Musks hitlerhälsning
Usa berör fler än bara usa. Världen är så pass liten och sammanlänkad idag
Skulle det inte kunna vara så att det var en provokation riktad emot Ryssland och Putin, som intalat sitt eget folk att ledningen och större delen av befolkningen i Ukraina är nazister och med det legitimerar de avskyvärda handlingar Ukraina blivit utatt för. Om det nu var med mening menar jag, att han heilade medvetet..
Hörde att Hitlerhälsningen redigeras bort även från musks medier, vet inte om det stämmer.
Om han nu inte gjorde något "fel"...
Då förstärks ju även mina teorier om att budskapet är att det ska göras en kamp, vi är utsatta för ett hot, (då han menar att det bara är x som talar sanning) vi behöver enas, fast vi måste vara hemliga.
Dvs via manipulation skapa lojala hjärntvättade följare som drillas till att förneka även de mest bizarra utspel. Nästa steg är väl att anamma de bisarra utspelen. Då kan han ju presentera vilken absurd idé som helst och ingen ifrågasätter något.
Fjanteri... Snacka om att devalvera ordet "Nazist". Alla som vinkar med högerarmen är nazist om ni inte delar min politiska övertygelse.
Musk har en agenda som han uttalat under många. många år. Han vill minska på statens inblandning och minska byråkratin. Det är även hans roll nu när han samarbetar med Trump. Hans "lön" för att han valde sida.
Hitlers åsikter om statlig kontroll kan tomtarna här läsa sig till så fort de slutat springa runt och kalla allt och alla för nazister.
Han skriver citat:
"Frankly, they need better dirty tricks. The 'everyone is Hitler' attack is sooo tired."
Du hittar ju på saker ur fantasin som till tillmäter honom och argumenterar mot det.
Det som sannolikt kommer att komma från honom är väl en minskande byråkrati, förhoppningsvis. Något som vi skulle behöva här också. Regelböckerna blir inte tunnare för var år som går.
Det är ju det jag säger. Han har inte förnekat, han har bara avfärdat. Dvs han riktar fokuset på betraktarna och gaslightar dom. Han använder sarkasm vilket är en manipulativ teknik (tillsammans med ironi och cynism)
Han kommer att skapa en stor följarskara med den här tekniken. Men frågan är vad som är nästa steg? Jag tror inte det är så enkelt som att han bara vill skapa lojalister (som inte kommer att ifrågasätta något) av de enkelt formbara.
Det här skriver han mer ordagrant (också)
"The legacy media is pure propaganda. You are the media now."
Dvs misstänkliggör "media" Får de formbara att känna att det fria ordet är hotat och berättar att den enda sanningen går att hitta på hans egen mediaplattform.
Det borde inte vara några frågetecken om att han har en manipulativ agenda. Men vad har han tänkt sig uppnå?
tycker du att (all annan) "media" är förkastligt och ingenting att lyssna på, enbart det som står på x? Att Musk inte gjorde en Hitlerhälsning, det var något annat och att han bara oskyldigt saknar filter? (Nu råkade det här "misstaget" förvisso vara en Hitlerhälsning)
Du får inte en tankeställare här?