Inlägg från: Anonym (ontis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ontis)

Såå trött på svensk sjukvård

Tyvärr måste man överdriva sina symptom ganska extremt. Jag fick efter mycket tjat en röntgen (min läkare sa lite nedlåtande att inget kommer synas i alla fall) Två stora skador syntes väldigt tydligt på mr-röntgen sen dess har min läkare hållit käft.

• Anonym (ontis)
    Anonym (vem) skrev 2025-01-17 08:28:12 följande:
    Och vad blev behandlingen sen då? Operation?
    Just nu är det antiinflamatoriska mediciner, naprapat, rehab, övningar. Går långsamt åt rätt håll. Hoppas på att slippa operation.
  • Anonym (ontis)
    Anonym (vem) skrev 2025-01-20 08:05:49 följande:
    Anonym (ontis) skrev 2025-01-17 15:46:55 följande:
    Just nu är det antiinflamatoriska mediciner, naprapat, rehab, övningar. Går långsamt åt rätt håll. Hoppas på att slippa operation.
    Så behandlingen du får liknar väldigt mycket den TS får och är så missnöjd med. 

Vad blev skillnad efter röntgen jämfört med innan röntgen, avseende behandlingen alltså?

Jag gick ju behandligen även innan röntgen, skillnaden är att min naprapat kunde specialforma behandigen efter mina behov med både övningar att göra hemma och hur hon utförde behandligarna.

Både jag, naprapat och läkare trodde ett det var pincer/cam. Visade sig vara diskbråck och trasigt hamstringfäste. Så röntgen gav ju liksom svar på tal om vad som var fel.

Tycker självklart ts har rätt till en röntgen för att kunna se vad som är fel.

Svar på tråden Såå trött på svensk sjukvård