göra något mer med. Han gjorde inte heller något mer med det så situationen förblev i mina ögon perfekt. En rolig interaktion på jobbet som höjde vissa arbetsdagar. 

Om du vet att hon ska sluta ett visst datum, varför har du då så bråttom? Lägg in stöten efter hon slutat om du ändå har kontakt med henne privat. Tills dess kan du ju bara vänta och se om hon gör något av det. 

• Anonym (Business woman)

Har man sett vad det kan ställa till med på en arbetsplats så försöker man undvika den situationen. Om hennes anställning är en viss tid så kan du väl vänta ut det bara och se om hon då fortfarande vill texta och träffa dig?

Mina exempel: 

- Tjej på en avdelning med bara kvinnor blir ihop med högre chef. Får fördelar som eget rum och utbildningsresor medan de andra sitter i landskap. Slutar med att hon blir flyttad bort från hela avdelningen och får sitta på en annan våning då de i princip mobbar henne. Övriga i företaget talar inte normalt med henne heller eftersom de utgår från att hon informerar sin chefssambo om ev. skvaller.

- Par bildas på arbetsplats med bara fem personer. Efter 15 år och några barn blir det en uppslitande skilsmässa och båda skriker och gråter på jobbet så mycket att chefen får uppmana en av dem att sluta. Han fick börja pendla 12 mil enkel väg pga ovanligt jobb så det var lite av en uppoffring.

- Två på en avdelning har sex, båda är gifta med andra personer. Under flera års tid är de paret som det höhö:as om i korridorerna och en massa sliskiga kommentarer som "där kom hon med gräs på axlarna och ett flin efter lunchen" med mera. Han är redan en pajas så ingen är direkt förvånad, men hon har en mer ledande roll och får då inte mycket respekt i organisationen.

- Man har sex med kvinna på större företagsfest. Hennes sambo är också där...slutar med polis och ambulans och skadestånd.

- Två på samma avdelning blir ihop, en måste byta avdelning för så är policyn. Han byter jobb till en tjänst som sedan sägs upp något år senare. Ridå.

Behöver jag fortsätta?
  • Mkay
    Anonym (Business woman) skrev 2025-01-23 18:59:23 följande:
    Har man sett vad det kan ställa till med på en arbetsplats så försöker man undvika den situationen. Om hennes anställning är en viss tid så kan du väl vänta ut det bara och se om hon då fortfarande vill texta och träffa dig?

Mina exempel: 

- Tjej på en avdelning med bara kvinnor blir ihop med högre chef. Får fördelar som eget rum och utbildningsresor medan de andra sitter i landskap. Slutar med att hon blir flyttad bort från hela avdelningen och får sitta på en annan våning då de i princip mobbar henne. Övriga i företaget talar inte normalt med henne heller eftersom de utgår från att hon informerar sin chefssambo om ev. skvaller.

- Par bildas på arbetsplats med bara fem personer. Efter 15 år och några barn blir det en uppslitande skilsmässa och båda skriker och gråter på jobbet så mycket att chefen får uppmana en av dem att sluta. Han fick börja pendla 12 mil enkel väg pga ovanligt jobb så det var lite av en uppoffring.

- Två på en avdelning har sex, båda är gifta med andra personer. Under flera års tid är de paret som det höhö:as om i korridorerna och en massa sliskiga kommentarer som "där kom hon med gräs på axlarna och ett flin efter lunchen" med mera. Han är redan en pajas så ingen är direkt förvånad, men hon har en mer ledande roll och får då inte mycket respekt i organisationen.

- Man har sex med kvinna på större företagsfest. Hennes sambo är också där...slutar med polis och ambulans och skadestånd.

- Två på samma avdelning blir ihop, en måste byta avdelning för så är policyn. Han byter jobb till en tjänst som sedan sägs upp något år senare. Ridå.

Behöver jag fortsätta?
    Vilka spännande arbetsplatser du verkar jobba på med så mycket drama haha!
  • Kråksången

Men gud vad alla är negativa.
    Jag säger kör.
    Får du ett nej, så jaha det var ju trist, men du lever bara ett liv och tänk om känslorna är besvarade och du går miste om något som kunde blivit  

• Anonym (Nja)

Ja det hade varit annorlunda om ni varit närmare i ålder, men ändå en väldigt försiktig balansgång.
    om hon ändå slutar snart kan du jag vänta till dess och försöka trappa upp det då via er sms kontakt, det känns enklare för alla när det sen visar sig att hon bara var trevlig och lite flörtig av sig.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (Nja) skrev 2025-01-24 15:04:26 följande:
    Ja det hade varit annorlunda om ni varit närmare i ålder, men ändå en väldigt försiktig balansgång.
    om hon ändå slutar snart kan du jag vänta till dess och försöka trappa upp det då via er sms kontakt, det känns enklare för alla när det sen visar sig att hon bara var trevlig och lite flörtig av sig.
    Håller med. Kan ju lätt bli konstig stämning och lite jobbigt för dig att ses varje dag, om du får ett nej TS och ovanpå det så kan sprida sig bland kollegorna.
  • hmm77

Min erfarenhet är att det är svårt att veta med tjejer om de är vänliga eller om det flörtar. 

jag tycker du ska fråga henne. Varför gör du alla dessa småsaker till mig. flörta du eller är du bara vänlig?

sen är det än verklighet också. Du är 25 år du kommer säkert vilja ha barn, men det kan inte hon ge dig  för hon är för gammal för det

• Anonym (Emma)

Om det inte skapar problem med jobbet ser jag ingen anledning till att det skulle vara så farligt. Däremot är det bäst om hon är initiativtagaren så att du inte missuppfattat henne.Av det du skriver låter hon lite flörtig, men det är svårt att veta hur mycket mer än så hon vill.
Svar på tråden Kär, men hon är mycket äldre