• Anonym (Tjej 29)

Svår kärlek

I oktober förra året (2024) för ungefär tre månader sedan träffade jag en kille. Han var 3 år yngre än jag (26, jag är 29) och tanken var aldrig att träffa honom då jag alltid tyckt att tjejen ska vara äldre samt att yngre killar är omogna. I alla fall, vi sågs och han överträffade alla mina förväntningar och vi hade djupa samtal fram till han skjutsade hem mig och släppte av mig hemma. Vi klickade direkt och kemin mellan oss gick att ta på. Vi sågs från 21.30-03 första gången och allt vi gjorde var att prata. Han berättade att han var ute efter att hitta den rätta och att han vill ha familj och barn inom de kommande åren. Han berättade om allt möjligt, alltifrån relationen med sitt ex och varför det tog slut, till hans uppväxt som var jobbig. Han öppnade upp sig om sitt förflutna och var ärlig med att han varit kriminell när han var i 15-årsåldern, men att han lämnat det livet bakom sig. Innan vi skildes åt kysstes vi, på mitt initiativ. Efteråt saknade jag honom direkt. Han hörde av sig mycket i början, verkade nästan besatt av mig de första veckorna. Han frågade mycket om att ses; men jag var bortrest första helgen och var sedan ganska upptagen så det dröjde 6 dagar innan vi sågs igen. De tre första dejterna sågs vi ute pga att jag var tydlig med att jag har seriösa intentioner. Han accepterade detta och han hade inga problem med att ta det i min takt. Efter tredje dejten (8 dagar efter vår första dejt) sov han hos mig och då hade vi sex för första gången. 

Första månaden hördes vi mycket, därefter hände olika saker i hans liv som påverkade honom, vilket gjorde att han svarade mindre. Han var väldigt öppen med allt som hände - hans syster skiljde sig, han hade flera problem med ett av sina flera företag och han fick panikångest av allt som gick fel i hans liv. I samband med det berömde han mig så mycket, han sa att jag är fin, underbar, vacker, snäll och god, att han älskar att få lära känna mig och att jag förtjänar det bästa. Han har också sagt att han varken vill skada eller såra mig och att det är därför han är öppen om att han inte vet om han är redo för en relation nu, samtidigt som han tydligt beskrev hur han mådde och sa att han behöver vara öppen och ärlig för att något ska kunna ske mellan oss. Han jobbar väldigt mycket och på grund av omständigheter i hans liv har han nu sagt att han ska flytta till London, eller snarare, pendla mellan Stockholm och London. På grund av hans dåliga mående och all stress med företaget sågs vi mindre i december och därefter reste jag bort två veckor, så sist vi sågs var ju på juldagen, han sov hos mig natten innan jag skulle resa bort. Några dagar efter att jag kom hem reste han till London för att fixa saker inför sin flytt dit - han kom hem igår och vi ska förhoppningsvis ses i veckan. Förstår ju att det inte är något att satsa på då han ska bo halvtid i London - men jag vill inte träffa någon annan. Jag tänker på honom konstant och saknar honom så mycket - pga våra resor har vi inte träffats på 3.5 veckor. Allt jag vill är att ha honom. Varje gång vi ses känns det som om vi känt varandra i många år och det känns verkligen som att det är honom jag behöver i mitt liv. Så det är en sorg att han ska flytta och jag vet inte hur jag ska gå vidare? Kan tillägga att jag kommer från en relation och det var inte länge sen vi gjorde slut. Hade inte ens tänkt träffa någon men så dök killen upp och ja? Vad ska jag ta mig till? Borde absolut prata med honom för att veta hur han tänker? Han är verkligen allt jag vill ha. 

• Svar på tråden Svår kärlek
  • Anonym (Bo)
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-03 22:30:51 följande:

Svar till Lynx123: nej, hans bil som han hade lånat ut till syrran. Men fattar inte då varför han tar initativ till att ses, bestämmer dagar och sen struntar i det. Jag har inte tagit initiativ alls. Har även frågat honom (innan han föreslog dagar) om han vill fortsätta ses, just pga att han flyttar och att det var länge ses vi sågs. Då sa han att han vill det.

Kan verkligen inte förstå varför han vill hjälpa mig med en renovering, föreslå att göra en ritning, kostnadsförslag, fixa hantverkare.. och sen bara inte svara nu ikväll. Så har han aldrig gjort innan. 

Han ignorerar dig alltså? Tycker du ska strunta i honom. Finns andra färdmedel än bil. Den som vill den hittar lösningar och inte bortförklaringar.
  • Lynx123
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-03 22:30:51 följande:

Svar till Lynx123: nej, hans bil som han hade lånat ut till syrran. Men fattar inte då varför han tar initativ till att ses, bestämmer dagar och sen struntar i det. Jag har inte tagit initiativ alls. Har även frågat honom (innan han föreslog dagar) om han vill fortsätta ses, just pga att han flyttar och att det var länge ses vi sågs. Då sa han att han vill det.

Kan verkligen inte förstå varför han vill hjälpa mig med en renovering, föreslå att göra en ritning, kostnadsförslag, fixa hantverkare.. och sen bara inte svara nu ikväll. Så har han aldrig gjort innan. 

Hade han verkligen velat träffas hade han valt ett annat färdmedel. Det där är BS.

Han ger dig små bitar av hopp men har annat för sig...det säger väl allt? Är det en KK du vill ha med honom så fine, men är du ute efter något seriöst är detta definitivt inte killen för dig.
  • Anonym (Tjej 29)

Svar till Lynx123: Håller med dig. Han frågade igår om han skulle ta tåget varpå jag svarade ?upp till dig, du gör som du vill? då sa han att han väntar lite till för att se om syrran skulle svara, varpå han sen skrev ?vi kan annars ses imorgon, passar det dig??

Igår var han iaf inte med någon annan eftersom vi skrev hela kvällen liksom. Nej men precis, vet att han inte är något att satsa på liksom. Sen ska han ju bo i London med. I alla fall, vet att han såklart kommer svara, frågan är bara när och vad han kommer säga till sitt försvar.

Utan att vara för självgod så vet jag att jag kan få vem jag vill. Så vet inte varför jag blivit så fäst vid honom? Så jobbigt!

• Lynx123
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-03 22:52:03 följande:

Svar till Lynx123: Håller med dig. Han frågade igår om han skulle ta tåget varpå jag svarade ?upp till dig, du gör som du vill? då sa han att han väntar lite till för att se om syrran skulle svara, varpå han sen skrev ?vi kan annars ses imorgon, passar det dig??

Igår var han iaf inte med någon annan eftersom vi skrev hela kvällen liksom. Nej men precis, vet att han inte är något att satsa på liksom. Sen ska han ju bo i London med. I alla fall, vet att han såklart kommer svara, frågan är bara när och vad han kommer säga till sitt försvar.

Utan att vara för självgod så vet jag att jag kan få vem jag vill. Så vet inte varför jag blivit så fäst vid honom? Så jobbigt!

Även om han skrev kan han ha haft annat på gång. Men det spelar egentligen ingen roll för han visar ju att han inte är.särskilt engagerad eller intresserad.

Om du verkligen kan få vem du vill så ska du inte låta någon behandla dig så här. Det här har med din självkänsla att göra. Visa honom att du inte är ett mähä som sitter och trånar vid telefonen och lämna honom bakom dig.
  • Anonym (Ensamstående)

Akta dej för att låta honom styra med nån som ska renovera din lägenhet. Sånt kan man ta sen o då ska du göra de o inte han. Du känner honom inte riktigt privat. Akta för att dra in honom i sånt om han redan har mycket i sitt liv. Sen vet du ju inte garanterat allt ?skit? som händer i hans liv. Jag ser varn8ngsklockor när de handlar om att hjälpa till . Sen ber de om pengar o sen drar dom?. Så ta de försiktigt. Låna aldrig ut o låt bli o renovera bostaden om de är hans vänner osv. Risken r stor att du blir lurad. Har själv blivet lurad på pengar på så sätt av en kille som skulle hjälpa mig. Han var min osv o jag började se lite varningsklockor osv. Han fick pengar från mig sen så fixade sk hans vän o han skit dåligt målat köket var ej uppsatt helt. Saker förstörda, golvet leds ej rätt. Tom ja kunde allt själv men då kärleken är blind. Kökets skåp hade dom inte ens satt fast o de rasande ner släppte från väggen. Ingen blev skadad som tur är. Han /dom använde ej sakerna som ja hade köpt osv. Har nu gjort om köket helt men badru,,et vart slit dyrt o sen skit fult så de blir om nåt år igen. Fick veta att dom hade aldrig lagt ett klick golv el satt upp kök någonsin o han el dom var inte nån jävla byggare heller. Jag kunde allt själv hundra gånger bättre. Men då han fiskade o ville hjälpa mig så lät ja honom göra de o så ville han ha lite pengar. Men mmm du lurade mig så de jag vill komma till Låt ingen hjälpa dej med renoveringen bara för dom säger det,,, Så kanske du slipper bli lurad

• Anonym (Ensamstående)

Min sk kille  hörde oxå bara av sej är de passade honom. Efter han hade varit hit till mig så vart han osynlig i en månad. 

