• Lisa 83

Aldrig få uppleva intimitet

Hej.
    Känner med dig. 
    Några saker: jag tror inte det är så extremt ovanligt (som det kanske kan kännas?). Så du behöver inte tänka att du är himla konstig eller så. Det är inte så lätt att träffa någon? Känner flera stycken som närmar sig 40 och aldrig har kysst nån och över 40 och inte haft sex. Kanske har man en tro eller av annan anledning är "extra seriös" med förhållanden, vill träffa den rätta pch kanske vänta med sex tills man gift sig.

Med det sagt kan det förstås fortfarande va jobbigt.
    Jag träffade själv min man sent i livet och kände för min egen del att det var viktigt att ha en "B-plan" (eftersom jag såg familjeliv eller iallafall ett liv i relation som det jag ville mest, men inte visste om jag skulle få). En plan för hur jag skulle leva om det "sket" sig. Helst en kul plan. Så man inte bara går och väntar och väntar...

Det är väl mitt råd. Att inte bara gå å vänta utan planera för ett liv som kan va kul, intressant eller o-ensamt även som singel. Det går att leva i olika sorters kommuniteter där man lever som i en familj tex. Det måste inte va hemskt att va singel. Och det måste inte va underbart att ha en relation eller familj. Alla livssituationer har sina olika helveten. Men går man bara å längtar efter det man inte har blir det svårt att trivas.

• Lisa 83
    Anonym (nmn) skrev 2025-01-22 19:02:15 följande:
    Får man fråga hurpass sent? Jag tänker att efter 40 är det nog, mer eller mindre, förbi med att träffa någon. Iallafall om man helt saknar erfarenhet av tidigare relationer. I den åldern blir det svårt att anpassa sig, kompromissa och vara flexibel efter någon annans önskemål. Man är liksom fast och cementerad i sina egna levnadsvanor.
    Jag var inte över 40 nej, typ 35. 
Svar på tråden Aldrig få uppleva intimitet