Inlägg från: Anonym (Toker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toker)

Lita direkt

Anonym (Li) skrev 2025-01-22 22:23:33 följande:
    Han vill att jag ska lita på allt han säger.
    Är du svartsjuk? Måste han försvara sig? Vad är det för tillit?

Kan du ge något exempel... Tillit tar tid. Men måste jag förklara mig och bli ifrågasatt varför besöket till affären tog 30 minuter längre än vanligt, eller varför jag inte svarade i telefon när du ringde...
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 08:19:26 följande:
    Nej är inte svartsjuk men upptäcker jag avvikande beteende så frågar jag, precis som han också har rätt att ställa frågor. Skillnaden på mig och honom är att jag måste besvara hans frågor men mina vill han inte svara alls på och han vill inte vinna tillit genom handling. Som redan påpekat så vill han att jag ska lita på alla hans ord och han ville ha tillit redan i start.
    Hur länge har ni träffats?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 09:18:29 följande:
    2 månader.
    Okej, är ni uttalat ett par eller dejtar ni bara?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 09:23:11 följande:
    Par
    Okej, vad är det som han gör som du är misstänksam mot?

Har du blivit sviken tidigare? Dvs har du något i bagaget?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 09:29:38 följande:
    Är inte direkt misstänkssam utan hans beteende är konstigt bara. "Du måste lita på mig" har han babblat om sedan första dejterna redan, men hans handlingar är kassa och jag kan inte ställa frågor men han kan. Han blir arg.
    Att ni bråkar redan är ju en rätt kraftigt varningssignal om att ni inte är gjorda för varandra. Självklart ska han inte bli arg över dina frågor. Vad gör han när han blir arg?

Två månader är ju objektivt sett inte så lång tid. Vad är det som får dig att stanna hos honom? Hur gammal är du?

• Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 09:41:02 följande:
    Han ber mig hålla tyst. 
    Vad är det som får dig att stanna kvar med honom? Har du haft några tankar om att göra slut?

Bor ni tillsammans och sånt? Ungefär hur gamla är ni?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 09:54:17 följande:
    Nej vi bor inte ihop. Vi är 25.

Utöver det är han fin mot mig och aldrig lyft handen på mig (mitt ex slog mig).  Samt att min nuvarande kallar mig inte för fula saker. Det är detta som är läskigt när man varit med om sjuka grejer förut så verkar man tro att det är bra så länge han inte kallar mig saker och slår mig men något är ju ändå off när jag skapat denna tråd. Han känns manipulativ. Ville inte skicka bilder i underkläder för anser att han kan se mig när vi ses istället, han blev arg och säger "känns som om du inte är min flickvän men ja du är ju smart som inte skickar sånt".
    Oj... Då har du ju en del i bagaget... Hur länge var du tillsammans med ditt ex som slog dig? Var det länge sedan det förhållandet tog slut?

Det finns ju en risk för att du dras till sådana killar. Ditt ex, slog han dig efter två månader? Eller hur började det?

Jo, det är lite manipulativt det du säger. Men samtidigt svårt att avgöra så här... Antar att det är din ryggmärg som reagerar.... Därav att du skapar tråden...
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-23 10:10:56 följande:
    Var ihop i 5 år och förhållandet tog slut för 3 år sedan. Detta nu är mitt första efter mitt ex.
    Första slaget mitt ex gav mig kom efter 5 månader.
    Varför har jag trott att så länge en man inte kallar mig det ena och andra och inte slår mig så är han bra? Inte alls så ju. Blir helt förvirrad...
    Vilken hemsk upplevelse... Jag förstår om det tar tid att läka....

Tror du att ditt nuvarande förhållande är en del av läkningen? Eller är du orolig att det blir en upprepning?

Kan ju inte anklaga dig för att ha höga krav på din blivande man direkt. Om det räcker med att inte slå och kalla dig för saker. Men du verkar ha en vacker och fin personlighet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Inte ok) skrev 2025-01-23 10:20:04 följande:

Varför hör du inte av dig till personen istället för att skriva här? 

Vad är det som inte är ok? Pojkvännen är ju knappast uthängd?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Inte ok) skrev 2025-01-23 11:20:46 följande:

Jag har hittat på flera av mina trådar för att hänga ut en person som jävlats med mig så trådarna handlar inte ens om mig. 

Eller är det något du vill att TS ska skriva? Blev fel?
Svar på tråden Lita direkt