Inlägg från: Anonym (Ronja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ronja)

Hur vågar ni göra trådar här?

Anonym (r) skrev 2025-01-18 21:31:23 följande:

Jag tror (= vet att jag iaf) tröttnat på alla dessa mängder av likadana trådar. Standard borde vara att länka till sin gamla tråd och utgå med nya frågeställningar från den för annars tror folk att du återanvänder trådar. Det finns så många som postar exakt samma saker veckovis men som inte står för det utan " detta är min förstå tråd håll käften idioter" när det är exakt samma frågeställning. De som står för att de haft andra trådar på samma ämne kommer inte att ha lika stora problem med kommentarer. Sen får man snälltolka lite också, det finns raka kommentarer som inte är elaka.

Gamla trådar som någon nämnde, visst om det tillför något men de som har som hobby att dra upp gamla trådar och sen gnälla för att folk påpekar att tråden är 15 år gammal och folk sedan fortsätter bråka med någon gammal postare... Sällan ett trådlyft ger något alls.

Håller med. Känns som att FL numera mest består av en handfull trådstartare som startar trådar om samma saker. Jättetrist! Mycket bättre att uppdatera sin gamla tråd. Och ja, då blir folk trötta och irriterade på TS.
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 22:02:52 följande:

Har startat några trådar genom åren om mina svårigheter att träffa någon.  Hur jag blivit bemött har drastiskt blivit sämre över tid. Första tråden blev jag i huvudsak bra bemött och det var flera som ville stötta. Det finns visserligen fortfarande ett fåtal som stöttar Men de flesta försöker trycka ner en i skorna. I början blev jag ledsen men nu låter jag det bara rinna av mig. Trist nog för det känns inte bra heller att bara stänga av sina känslor.

Det är precis det som tagits upp i tråden. Folk blir trötta när folk skriver om samma sak. Just nu finns på det en tråd precis på ämnet "svårt att hitta någon" och det är långt ifrån den första. Vad ska folk säga liksom?
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 22:17:32 följande:
    Jag vet att det är många som har dessa problem och många som startat trådar men det är tydligt också att vi har olika typer av problem, olika bakgrund och väldigt olika huvudanledningar till varför vi har det svårt.
    Så vad ska man skriva undrar du?

2 enkla alternativ, var stöttande och ge de råd och tips du kan, eller ignorera tråden och skriv inte alls. Vad är vitsen med att håna någon och trycka ner dem i skorna eller sparka på dem som ligger? Möjligen är det ok om TS uppenbart är ett svin eller har uppenbara värderingsproblem men i övrigt finns det noll och ingen anledning att trycka till den som söker hjälp. Har du inga råd att ge, låt bli och skriv alls. 
    Jag håller inte med. Det verkar vara väldigt få som startar alla dessa trådar och de har samma problem, bakgrund och anledningar. Kanske till och med är en och samma person.

Det jag menar är, vad finns det för råd att ge till någon som varit singel i 20 år? Som redan bestämt sig för för att de är för fula/korta etc? Nej, man ska inte skriva elakt, det håller jag med om. Men kan förstå att frustrationen slår till. Särskilt som vissa användare här har som livsuppgift att elda på.
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (fegis) skrev 2025-01-18 22:29:05 följande:
    Jag tar aldrig bort något men hittar inte ändå. 
    De finns under Mina favoriter. Om den inte finns där och du aldrig tar bort några trådar har du nog skrivit under ett annat konto.
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (?) skrev 2025-01-19 09:35:30 följande:
    Men varför läsa och engagera sig in en tråd som inte intresserar en? Istället för att hoppa på personen och käfta kan man låta bli att kommentera/engagera sig i tråden? Hur orkar man?
    För att folk retar sig på personer som tjatar på om samma sak?
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (Har lagt av) skrev 2025-01-19 19:23:56 följande:
    Tydligen. Och inte kan ta in att man kan ställa en fråga på olika vis för att få svar 

Att bara fortsätta med "en ny vinkel" i en tråd som kanske kapats av ett par andra användare och är lång med orelaterade inlägg kommer inte ge några relevanta svar heller. 
    Nej. Jag syftade inte på nya vinklar för att man fått sin tråd kapad. Jag syftar på de personer som startar tråd efter tråd om exakt samma sak. Inga förstörda trådar. Inga nya vinklar.
  • Anonym (Ronja)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-20 19:20:02 följande:

Stämningen har förändrats mycket på FL, till det sämre.

Även trådstarterna på FL har förändrats oerhört mycket. Knappt någon information och trådstartare som inte svarar på frågor.
Svar på tråden Hur vågar ni göra trådar här?