Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Musks hitlerhälsning

Anonym (Somsom) skrev 2025-01-20 23:28:55 följande:

Vad tror du?

Jag tror att tanken på de fyran kommande årens möjlighet till klickjournalistik får
    media slicka sig om munnen.
  • nattuw
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 19:53:58 följande:

Hitlerhälsningen? 

Vad tror du syftet är med hans "omoderna hälsning"?

Jag tror ingenting om Musks hälsing. Däremot ger en bildgoogling av Bellamy salute en del intressanta träffar.
    en.wikipedia.org/wiki/Bellamy_salute
  • nattuw
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 20:10:59 följande:
    Du har alltså ingen åsikt, men samtidigt så har du en?
    Hur får du det att gå ihop?
    Berätta för mig vilken åsikt du påstår att jag har.
  • nattuw
    Anonym (Somsom) skrev 2025-01-21 20:45:09 följande:
    Vilken slutsats ska jag dra av det?
    Hur skall jag veta vilka slutsatser du drar om saker som du inte vet något om.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-22 09:14:54 följande:
    Bruket av Bellamy salute upphörde efter andra världskriget pga. likheten med Hitlerhälsning. Med tanke på att Musk öppet stödjer fascistiska AfD kan det inte finnas någon tvekan om vilken signal Musk ville skicka. Musk ville att det skulle uppfattas som en Hitlerhälsning och det är också så som nazistiska organisationer har uppfattat det. 

Se nedan vad NMR själva skriver.  För NMR finns ingen tvekan om att Musk heilade. 
    Du vägrar titta på en video med Henrik Jönsson men du surfar glatt in på Nordfront...

De antijudiska NMR anser att det var en nazisthälsning medan den judiska organisationer ADL  (Anti-Defamation League) inte anser att det var en nazisthälsning.  Intressant konflikt.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-23 09:00:10 följande:
    Tyvärr verkar det som att företagsledare, politiker och organisationer är livrädda för att stöta sig med Trumps regim och jag tror att du i detta finner förklaringen. 
    Eller så är det bara de som av politiska skäl vill att Musk skall göra en hitlerhälsning som ser en hitlerhälsning medan de som verkligen har anledning att hålla ögonen på nazism och antisemitism inte anser att det var en hitlerhälsning.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-23 08:46:17 följande:
    Sluta upp med din lögner. Jag har inte surfat in på Nordfront.  Uppgiften kommer från Historikern Mathias Cederholm som ligger bakom den prisade  Facebookgruppen Källkritik, fake news och faktagranskning (prisad för sin kamp mot desinformation på nätet.
    Du hade då inga skrupler när det gäller att använda Nordfront som källa för att styrka ditt påstående så uppenbarligen ser du NMR som en trovärdigare källa än ADL.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-25 11:14:33 följande:
    Haha, jag har inte ifrågasatt ADLs uttalande. Ifrågasätter du att Nordfront har tolkat Musks heilande som ett heilande trots de bildbevis som florerar? 
    Jag förstår att du och NMR vill att de skall tolkas som en hitlerhälsning men jag har större förtroende för ADL.
  • nattuw
    Anonym (jury) skrev 2025-01-26 09:41:53 följande:
    Larvigt att betrakta ADL som ett sanningsvittne i den givna situationen. Det är en 100% partisk lobbyorganisation som alltid kolporterar Israels intressen. Och Israels intressen just nu, är att hålla sig goda vänner med Trump/Musk så dom tycker naturligtvis att ett helt uppenbart Sieg Heil bara är en klumpig gest. Hade du förväntat något annat?
    Betrakta du NMR som ett sanningsvittne?
Svar på tråden Musks hitlerhälsning