• New  Dawn

Kvinnor utan sexfantasier?

Anonym (Lenny) skrev 2025-01-20 13:55:27 följande:

Man kan kanske vara så närvarande i sexet att alla tankar är bortkopplade, att man är mindful och fokuserar helt på fingrar, kön, hud, ljud, doft etc.

Men om hon inte ens kan titta på en man på stan och fantisera om hur det vore att bli tagen av honom, då låter det lite tråkigt.

Jag tycker om sex, och är väldigt i nuet, och njuter i princip alltid otroligt mycket. Tycket att det är underbart skönt, men jag tänker väldigt lite på sex. "Fantiserar" aldrig. Däremot kan jag planera det lite. "ikväll kanske det passar", "eller i morgon", ibland väcker det sug och då kan jag tänka på hur det känns, och bli ännu mer sugen, men jag fantiserar liksom inte om något särskilt. Inte  på något "annat"

Har nästan aldrig fantiserat under onani. Jag njuter. Jag tänker på hur det känns. (Nu var det många, många år sedan jag onanerade eftersom jag föredrar sex) Det är det bästa, och jag fattar inte varför man borde tänka på något annat. 
    Samma sak under sex. Jag tror delvis det är därför jag älskar det. 

Har aldrig någonsin tänkt på någon man jag sett på stan. 
    Däremot, om jag blivit förälskad i någon, har jag tänkt på den mannen, och även på närhet och sex, men inte så mycket specifika saker, även då mer på känslan.

Under alla mina år här på familjeliv, har jag förstått att den sexualitet jag har är väldigt tråkig för majoriteten av män. Det ska vara så mycket krångel, och variation hit och dit, annars blir det tydligen tråkigt. Jag fattar inte hur så många så oerhört lätt tröttnar på sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (J.k) skrev 2025-01-30 18:24:28 följande:
    Kvinnor utan sexfantasier?I mina öron låter det konstigt. Vem har INTE fantasier? Frågan man ställer sig är om hon verkligen vill ha sex överhuvudtaget eller om hon "bara" gör det för att du ska bli nöjd? Alla är vi självklart olika men för mig låter det konstigt att inte ha fantasier..
    Jag har inte fantasier, men jag gillar sex. Fattar inte varför man "måste" fantisera.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-08 23:08:38 följande:

Nu har ju evolutionen gjort så att kvinnor oftast är kåta när de är nykära. 
    Mannen och oftast även kvinnan tror att det ska förbli så.
    Sedan när det gått några år, med kanske hus, barn och en djup kärlek, så kommer hennes verkliga sexdrift, eller brist på sexdrift fram. Då är man oftast så djupt sammanbundna och har ofta en djup kärlek och det är vääldigt svårt att lämna..
    Så man gör det män är bra på och fostrats till hela livet: Man biter ihop. Man biter ihop tills emaljen spricker..

Ibland är den där kärleken inte så djup, som man vill tro. 
    Man kanske missar att även annat blivit sämre. Sex blir kanske en tydlig sak, men det är ofta väldigt mycket annat. 

Jag tror att det finns ett problem i att tro att sex ska fungera på samma sätt efter många år.
    Jag tror ofta sexlivet måste anpassas, förändras, allt eftersom. 
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-09 20:34:42 följande:
    Och för att återgå till TS ämne: OM jag fick veta att hon aldrig har sexfantasier, eller onanerar så vore det röd flagg!!
    Nu spelar det så klart ingen roll att du hade dissat mig, men jag undrar ändå... Varför är hennes personliga sexliv viktigt. 

Det kan ju vara så att hon onanerar och fantiserar, men inte vill ha sex med dig.

Jag varken onanerar eller fantiserar. Jag föredrar nämligen sex. Jag har förstått, här på familjeliv, att de flesta män tycker det är otroligt tråkigt.
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-17 22:18:12 följande:

Nu menade jag, som jag skrev ovanför där du citerade ifrån, att jag skulle vara väldigt tveksam till att inleda en relation med en kvinna som aldrig onanerar, eller fantiserar..
    Problemet är bara att sånt pratar man normalt inte om, framförallt innan man har en relation!

Orsaken är att jag själv har en jämn och stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavs yttre faktorer. Om man då har en längre relation med en kvinna som, efter att förälskelsefasen ebbat ut, bara har en lust som hela tiden måste väckas på något sätt, så är det upplagt för gnissel i relationen. 
    Sedan vill jag gärna att vi även ska se sex som en gemensam hobby, som vi kan planera och fantisera om.

Jag har också en jämn stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavsett yttre faktorer. Det har inget med onani eller fantasier att göra. Som sagt, jag har hellre sex. 

Men ja, ang det andra stycket om det är viktigt att "fantisera" tillsammans,, och ha sex som hobby (vad nu det innebär) är det ju viktigt att kvinnan har fantasier.
    Lite nyfiken bara, vad tex är det som du tänker dig att ni ska fantisera om? Är det typ att ha sex med andra, Bdsm eller liknade...? 
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-18 06:57:38 följande:
    Och hur tillfredsställer du den jämna, starka driften om du är singel?🤔 
    Naturligtvis har man ju hellre sex med en partner, men jag menade ju i det fall man inte har någon, eller man är ifrån varandra, eller inte i synk..
    Fantasier behöver inte vara annat än vardagssex: tex att på lördag vill jag att vi skaffar barnvakt. Men ännu roligare om man kan bygga upp en erotisk stämning typ: Vi tar båten till den där stranden där ingen kommer ..utom vi!
    Eller att gemensamt beställa och prova en sexleksak.
    Okej, så hon behöver alltså inte onanera eller fantisera när ni blivit ett par. 

Jo, när jag varit singel har jag onanerat. (fast när jag onanerar fokuserar jag på känslan, jag fantiserar inte)

Jag/vi har inget behov av att fantisera, men ibland behöver vi planerar lite. Tex kan vardag och jobb göra att vi går om varandra och har mindre tid. Då behöver vi halvplanera lite.
    Fortfarande måste det vara lite öppet, för man vet ju inte riktigt hur det blir. 

Vi gör andra utflykter tillsammans , (sådant man inte kan göra hemma) och det är mycket mer berikande, för oss, men att vi trivs, hittar på saker, har kul ihop, och gör saker som båda tycker mycket om, påverkar relationen och sexlivet sekundärt. När man trivs med varandra, är nära mentalt, får man lättare lust för varandra. Det är långt mer viktigt för sexlivet än "fantasier", för oss.

Vi köpte en del leksaker ett tag, men jag tycker det är väldigt överskattat. Det är absolut inget som berikat vårat sexliv. Visst, just då tyckte vi det var lite kul, men det gick över. 
Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?