Det visade sej han hade stuckit till Spanien med en annan brud o sina barn. Innan han skulle hjälpa mej så frågade han om ja ville bli sambo o ja svarade nej . Tänkte ej bli de o de Svarade jag honom på en gång.. 

• Anonym (Tjej 29)

Han hörde av sig igår 23.15. Han hade inte haft möte i mitt område, men han hade haft jobbgrejer att göra och mobilen han hade glömt bort tiden. Han frågade om han fick komma och jag sa att han får om han själv vill, inte för min skull. Han sa att han verkligen ville det. 

Han kom hit och vi pratade mycket om känslor, det var han som tog upp det. Han berättade att när han kommer för nära någon och börjar få känslor är hans försvarsmekanism att dra sig undan för att inte bli sårad. Han ville inte såra mig och anledningen till att han dragit sig undan som han gjort var dels pga mycket jobb de senaste veckorna (han har bara suttit bakom skärmen och gjort hemsidor, fixat med företaget osv) och dels pga att han inte vill såra mig. Alltså, han vet själv att hans situation inte är optimal just nu och han ville därför att jag själv skulle minska ner på att skriva. Han har känslor säger han och vill mig det bästa och han vet inte om han kan ge mig det just nu. Han sa också att han inte träffat någon annan samt att han verkligen saknat mig men att han försöker att stänga av känslorna för bådas skull. Han beskrev hur vacker jag är och hur fin jag är som ändå har stannat kvar, trots att han varit avvisande. Sedan frågade han mig vad jag känner kring allt och vad mina intentioner är nu med honom. Jag tror honom. Hans ögon och blickar sa allt och det var en väldigt fin natt, dock knappt någon sömn, men det var det värt. Vi höll om varandra hela natten. jobbar jag hemifrån och han är kvar ännu. 

• Lynx123

Jag önskar dig verkligen allt det bästa men ser stora varningsflaggor i det här - inte minst att han dyker upp.23.15 och du går med på det. Glömde.tiden, glömde mobilen....mmm sure!
    Det känns som att du inte ställer några som helst krav utan mest sitter och trånar.

Åk hem till honom nu och spendera en dag och natt där - för det borde han ju inte ha några problem med.om han inte har något fuffens.för sig.

Men först och främst var smart och ta hand om dig. 

• Anonym (Tjej 29)

Japp, tänkte säga nej men sa först att det inte spelar någon roll ifall han kommer eller inte, men när han sa att han ville gick jag med på det. För jag ville ju ändå. Han dök upp efter 00.00 pga resvägen. Jag ifrågasatte innan han kom varför vi bestämde och ses och hur han kunde glömma det och då svarade han att mobilen dog och att den sen laddade sakta. Och det verkade stämma för när han kom hade han 1 % i telefonen så den dog sen.

Tack snälla du. Han bor med delar av sin familj (mamma, pappa och lillebror) så nej, inte så lätt att åka dit liksom. 

• Just Precis

Han vill ha en KK.

Han förstår att du inte vill ligga honom om du tycker att han är ett svin så därför ger han en massa ursäkter för att få dig att tycka synd om honom. Som lite extra bete visar han att han är en _toppenkille_ genom att lova dig hjälp, för att visa hur mycket han bryr sig om dig. För då ser du mellan fingrarna på allt han gör som visar att han skiter i dig när det inte passar.

Han hittade väl på det där med bilen för att han tänkte att han kanske skulle vara kåt på söndagen. Och så var han inte det, eller inte tillräckligt för att orka masa sig över. Och inte dagen heller.

Om det låter som en häst och ser ut som en häst är det troligen en häst och inte en zebra, för att citera populärkulturen. 

Svar på tråden Svår kärlek