Anonym (Mannen) skrev 2025-01-21 02:03:52 följande:
Studier visar att otrohet eller att man får intresse för andra i de flesta fall är kopplat till situation och inte till personlighet. Andra riskfaktorer är att man umgås själv med någon av motsatt kön, att man håller kontakt via sociala medier, att det finns ett intresse hos minat en en av personerna, att minst en är spontan eller impulsiv.
Själv finner jag det respektlöst mot sin partner att umgås själv med personer som är intresserad i en eller att på olika sätt underhålla en relation med en sådan person.
Skulle hon börja spendera mycket tid på någon annan man. Oavsett om det är fysiska möten eller kommunikation via sociala medier skulle jag inte heller tycka det var okej.
Det är de relationer man ger tid och energi som man utvecklar. Därför det idag är vanligt att man blir förälskad i en kollega eftersom man umgås så mycket tillsammans och det sedan övergår till umgänge och kommunikation utanför arbetet.
Min sambo har redan manliga vänner och ex sen tidigare som hon umgås med själv ibland. Men dessa har jag träffat många gånger. Det har jag aldrig brytt mig om.
Jag tycker detta med nya män är ett problem i mitt förhållande eftersom det tidigare varit många främmande män som visat intresse efter bara ett samtal med min sambo.
Dessutom vill min sambo egentligen bjuda hem vem som helst som hon inte känner. Jag är också en öppen och inbjudande person men när man inte alls vet vilka personerna är och samtidigt har småbarn så tycker jag det är lite naivt.
Man sätter såklart gränserna själv för sin relation. Själv tycker jag inte det låter sunt alls med sån osäkerhet.