Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

FET-ruvare

Hej alla! 

Snälla kom med era symptom med om ni har ruvat med FET 5 dagars blastocyst. 

Gjorde överföringen igår och redan igår på kvällen kände jag molvärk? Men är det verkligen att känna av det redan på insättningsdagen?? 

är så rädd..

• Svar på tråden FET-ruvare
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 14:52:59 följande:

Jag började känna molvärk efter 2 dagar. Det är olika för alla men jag tycker inte du ska oroa dig. Jag skulle vara glad om jag kände något ganska direkt istället för att vänta på att känna något men jag förstår din oro. Är det din första FET?

Ja, det är min första FET och första IVF. Är så nojig och rädd sen igår. Är typ rädd att kroppen försöker stöta bort det då jag kände molvärk ganska direkt men som du sa det är så individuellt. 

hur gick det för dig? Blev du gravid? 

• Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 20:22:11 följande:
    Åh vad spännande med första 😀 Jag förstår din oro 😊 Så länge du inte har smärta så är det ingen fara. Molvärk är ju ett bra tecken.

Jo det gick bra för mig jag gjorde FET förra året och är nu i vecka 14 (13+5). Det är en blastocyst som var ner fryst i 7 år efter att jag blev gravid och födde en dotter.

Jag startade en tråd om FET som ligger i kategorin svårt att få barn >Provrörsbefruktning. Tråden heter Någon mer som ska göra FET. Jag är fortfarande aktiv där om du vill ventilera dig med andra 😊

Men som sagt jag tycker det är ett bra tecken att du molvärk.
    Då kan jag vara lite lugnare.. 
    lyckades ni på första försöke? 🥰 
    ska absolut gå in och kika på din tråd
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-22 22:19:14 följande:
    Vi lyckades på andra försöket när vi fick vår dotter. Vi hade egentligen 2 st ägg till odling men den ena dog så vi hade bara ett försök och som tur är så lyckades vi.

Jag har haft stickningar i livmodern sen igår, är det bra eller dålig? så orolig.. 

har någon annan haft det men ändå plussat? 

• Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-26 14:03:16 följande:
    Jag har inte upplevt några stickningar i livmoder. Så länge du inte har jätte ont så tror jag det inte är någon fara. Om du känner dig osäker ring till kliniken du var på. 
    Jag tjuvtestade idag men det var negativt men det är kanske alldeles för to att testa, är alltså på rd5 i dag. 
  • Anonym (Orolig)

Fick ett väääääldigt svagt plus imorse men vågar inte tro på det ifall det är ett spöksträck och det är gjort med en tidig grav.test 

• Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-27 13:38:34 följande:
    Åh vad spännande 🤗 Jag fick ju också väldigt svagt plus på dag 4. Hoppas hoppas! Med vilket märke testar du med?
    Med rfsu tidiga graviditetstest.
  • Anonym (Orolig)

1.2 men kääns som en evigheeet.. 
    det här är verkligen en tortyr för psyket haha 

• Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-27 16:26:46 följande:
    Jag får dig helt. När man längtar efter något då får tiden väldigt sakta. Det är pain in the ass. 
    Jag blev ju till slut som en galning och tog ett test varje dag bara för att se om strecket blev starkare.
    Tog ett cb digitalt ultratidigt imorse som visade inte gravid 😭😭😭 fy så jobbigt 

känns som att det är kööört?
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-28 10:16:05 följande:
    Va inte ledsen. Det är inte över än. Vänta med att testa digitala tills du är nära din test dag. Även om det var en ultratidig test så kan vara så att det är för tidigt. De brukar man testa 6 dagar innan BIM, det ger mer säkrare svar. 
    borde få min mens om 4 dagar men den kommer väl inte sp länge man tar progesteron Och har testdag om 4 dagar så jag tycker att det borde visa ifall man är men jag vet inte.. allt känns så hopplöst nu 
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-28 15:07:52 följande:
    Jaha jag trodde du hade många dagar kvar. Jag missuppfattade helt, my bad! Jag hade ändå väntat med digitala på testdag. För att vara säker. Har du testat igen med rfsu?
    Fick insatt en blastocyst 6 dagar efter ägglossning vilket betyder att jag är på rd 7 i dag. Och hör i Finland har vi testdag rd11. Och den här gången testade jag med clear blue digitala ultratidigt och blev så ledsen.
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-28 18:24:47 följande:

Jaha okej då förstår jag för jag fick inte ihop räkningen. Jag tycker ändå att det är tidigt. Vissa har fått inte gravid med cb digitala tidiga test förens senare. Jag tycker du ska använda den vanliga cb digital på din test dag. Har hört att tidiga är inte så bra.

Joo jag har den vanliga cb till testdagen. Var bara tvungen att testa imorse haha 
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-28 19:38:08 följande:
    Vad bra 😊 Jag förstår! Man kan inte hålla sig 🤪
    Nu fick jag bruna flytningar så mensen är väl påväg.. 😭
  • Anonym (Orolig)
    Juliii86 skrev 2025-01-29 23:50:44 följande:
    Nej vad tråkigt 😞 Hoppas inte det är mensen som är på gång... 

det kom bara lite igår och nu avtog det helt.. blir intr klok på det här 
    gjorde ett test imorse som visade negativt, tycker det borde visa ifall man är gravid elr? 

blir galen snart

Svar på tråden FET-ruvare