Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hur vågar ni göra trådar här?

Har startat några trådar genom åren om mina svårigheter att träffa någon.  Hur jag blivit bemött har drastiskt blivit sämre över tid. Första tråden blev jag i huvudsak bra bemött och det var flera som ville stötta. Det finns visserligen fortfarande ett fåtal som stöttar Men de flesta försöker trycka ner en i skorna. I början blev jag ledsen men nu låter jag det bara rinna av mig. Trist nog för det känns inte bra heller att bara stänga av sina känslor.

• Anonym (M)
    Anonym (Ronja) skrev 2025-01-18 22:10:25 följande:
    Det är precis det som tagits upp i tråden. Folk blir trötta när folk skriver om samma sak. Just nu finns på det en tråd precis på ämnet "svårt att hitta någon" och det är långt ifrån den första. Vad ska folk säga liksom?
    Jag vet att det är många som har dessa problem och många som startat trådar men det är tydligt också att vi har olika typer av problem, olika bakgrund och väldigt olika huvudanledningar till varför vi har det svårt.
    Så vad ska man skriva undrar du?

2 enkla alternativ, var stöttande och ge de råd och tips du kan, eller ignorera tråden och skriv inte alls. Vad är vitsen med att håna någon och trycka ner dem i skorna eller sparka på dem som ligger? Möjligen är det ok om TS uppenbart är ett svin eller har uppenbara värderingsproblem men i övrigt finns det noll och ingen anledning att trycka till den som söker hjälp. Har du inga råd att ge, låt bli och skriv alls. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ronja) skrev 2025-01-18 22:22:11 följande:
    Jag håller inte med. Det verkar vara väldigt få som startar alla dessa trådar och de har samma problem, bakgrund och anledningar. Kanske till och med är en och samma person.

Det jag menar är, vad finns det för råd att ge till någon som varit singel i 20 år? Som redan bestämt sig för för att de är för fula/korta etc? Nej, man ska inte skriva elakt, det håller jag med om. Men kan förstå att frustrationen slår till. Särskilt som vissa användare här har som livsuppgift att elda på.
    Jag har aldrig genom åren hänvisat till att jag är ful eller kort. Jag ser dessa trådar med. jag vet vilka de är men det finns fler även om de drunknar bland övriga trådar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (C) skrev 2025-01-18 22:42:44 följande:
    Så vad skiljer dig från resten? Vad spammar du om för anledningar?
    Jag spammar inte. Vet iofs inte vad du menar med att spamma men mellan hösten 2019 och våren 2024 så har jag startat sammanlagt 6 trådar på det temat. Tongångarna 2023 och 2024 var bra mycket jävligare än den första 2019.

Men det kanske är spam för dig, vad vet jag?
Svar på tråden Hur vågar ni göra trådar här?