Inlägg från: Anonym (fegis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fegis)

Hur vågar ni göra trådar här?

Jag har gjort fyra trådar på familjeliv, på samma tema/med saker jag velat lufta som hör ihop. Jag har inte så många människor irl att vända mig till med bara känslor och tankar, så det blev att vända sig hit.

Tråd nummer ett, blev jag totalt nedkörd i skorna i sida efter sida. Allt jag skrev var fel, var lögn, var dumt, osv. Ingen av de mest aktiva "gick med på" att det jag skrev kunde vara rätt för/enligt mig, då det var fel för/enligt dem. Ett par skrev något enstaka inlägg som var mer positivt/stöttande, men merparten var detta. Visst, några svarade faktiskt också med fakta på vissa saker jag frågade men på ett väldigt nedlåtande sätt.

Tråd nummer två, där klagades det mest på att jag hade gjort en liknande tråd 4 månader tidigare. Mina nya tankar och frågor var ingen direkt intresserade av.

Tråd nummer tre kom det ett par goda råd och tankar ifrån i alla fall.

Tråd nummer fyra fick inga svar alls, vilket så klart händer. 

Men ärlig. Efter framför allt tråd nummer ett ångrade jag att jag hade startat den. Jag tar numera mina funderingar och frågor till reddit istället. Jag skriver inga frågor själv men mycket har redan besvarats, och med mycket trevligare ton och öppenhet för att folk kan vara olika. 

Så, hur vågar ni som fortfarande gör trådar på familjeliv, hur vågar ni? Är ni inte rädda för att ni ska bli alldeles söndertrasade?

• Svar på tråden Hur vågar ni göra trådar här?
  • Anonym (fegis)
    Anonym (r) skrev 2025-01-18 21:31:23 följande:

Jag tror (= vet att jag iaf) tröttnat på alla dessa mängder av likadana trådar. Standard borde vara att länka till sin gamla tråd och utgå med nya frågeställningar från den för annars tror folk att du återanvänder trådar. Det finns så många som postar exakt samma saker veckovis men som inte står för det utan " detta är min förstå tråd håll käften idioter" när det är exakt samma frågeställning. De som står för att de haft andra trådar på samma ämne kommer inte att ha lika stora problem med kommentarer. Sen får man snälltolka lite också, det finns raka kommentarer som inte är elaka.

Gamla trådar som någon nämnde, visst om det tillför något men de som har som hobby att dra upp gamla trådar och sen gnälla för att folk påpekar att tråden är 15 år gammal och folk sedan fortsätter bråka med någon gammal postare... Sällan ett trådlyft ger något alls.

Orsaken till tråd nr 2 var för att jag inte hittade tråd nr 1 igen, fyra månader senare. Jag letade, även med googlesöök, men tyvärr. Annars hade jag använt den.
  • Anonym (fegis)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-18 21:50:45 följande:
    Låt dem ligga kvar i dina favoriter så hittar du dem alltid igen.
    Jag tar aldrig bort något men hittar inte ändå. 
  • Anonym (fegis)
    Anonym (r) skrev 2025-01-18 21:53:08 följande:
    Ah det är inte optimalt med att söka på FL. Håller med. Du hade kunnat nämna din tråd ändå :) Svårt att bedöma såhär utan att veta vilka trådar det handlar om (frågar inte efter dom) men ja FL är inte alltid ett kul klimat. Jag är själv inte perfekt men många gånger tar folk illa vid sig av saker som inte är illa menade.
    Det har varit trådar runt min sjukdom. Försöka förstå vad som händer och så där. Hur saker utvecklat sig. 
  • Anonym (fegis)
    Anonym (Ronja) skrev 2025-01-18 22:33:56 följande:
    De finns under Mina favoriter. Om den inte finns där och du aldrig tar bort några trådar har du nog skrivit under ett annat konto.

Eller så har den blivit borttagen av någon anledning. Vad den anledningen skulle vara vet jag inte men jag hittar den i alla fall inte.
Svar på tråden Hur vågar ni göra trådar här?