• Anonym (Orolig)

FET-ruvare

Hej alla! 

Snälla kom med era symptom med om ni har ruvat med FET 5 dagars blastocyst. 

Gjorde överföringen igår och redan igår på kvällen kände jag molvärk? Men är det verkligen att känna av det redan på insättningsdagen?? 

är så rädd..

• Svar på tråden FET-ruvare
  • Juliii86

Jag började känna molvärk efter 2 dagar. Det är olika för alla men jag tycker inte du ska oroa dig. Jag skulle vara glad om jag kände något ganska direkt istället för att vänta på att känna något men jag förstår din oro. Är det din första FET?

• Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 14:52:59 följande:

Jag började känna molvärk efter 2 dagar. Det är olika för alla men jag tycker inte du ska oroa dig. Jag skulle vara glad om jag kände något ganska direkt istället för att vänta på att känna något men jag förstår din oro. Är det din första FET?

Ja, det är min första FET och första IVF. Är så nojig och rädd sen igår. Är typ rädd att kroppen försöker stöta bort det då jag kände molvärk ganska direkt men som du sa det är så individuellt. 

hur gick det för dig? Blev du gravid? 

• Juliii86
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-22 15:36:37 följande:

Ja, det är min första FET och första IVF. Är så nojig och rädd sen igår. Är typ rädd att kroppen försöker stöta bort det då jag kände molvärk ganska direkt men som du sa det är så individuellt. 

hur gick det för dig? Blev du gravid? 

Åh vad spännande med första 😀 Jag förstår din oro 😊 Så länge du inte har smärta så är det ingen fara. Molvärk är ju ett bra tecken.

Jo det gick bra för mig jag gjorde FET förra året och är nu i vecka 14 (13+5). Det är en blastocyst som var ner fryst i 7 år efter att jag blev gravid och födde en dotter.

Jag startade en tråd om FET som ligger i kategorin svårt att få barn >Provrörsbefruktning. Tråden heter Någon mer som ska göra FET. Jag är fortfarande aktiv där om du vill ventilera dig med andra 😊

Men som sagt jag tycker det är ett bra tecken att du molvärk.
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 20:22:11 följande:
    Åh vad spännande med första 😀 Jag förstår din oro 😊 Så länge du inte har smärta så är det ingen fara. Molvärk är ju ett bra tecken.

Jo det gick bra för mig jag gjorde FET förra året och är nu i vecka 14 (13+5). Det är en blastocyst som var ner fryst i 7 år efter att jag blev gravid och födde en dotter.

Jag startade en tråd om FET som ligger i kategorin svårt att få barn >Provrörsbefruktning. Tråden heter Någon mer som ska göra FET. Jag är fortfarande aktiv där om du vill ventilera dig med andra 😊

Men som sagt jag tycker det är ett bra tecken att du molvärk.
    Då kan jag vara lite lugnare.. 
    lyckades ni på första försöke? 🥰 
    ska absolut gå in och kika på din tråd
  • Juliii86
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-22 21:19:56 följande:
    Då kan jag vara lite lugnare.. 
    lyckades ni på första försöke? 🥰 
    ska absolut gå in och kika på din tråd
    Vi lyckades på andra försöket när vi fick vår dotter. Vi hade egentligen 2 st ägg till odling men den ena dog så vi hade bara ett försök och som tur är så lyckades vi.
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 22:19:14 följande:
    Vi lyckades på andra försöket när vi fick vår dotter. Vi hade egentligen 2 st ägg till odling men den ena dog så vi hade bara ett försök och som tur är så lyckades vi.

Jag har haft stickningar i livmodern sen igår, är det bra eller dålig? så orolig.. 

har någon annan haft det men ändå plussat? 

• Juliii86
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-26 11:23:02 följande:

Jag har haft stickningar i livmodern sen igår, är det bra eller dålig? så orolig.. 

har någon annan haft det men ändå plussat? 

Jag har inte upplevt några stickningar i livmoder. Så länge du inte har jätte ont så tror jag det inte är någon fara. Om du känner dig osäker ring till kliniken du var på. 
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-26 14:03:16 följande:
    Jag har inte upplevt några stickningar i livmoder. Så länge du inte har jätte ont så tror jag det inte är någon fara. Om du känner dig osäker ring till kliniken du var på. 
    Jag tjuvtestade idag men det var negativt men det är kanske alldeles för to att testa, är alltså på rd5 i dag. 
  • Juliii86
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-26 17:58:51 följande:
    Jag tjuvtestade idag men det var negativt men det är kanske alldeles för to att testa, är alltså på rd5 i dag. 
    Ja det är nog för tidigt att testa sig. Jag kan ärligt säga att jag testade tidigare än så med babyplan tidiga test men då visade så svagt att man knappt kunde se men det är som sagt olika för alla. Vissa får synligare streck tidigt andra får knappt synligt och andra får inte alls utslag. Så bli inte ledsen än, du har dagar kvar 😊
    Jag hoppas att det blir plus för dig! Plus
  • Anonym (Orolig)

Fick ett väääääldigt svagt plus imorse men vågar inte tro på det ifall det är ett spöksträck och det är gjort med en tidig grav.test 

Svar på tråden FET-ruvare