• Anonym (vem)

Ta emot telefonnummer av andra

Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 10:12:00 följande:
    Ta emot telefonnummer av andra

Min sambo och jag har sagt att vi inte tar emot telefonnummer från främlingar eftersom de antagligen har ett intresse i en.

Men min sambo tycker det är annorlunda om man börjar prata med en och samma främling man stöter på utomhus. Om man pratat med dem flera gånger är det okej att ta deras nummer eftersom de då inte är främlingar längre. Konstigt resonemang tycker jag. Vad säger ni?

Min sambo är väldigt flirtig av sig men märker inte det själv. Men vi har konstaterat många gånger tidigare att killar trott att hon varit intresserad av dem. Men då skämtade vi om det. Nu börjar det kännas jobbigt.

Ta emot telefonnummer av främlingar? Eh? Och om man har lärt känna varann så är det ju inte främlingar längre, precis som din sambo menar.

Känns som att du vill kontrollera henne och bestämma vem hon får ha kontakt med. Om jag var hon så skulle jag lämna dig och blocka ditt nummer. Aldrig att min man skulle bestämma vems nummer jag har och vem jag pratar med. 
  • Anonym (vem)
    Lynx123 skrev 2025-01-20 12:05:02 följande:
    Håller med dig egentligen, men i det här fallet handlar det om en arbetslös hustru som hänger på köpcentret och träffar främmande män om dagarna.
    Ja, fast då är det väl det som är problemet? Varför då ens skriva en tråd om telefonnummer.

Om frun är på gång med andra så är nog relationen på väg att ta slut. Att då hålla på och fokusera på telefonnummer är ju helt puckat. 
  • Anonym (vem)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-21 09:12:10 följande:
    Nu är det så att vi jobbar på vår relation så därför finns det osäkerhet som inte funnits tidigare.

Att umgås själv med personer som har ett intresse i en är bara dumt och onödigt. Det finns många relationsrådgivare som säger att man inte bör göra det.
    Det verkar ju inte som att "ni" jobbar på er relation. 
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra