Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-17 00:00:26 följande:

Vad är det för grupper, har aldrig sett såna grupper.

TS tipsade just om Dumpen.se. Se beskrivning i inlägget ovan.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Eric) skrev 2025-01-18 14:40:44 följande:
    Det du skriver är såklart det sunda och enda rätta. Att det finns folk som argumenterar emot detta visar vilken brist man har i att se saker från andra människors perspektiv.

Om män skulle ha en egen grupp att florera fritt i och utan andra belägg än sin egen subjektiva uppfattning, om just kvinnor, skulle vara otänkbart utan ett massivt motstånd. Tänk dig själv kommentarerna:

Bli inte ihop med henne, hon tappade intresset för sex efter bara ett år/Hon höll sig bara i form när hon var singel, sen blev hon en soffpotatis/Hon har bara blivit ihop med folk som har pengar etc 

Inte någonstans skulle heller detta vara ok.
    Det är klart att män snackar så om kvinnor i slutna grupper. Herregud. 
  • Ezmeraldah

Har ni aldrig bott på en mindre ort? Som kvinna räcker det att prata med en man på Ica eller sätta sin fot på den lokala pizzerian efter 17 en fredag ( = man är en hora) så är ryktet igång... Så har det varit sen långt innan Internet fanns. Att folk skvallrar och snackar skit på nätet är väl inget nytt? För det låter mer som skvaller och skitsnack än varningar, åtminstone det som beskriver på de sista sidorna i tråden, och det är nåt annat än vad som står i TS...

Att varna för en person som behandlar andra illa tycker jag är helt okej. Skvaller och skitsnack tycker jag är hägstadiefasoner men jag tror tyvärr inte att man kan göra så mycket åt det - mer än att inte delta i grupperna och läsa skvallret. TS du påminner om folk som sitter med vid bordet och hör allt skitsnack och skyller på att "amem vadååå, jaaag har inte sagt nåt...!!". 

• Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 15:06:47 följande:

I renodlade grupper som enbart är till för att män ska varna andra män för dessa kvinnor som blivit soffpotatisar? Tvivlar starkt på att detta existerar även om jag tror att dessa samtal förs, men inte att dom går ut och hänger ut tidigare dejter och flickvänner på dessa grunder. Eller att dom lägger ut en bild på en tjej och skriver Carin 24 Boden, vad vet ni om henne. Och sedan kommentarer om att hon är fett märklig. 

Tro mig, jag är ingen person som vill hylla män till skyarna? men när helt oskyldiga män hängs ut? dessutom anklaga du mig för att prata om dumpen. vill du bara bråka? 

Haha nej, de tipsar snarare om hur man får omkull Carin och om det är värt det, hur bra hon är och vad hon ställer upp på, hur snygg hon är naken, hur hon är i sängen, hur många hon legat med och vad hon har för rykte, hur svårt det är att bli av med henne efteråt, hur jobbiga sms hon skickar, hur svartsjuka hennes ex är och om nån av dem är våldsbenägen och/eller stark, hur många män hon har barn med, hur jävlig hon var mot sina ex, hur mycket hon gått upp i vikt, hur wt hon är, hur lättflörtad hon är på krogen/i berusad tillstånd osv. Läs själv.  
  • Ezmeraldah
    Anonym (Signatur) skrev 2025-01-18 15:16:16 följande:
    Länk?
    Länk till slutna lokala Facebookgrupper/medlemstrådar på Flashback? Absolut, det ordnar jag! När TS länkar till de grupper son syftar på. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 15:22:26 följande:
    Renodlade grupper som enbart är till för okänd män att diskutera andra kvinnor såhär? För att jag tror självklart att dessa diskussioner existerar i typ privata chattar där det är ett killgäng som har en taskig kvinnosyn. Men en sida som är till för män som ska ut och dejta och går in där för att bli varnade för galna kvinnor, det tror jag absolut inte finns med lika många medlemmar. Vi pratar grupper med 20-100 tusen medlemmar. 
    Men problemet är väl inte vilka grupper som har flest medlemmar? Du själv är ju medlem uppenbarligen. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 15:29:53 följande:
    En liten chatt med 4 polare som skriver skit till varandra om olika brudar är ju inte en gigantisk spridning. Det är illa att prata nedsättande om kvinnor men det går inte att likställa dessa sidor. Du verkar ha något behov av att bråka med folk. Frågan är varför? 
    Nej, jag menar riktiga grupper och inte kompisar som chattar. 
  • Ezmeraldah
    Xenia skrev 2025-01-19 12:56:48 följande:
    Skulle det vara ok om det fanns en sida där män frågade om kvinnor och andra svarade "nej hon är inte flickvänsmaterial, hon är mest intresserad av sex"?
    Ja, det vore jättebra! 
  • Ezmeraldah

Till TS:

Du skriver att en del varnar för att nån, som de inte ens träffat, pratar med flera på Tinder samtidigt. En sån "varning" tror jag att se flesta skrattar åt? Om nån varnade för att jag pratat med flera på Tinder så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Är den typen av "varning" ett problem verkligen? 

Du undrar om det är fel att lämna efter ett halvår och jag tror att du missförstod mig. Jag menar att man kanske inte har sex på första dejten utan kanske efter veckor eller månader av intensivt dejtande. Visst kan man tappa intresset efter första ligget men då kan man väl vara ärlig och berätta det och inte "ghosta" efter ett halvår/flera månader?

Om det händer gång på gång att man "tappar intresset" för att man "inte matchar sexuellt" ( = första ligget var inte perfekt?) och måste såra folk gång på gång bör man kanske fundera över sitt eget beteende? Det skulle åtminstone jag göra. Det är aldrig roligt att såra folk tycker jag... Om man tycker mycket om nån så ger man väl inte upp efter ett halvdant ligg? Hur ofta är det perfekt första gången? Han fick inte upp den första gången och hon drog direkt ut genom dörren när han sov och när han vaknade hade hon blockerat honom - en sån tjej tycket jag gott att man varna för! 

• Ezmeraldah

TS du får gärna bemöta detta.

Ezmeraldah skrev 2025-01-16 20:40:07 följande:
    Om jag gång efter en annan sårar andra bör jag fundera över mitt eget beteende. Jag vill inte få andra att må dåligt om jag kan undvika det.

Visst händer det oss alla ibland att vi måste göra någon ledsen. Men ser jag ett mönster hos mig själv vill jag ändra beteende.

Det kan hända att jag tappar intresset efter att ha haft sex med en man och att han blir sårad och känner sig lurad och utnyttjad. Det är absolut en risk man får ta. Men om der händer gång på  gång bör jag se över mitt beteende. 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 20:32:27 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösaSomliga kvinnor kanske inte vill ha män som behandlar andra kvinnor illa. Somliga kvinnor kanske tycker att det är ett oattraktivt drag. För somliga kvinnor spelar det kanske ingen roll om "han skulle vara heeelt annorlunda med miiig". 

• Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 09:13:56 följande:
    Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
    Ja, det fattar väl alla? Ska man lägga in en brasklapp i varningen? "Obs! Inte säkert att han beter sig lika illa med alla. Det finns faktiskt som hittat rätt efter 20 års svineri!!"? Är du nöjd då? 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 23:39:09 följande:

Vissa män som folk frågat om och alla säger att personen är snäll, kan jag känna igen och ha en helt annan uppfattning om, då jag sett honom brutalt misshandla en tjej. 

Antar att du polisanmälde detta och alltså har bevis? 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 17:38:16 följande:
    Ja alltså träffar man män som dumpar än efteråt sex så kanske man ska fundera på om man måste ligga så tidigt. Gå inte med på dejter som är Netflix och chill då det inte betyder att man ska se på film och chilla?. Ta dig själv på allvar, gör något vettigt under en dejt, lär känna personen. Upplev något tillsammans. Det är ens egna ansvar att inte bli besatt av någon på första dejten och se det som sitt livs kärlek. Det är ohälsosamt

Man kan bli dumpad efter sex även om man inte har sex på första dejten. 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 22:02:14 följande:
    Vet män som träffat kvinnor oseriöst i 20 år. Det har verkligen velat ha en relation, men pga att dom tidigare blivit sårade så drar dom så fort dom känner att det håller på att bli seriöst. Detta är ingen medveten handling. Det är inte något dom gör av ondska utan stark ångest som försvinner när dom går. Är det svinigt att leva med psykisk ohälsa? 
    Man kan inte hjälpa att man lider av psykisk ohälsa men man har inte rätt att behandla andra illa.

Visst är det synd om männen som du beskriver ovan. Men jag har ingen lust att slösa tid på den typen av män. Mitt kärleksliv är inte välgörenhet. Jag är inte jourhavande älskarinna. Jag har ingen skyldighet att dejta män för att det är synd om dem. Och jag tycker att det är fullt rimligt att varna för dessa män (och kvinnor i samma sits). Det gynnar nog dem också. Det bästa för dem är nog att vänta med dejtande och uppsöka psykolog. 

Om jag gång på gång fick stark och ångest och drog så fort det blev seriöst så skulle jag söka hjälp för mitt beteende. Jag skulle må ännu sämre om jag blev tvungen att såra andra gång på gång. Det kallas empati. 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 15:33:31 följande:

Behöver ju inte handla om taskig kvinnosyn. Vi säger att någon har en undvikande anknytning. Första 2-3 dejterna är fantastiska och allt är bra, sedan får den undvikande panik och drar sig undan. Den blir rädd för att binda sig, rädd för att komma emotionellt nära, rädd för att bli sårbar så den avslutar dejten. Den gör såhär med 20 tjejer, börjar leta fel i sitt egna huvud. Analyserar det hon säger på ett absurt sätt. Hon säger att hon är en morgonmänniska, det betyder att det inte kommer att funka att ha en relation med henne. 

Efter ett tag börjar personen förstå att detta är ett problem, varför hittar den inte någon. Den börjar i terapi och blir uppmuntrad att bryta mönster. Att trots alla tvivel så ska man gå på dejt 4. Helt plötsligt med nya verktyg så kan den inleda en relation. Behöver den tjejen då titta på hans historik och döma honom för det? Han har inte slagit tjejer, inte utsatt dom för övergrepp eller agerat hotfullt utan haft svårt att komma nära på riktigt. Är det rimligt att hänga ut dessa pga detta? 

Det tar ju ett antal år att gå i terapi och jobba med sig själv. Jag tror inte att särskilt många vuxna människor hänger upp sig på flera år gamla inlägg i slutna grupper, som handlar om att nån avslutade dejter på ett fegt sätt (antar jag att det handlar om) för 10 år sen. Det problemet skulle kunna avhjälpas genom att "varningar" raderas efter en viss tid så att man får en ny chans. Dessutom tycker jag inte att det är kvinnornas ansvar hur det ska gå för mannen sen när han slutat bete sig illa. Om han har betett sig illa så är det hans eget ansvar. Kvinnor ska inte behöva finna sig i att bli illa behandlade för att mannen kanske går ibterapi och ändrar på sig och vill ha en ny chans. 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 20:17:44 följande:
    Majoriteten på den här sedan hängs ut på dessa grunder och jag får kritik här för att försvara galningar. 
    Fast det är ju inte alls vad du skriver i TS... I vissa inlägg beskriver du också män som beter sig illa i 20 år.

Du tjatar en herrans massa om sex på första dejten och vägrar förstå att om man har sex en gång och blir dumpad så kanske man hade dejtat i månader INNAN man hade sex. Sex en gång är INTE samma sak som sex på första dejten. Men du vägrar bemöta det trots att du tjatat dig blå om korkade tjejer som har sex på första dejten.

När jag försöker förklara fattar du ändå inte utan tror att jag sagt att man inte får lämna efter ett halvår. Man kanske dejtade UTAN sex i veckor eller månader INNAN sex och sen har man sex en gång och killen har "tappat intresset" för att "man inte matchade sexuellt". Man ger inte en person man tycker om nån mer chans om första ligget inte är perfekt, okej fine. Men men kan väl skicka ett sms och berätta det och inte bara blockera?

Om man dejtar ett halvår utan sex, knullar en gång och blockeran utan ett ord så tycker jag gott att man förtjänar att bli "uthängd". Det kan finnas skäl absolut. Men händer det gång på gång är man inte oskyldig nej.

Du kör fast i att tjata om "sex på första dejten" vs "får man inte lämna efter ett halvår" (ingen har nämnt nåt sånt) och "man kan tappa intresset efter sex" (ja, men man kan vara ärlig och berätta det och inte "ghosta" varje gång). Hänger du med? 

Ingen här tycker att man ska hänga ut män för att de pratar med flera på Tinder. Det är klart alla inlägg i en grupp inte är bra. Och självklart finns det idioter i alla grupper. Så är det väl alltid? Det är ingen här som försvarar alla de tjejerna och deras samtliga inlägg. Det finns alltid baksidor och problem. Jag tycker dock inte att det är en orsak till att försöka tysta ner kvinnor. Bättre moderering kan man absolut önska. Men att vilja förbjuda den typen av grupper tycker jag inte att det finns skäl till. 

Du blandar äpplen och päron. När nån inte håller med dig kommer du med argument som "han blev uthängd för att han pratar med flera på Tinder". Jag ser inte att nån här försvarar nåt sånt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-19 15:35:13 följande:

Något jag tänker på utifrån din text är att det vore väldigt konstigt om någon ägnade sex månader åt att få någon i säng, när man väl legat så slutar man svara. Jag ser detta som otroligt unikt. Du menar att detta skulle vara vanligt? Och nu ska detta vara det enda som hänt. 

Ibland får man ju rannsaka sig själv lite också om varför man kan blivit ghostad, ibland kan man ha gjort saker själv man inte tänkt på. Man kan ha sårat någon med en kommentar. Tänk att du sagt något i stil med att jag och mitt ex brukade göra såhär i sängen och det va jättehärligt? en sådan kommentar kanske någon slänger ur sig utan att tänka sig för. 

Jag lever själv med en partner som blivit utsatt för en våldtäkt och vi säger att någon faktiskt har en sådant trauma så kan det vara så att man gör något som en förövare tidigare gjort, typ killat bakom örat. Detta kan skapa panik och personen drar.

Der är väldigt lätt att döma andra människor och tolka saker utifrån sitt egna huvud. 

Jag skriver ju att det kan finnas skäl. Men inte om samma man gör så gång på gång.

Ett halvår tog jag som "överdrivet exempel" för att du vägrade förstå att det inte behöver handla om sex på första dejten. Men säg några veckor istället då.

Jag tror inte att tjejerna säger så hemska saker i sängen att männen måste blockera dem utan ett ord. Det kan hända men inte gång på gång. Vilket sammanträffande i så fall att det är just i samband med sex dessa fruktansvärda saker sägs.. 

Och jag tror att de flesta tjejer "rannsakar" sig själva in absurdum. Anklagar sig själva. Frågar vänner och familj vad de gjort för fel. Går i terapi för att ändra på sig och se sina egna mönster. Läser självhjälpsböcker och går kurser för att komma vidare. Det är knappast ett problem att kvinnor inte rannsakar sig själva. 
  • Ezmeraldah

Jag lever själv med en partner som blivit utsatt för en våldtäkt och vi säger att någon faktiskt har en sådant trauma så kan det vara så att man gör något som en förövare tidigare gjort, typ killat bakom örat. Detta kan skapa panik och personen drar.

Personen kan ha hur goda skäl som helst till att behandla mig illa men jag är ingen välgörenhetsinrättning. 
  • Ezmeraldah

Ibland får man ju rannsaka sig själv lite också om varför man kan blivit ghostad, ibland kan man ha gjort saker själv man inte tänkt på. Man kan ha sårat någon med en kommentar. Tänk att du sagt något i stil med att jag och mitt ex brukade göra såhär i sängen och det va jättehärligt? en sådan kommentar kanske någon slänger ur sig utan att tänka sig för. 

Då tycker jag att man kan skicka ett sms och säga att man inte vill ses mer. 

Jag tror att kvinnor i det läget går igenom varje ord de yttrat om och om igen i sitt huvud och att de hör av sig och försöker be om ursäkt för vad de kan tänkas ha sagt eller gjort.

Om det hänger på en enda klantig kommentar så tycker jag att personen verkar omogen och instabil. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (mvh) skrev 2025-01-19 16:19:34 följande:

Då kan man ju hänga ut vem som helst för vad som helst, eller är det bara vissa åsikter som ska vara giltiga?

Ja precis, det kan man. Nu tycker TS att det är ett problem att just män som betett sig illa blir uthängda och hon vill diskutera det. Hennes argument är att det är tjejerna det är fel på. Hur hon vill lösa problemet vet jag inte. 

Jag tycker att det är en intressant diskussion i grunden: vad får man påstå om vem och på vilket sätt och i vilket forum? Vad säger lagen och hur borde det vara. Osv. Däremot är jag inte så imponerad av argument som "han kanske beter sig svinigt i 20 år men sen beter heeelt annorlunda med en annan (bättre?) kvinna". 
  • Ezmeraldah
    Anonym (mvh) skrev 2025-01-19 16:27:12 följande:
    Klart att de som hänger ut andra har ansvaret. Att hänga ut någon kan vara förtal.
    Absolut, så är det. Men TS anser att det beror på hur mannen betett sig. Om det förekommit våld får man hänga ut honom men inte annars, enligt henne. Hon vill också passa på att skuldbelägga kvinnor som har sex på första dejten. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-19 16:29:18 följande:
    Du verkar extremt intensiv nu när du skriver. Om du varit en person någon dejtat och du agerat såhär, hade du känt att det var rimligt att hänga ut dig av den orsaken då?
    Ja, absolut. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-19 17:44:01 följande:
    Det där är ju inte sant. Jag tycker inte det är rimligt att hänga ut folk, däremot kan jag ju förstå och tycka att det är rimligt att varna för farliga personer? och det jag sa om kvinnor som har sex på första dejten och så vill killen inte ses mer så måste ju hon ändra beteende om hon blir otroligt sårad över detta. Att hon ger för mycket av sig själv i tron om att det är kärlek. Man får ha sex när man vill, jag hade sex men min man på första dejten? vi har två barn ihop och är mycket lyckliga, men om han inte hört av sig efteråt så kan jag inte säga att han utnyttjande mig. Att han enbart hade mig för sex. Man vet aldrig var en relation ska leda till, 
    Är det så i grupperna du är medlem i att många tjejer har sex på första dejten och sen hänger ut killen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Eric) skrev 2025-01-19 17:31:28 följande:
    Är det verkligen säkert? Skulle män kunna sitta och prata i stora sociala grupper om dig och din intensiva sida?
    Nu är jag inte en person som nätdejtar. Men om jag gjorde det så hade jag alla gånger föredragit att män varnade varandra så att de kunde undvika mig från första början, hellre än att spela med tills de fått vad de vill ha. Män som varnar för sånt klarar jag mig fint utan och ag bryr mig inte om vad de anser.

Jagcskulle inte ta illa upp för en sån sak, nej. Så varsågod att varna på! Här där jag bor vet alla allt om alla och det räcker att sätta sin fot på krogen eller prata med en man så är ryktet igång och alla vet vilken hora man är. Så jag är ganska härdad om jag får säga det själv.

Jag står för den jag är samt mina fel och brister. Med det sagt så tycker jag att vi kan hålla oss till ämnet och lämna diskussionen om mig som person. 
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa