• Anonym (Nja)

Ta emot telefonnummer av andra

Nja, det har inte att göra med främlingsskapet utan med syftet, fortfarande.

Är det din arbetslösa sambo som flörtar i gallerian som detta handlar om? I så fall kan jag direkt säga att hon förstår dig inte och vill inte förstå heller. Det där kommer bara fortsätta.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 10:30:43 följande:
    Ja det stämmer. Hennes syftet är antagligen oskyldigt i början iaf men hon verkar inte bry sig om vad saker kan leda till. Däremot tror jag de som hon får nummer av har ett annat intresse.
    Jag tror hon spelar dum och njuter i fulla dra av uppmärksamheten och bekräftelsen.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Wendela) skrev 2025-01-21 04:37:33 följande:
    Ännu mer obegripligt att förbjuda. Att ta emot ett telefonnummer, och sedan inte använda det, är ett enkelt sätt att visa att man inte är intresserad.

Om hon använder numret, däremot, så förstår jag att det kan göra dig osäker på er relation. Men att ta emot det är närmast en icke-handling.
    Att ta emot numret är en handling som visar intresse. Även om man inte använder det så är det fortfarande den signalen som skickas. Sedan kan personen ändra sig, men fortfarande - intresse.
  • Anonym (Nja)
    Lönnsirap skrev 2025-01-22 06:32:10 följande:
    Nja, att man bör vara redo att kompromissa och anpassa sig är ett av sätten man löser olikheter. 
    Det är dock inte det enda.
    Det finns definitivt också saker i långvariga relationer där man helt enkelt får anpassa sig till att det finns en olösbar konflikt, som man helt enkelt lägger åt sidan, eftersom relationen som helhet är viktigare än detaljen.

För som du resonerar nu, så är det ju inte du som är villig att kompromissa. Utan du har ju faktiskt ståndpunkten att hon bör ändra sig och göra såsom du tycker, utifrån risker du ser. 

Fokus på att "lösa" denna konflikt med en kompromiss riskerar i min värld att ge detta mer utrymme än det förtjänar. Fokus hamnar inte alls på hur bra ni har det i övrigt, utan detta blir en liten sak som du ger fokus och energi....
    Det här problemet är som en sten i skon. Kanske inte ser mycket ut för världen men ligger alltid och skaver. Om ts kvinna har ett flörtigt beteende där hon framstår som singel och villig för män i hennes närhet är det självklart en sak som skadar tilliten i relationen och förtjänar definitivt fokus eftersom en så grundläggande sak är så otroligt viktig om man ska ha en stabil och trygg grund att stå på.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Wendela) skrev 2025-01-23 09:17:21 följande:
    Om hon inte vill ändra sitt beteende så får du ta dig en funderare på om det är något du kan leva med eller om det är bättre att ni går skilda vägar.

Och om hon vill ändra sitt beteende, men inte vet hur, så kanske du kan hjälpa henne med det. Har jag förstått det rätt så är en del av problemet att hon är sysslolös och ensam om dagarna. Kanske att det går att göra något åt den saken?
    Gränslösheten och grundproblemet försvinner inte även om hon har något att göra om dagarna. Det handlar även om respekt för relationen, att värna om den.
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra