Inlägg från: Anonym (Somsom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Somsom)

Musks hitlerhälsning

Maya84 skrev 2025-01-24 20:37:41 följande:

Hjärntvättad av mainstream media?
    Kul att du är så ofanligt lättpåverkad. Dessa "räcka upp handen" gester har gjorts av minst 15 andra offentliga kända människor bla Kamala, Bush, Hillary mm mm...men dessa är oviktiga enligt dig, Sluta låt media styra din hjärna kanske?

Vad kallar du x med sina 200 miljoner följare? Alternativ media?

Vad är du för ett litet troll förresten?
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 21:06:28 följande:
    Ställer en relevant fråga. Följare..? vad babblar du om? Om du är så lättstyrd att du nappar på vad som helst media vill framstå något att vara så har du ett stort problem.
    Det är ju lite underligt att all nazistisk media är glada över Hitlerhälsningen. samtidigt som nazisterna själva (samt sympatisörer) ska hävda att det var något helt annat än en Hitlerhälsning på all annan media.

Eller vänta förresten. Det är inte alls underligt. Det är den sortens ambivalens och hysch hysch-vi har en hemlig klubb-känsla Musk vill skapa. 
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 21:31:20 följande:
    Och vilken media är "nazistisk media" enligt dig?

Frågan kvarstår fortfarande, varför du inte blir upprörd över när andra offentliga personer gör detsamma, men då kallas det bara en "hälsning"?

Gå in på en valfri nazistisk sida så får du se vad nazistisk media är. Champagnen är öppnad.

Tror för övrigt inte att musks syfte är att hålla på med nazism. Han gör det för att manipulera folk och skapa hjärndöda följare. Han avfärdar hitlerhälsningen men han förnekar inte den. Du har fått en inbjudan till en hemlig klubb där Musk är ordförande. Stå på vakt och invänta nästa order. Har du väl accepterat hälsningen och hjälper till att dölja den så kan han göra andra saker som du också följer in i ledet för. 

Jag är övertygad om att det här är genomtänkt i fler led, men vad är slutmålet? Vill han ha finansiärer till/ eller befolka mars?

Hur andras Hitlerhälsningar ser ut struntar jag blankt i. Du är inte den första i tråden som försöker nedspela musks Hitlerhälsning via den tekniken. 

• Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 22:15:51 följande:
    ok, så med andra ord så har han lyckats fånga din uppmärksamhet då, då du väljer att lägga din tid och energi att sprida hans så kallade budskap. Jag skiter fullständigt i vad kända människor försöker infiltrera dumma får med dolda budskap hit och dit, jag väljer att ignorera skiten media väljer att pracka på en. Och ja, det ska ha en betydelse att lägga fokus på en gest, om andra gör densamma

. Det är du som är styrd här.
    Vad är det som gör att du tror att jag sprider hans budskap? Jag vill tvärtemot uppmärksamma en viss typ av människor att de blir utsatta för en manipulation.

Så du väljer (och vill att jag ska) ignorera Musk. Ok.
  • Anonym (Somsom)
    Anonym (kvinna50+) skrev 2025-01-24 22:21:40 följande:
    Är inte detta skrämmande? Vilken värd kommer vi att få framgent?  Jag trodde att humanismen skulle breda ut sig i världen men det verkar vara tvärtom.  Har vi slutat att utvecklas och nått slutet på vår civilisation?  

Jag är alvarligt oroad, nästan rädd för vad som väntar oss bakom hörnet.
    Får en mad Max känsla. Nu har Trump skaffat en egen kryptovaluta. Ska storsatsa på ai (vad jag antar är manipulation och övervakning) Musk har blivit ledare för något som kallas för Doge, gör Hitlerhälsningar och satsar på rymdkolonier.

Samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta, det här är min typ av humor, aningen makaber.
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 22:52:53 följande:
    Det är du som är ustatt för manipulation, då du per automatik vill få det till att en känd person gör en viss gest, men ignorerar när andra kända människor gör det. Såsom mainstream media gör....

Ni är så förutsägbara. Du tillhör också de som roar mig. Du försöker så gott det går.

• Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 23:02:24 följande:
    "ni". Du menar de som inte låter sig bli manipulerade och ifrågasätter saker, men aldrig får svar från "er"?
    Säkert Flört
  • Anonym (Somsom)
    Maya84 skrev 2025-01-24 23:18:29 följande:
    Jag skrev ju att Kamala, Bush, Hillary gjort samma hälsning. Det finner du med en enkel google sökning. Obanma med, och till och med Steffe "gängknäckarn" Löfven har gjort detsamma vid tal. Men du vill gärna bekvämt ignorera detta faktum och läsa aftonbladet istället.
    Var det inte du som "väljer att ignorera skiten som media prackar på dig"?

Fortsätt gärna
  • Anonym (Somsom)
    KillBill skrev 2025-01-25 11:56:28 följande:
    Den här texten borde du läsa..

Tror Inte heller att det egentligen handlar om nazism. Visst att det var en Hitlerhälsning, men den används i manipulativt syfte.

Han gjorde Hitlerhälsningen för att sen se hur många som gaslightar hans gest (eller visar hjälpsamhet mot Musk) De blir också lojalister som kommer att hjälpa honom med vad han än tar för sig härnäst hur absurt nästa steg än må vara. Såna här poster vi ser om andras eventuella Hitlerhälsningar är ju ett symptom på en hjärntvättad sate. Alternativt någon hjälpsam nazist som förstått syftet med gaslightingen.
  • Anonym (Somsom)
    KillBill skrev 2025-01-26 09:55:45 följande:
    Varning. Det cirkulerat mängder manipulerade videor och bilder på sociala medier som felaktigt visar Kamala Harris och Tim Walz utför gester som liknar de som Elon Musk när han heilade.
    Vilket också då innebär att somliga är beredda att tillhandahålla material för andra att använda som argument.

Är det verkligen inte uppenbart att det är en manipulation Musk håller på med? Det är ju inte nödvändigtvis han som fabricerat dessa falska videor. Det är ju andra som faller för manipulationen.
Svar på tråden Musks hitlerhälsning