• Anonym (Nina)

Ta emot telefonnummer av andra

Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 11:19:04 följande:
    Nu har det inte hänt så mycket vad jag vet. Bara en man som vill bjuda henne på fika. Men vi har pratat allmänt om hela grejen.
    Varför skulle en främmande man vilja bjuda henne på fika och inte bjuda med dig? Du förstår väl att "bjuda på fika" i det sammanhanget innebär att han vill ha en dejt.

Om han inte vet att hon är upptagen måste ni låta honom veta det. Ni slösar hans tid om han tror att han ska gå på dejt med en tjej och så visar det sig att hon redan har partner.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 18:25:24 följande:
    Jag förstår det. Men hon förstår inte det. Hon ser ytterst sällan när män är intresserade utan tror att de bara är trevliga.
    Okej, jag förstår. Jag kan själv ha lite svårt att förstå om någon flörtar ibland, jag utgår från att alla redan vet att jag är gift sedan ung ålder. Men visst har det hänt att någon har flörtat ändå och då har jag fått vara tydlig med att jag inte är intresserad på det sättet.

Du får i alla fall fråga henne om mannen inte vill bjuda med dig på fika om det nu är det de ska göra. Om det bara är vänskap han är ute så borde han väl vara lika intresserad av att lära känna dig, tänker jag.
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra